Het was echt een geweldig weekend! Aangezien ik inmiddels een compleet F1 team in onderhoud heb, heb ik niet veel van de andere race’s gezien en meegekregen. Tja, dat krijg je met twee racedochters ;-) Dochter drie had helaas geen zin, wat voor mij toch de nodige rust bracht.
De vooruitzichten waren bar slecht, dus ik heb de zaterdag besteed met het klaar maken van de auto’s voor een zeer natte race. Maar zondag aangekomen was de baan opdrogend, net het punt van wel of geen regenbanden. Ik ben maar op regenbanden de eerste serie van start gegaan. Geen verkeerde keuze, maar zag toch dat heat 2 net iets harder leek te gaan. Dus serie 2 ook op spons van start. De rondetijden schoten naar beneden, maar had al het idee dat ik geen topsnelheid had, wat overduidelijk werd toen Roy mij op het rechte stuk trachtte in te halen.
Mijn motor bleek totaal geen magnetisch veld meer te hebben, dus maar een nieuwe aangeschaft voor serie 3. En dat ging al de brandweer! Meteen een toptijd neergezet, waar je U tegen zegt, tot Michael ging rijden…. Mijn snelste ronde van de dag werd met 0,004 (!) seconde gebroken. Maar erger nog: de hele heat reed hij veel sneller, waardoor hij me op 1 ronde wist te zetten…. Tja, dan herken je de meester!
Dus de finales op plek 2 van start. De eerste finale was ik zeer snel weg, en dook als eerste de 2de bocht in. Alleen kwam niet lekker uit en om niet te crashen Michael en Angelo maar voorbij gelaten. Michael had meteen een paar seconde voorsprong, maar ik was erop gebrand minimaal aan te sluiten, dus ronde op ronde een betere tijd, tot ik weer redelijk kort achter Michael kwam. Helaas kreeg hij dat in de gaten en zette de “cruisecontrol” uit, met het gevolg dat hij de voorsprong weer fors uitbreidde.
Finale 2 had ik een andere strategie: kort achter Michael blijven tot hij een fout maakte. Dat leek redelijk te lukken, ik kon voorkomen dat hij er vandoor ging, maar helaas kwam de fout te vroeg in de race, waardoor ik na een paar minuten al op kop kwam. En die druk was me te hoog, waardoor ik letterlijk op kop kwam: even een curbstone gepakt… Helaas was Michael daarna weer losgeslagen en kon ik de achterstand niet meer goed maken.
Ik heb een geweldige race gereden en was 's avonds ook helemaal kapot. Ook de maandag moest ik nog bijkomen, vandaar nu pas mijn verslagje. Alle vrijwilligers en organisatoren weer de grootste dank!
Door een mooie strategische zet van Paul (door Michael mee te nemen) is de strijd in het kampioensschap nog niet beslist. Paul moet dan wel beide finales in Eindhoven als eerste over de lijn komen, dus ik wens hem daarbij succes!!!