Dutch Tamiya Challenge 2012

Wat Per dus bedoeld en kan hem begrijpen, is dat indien interesse in de lipo's Pm mij maar ivm aantal waar je interesse in hebt en dan ga ik aan de slag daar mee.
Let wel op we hebben nog anderhalve maand voor het seizoen begint en ik heb ook een levertijd.

mvg Roy

Hey Roy,

Heb je misschien een link met het model circuit van Lelystad? Op de site zie ik wel een circuit maar dat lijkt me nogal groot.
Kan ik me mentaal voorbereiden :).

Leo

Duh! :mrgreen:

Mooi circuit. Jammer dat het zo ver weg is. (Deventer is trouwens verder zie ik net en dat was best goed aan te rijden)

@Leo.......Lol
Google is your best friend huh;)
Als je DTC gaat rijden ben ik bang dat je toch de trip richting Lelystad moet gaan maken anders is dat meteen al je eerste schrap wedstrijd:bye:

mvg Roy

Ben ook van plan te gaan rijden. Is de rijdersstelling inmiddels overdekt?

Weet alleen niet, eigenlijk wel, of ik zin heb om 's-ochtends te rijden, eens kijken naar een B&B.

Of we het gaan redden om de rijders stelling overdekt te krijgen voor de DTC weet ik niet.
We gaan ons best doen.
Indien je s'ochtends vroeg niet wil gaan rijden, er zit een hotel bij het vliegveld(nog geen 5 minuten van de baan) en een hotel in het centrum de Gordiaan(ongeveer 15 minuten van de baan).
Dus er is een mogelijkheid tot overnachting redelijk dicht in de buurt.
Er is geen mogelijkheid tot camperen bij de baan zelf of je moet contact op nemen met de motorcross club of je bij hun op het terrein mag camperen.

mvg Roy

Er mag bij AMCC niet met foam gereden worden.
Dit zal dus een extra investering worden voor de F1 rijders daar deze standaard op foam rijden.
@Michael dat had ik al begrepen.
Dus zolang de regelaar in blinky staat en deze is in combinatie met de SPV3 13.5 is het ook ok,toch?

mvg Roy

Als er niet met foam gereden mag worden, hoe doen ze het dan met de 1/8 brandstof? :confused:

Voor wat betreft de overkapping, we zijn al bezig met het verzamelen van hout en dakbeplating.
Nu nog inplannen, bus huren, hout ophalen en het geheel monteren
pieceofkoek toch.......;)

Ik ga dit weekend in overleg met het klusteam inzake de start :cool:
Dus als het weer een beetje meewerkt, zijn we in ieder geval al een eind verder met de overkapping als de DTC-trein komt.

Rene

Ik zeg kom maar op met de eventuele bestellingen.
Nagelang daarvan ga ik met de leverancier praten en dan krijg ik te horen wat de definitieve prijs word.
De normale verkoop prijs is 59,95 euro ex verzenden.
UPDATE!!! Per 10 worden de accu's 54,95 en als de bestelling 20 accu's word dan zijn ze 49,95 per stuk

mvg Roy

Ik heb bij een Belg vorige week van die 'short' lipos gekocht, die staat open voor prijsafspraken, enz... en de Roche lipos zijn echt wel top!! vooral heel makkelijk dat die maar 96mm lang zijn zodat je je gewichtsverdeling kan regelen.

Groet,
Eric

Hoi guys

Whats the final rules on the F1 class

i want to make my F103 15th Anniversary race ready if i choose to drive this year and would like to build it legal

Thanks Phil

Basic rules F1 are as far as we know it:
A: F103 or F104 chassis.
B:Min weight 1050 gram RTR
C: motor, Carson cup machine(hand out) or Tamiya Formula tuned, motor has to have the Tamiya brushes in them(buy yourself).
D:Gears are free.
E:Batteries are free as long as you are in the minimum weight.
F:Body Tamiya F1
G:Tires, foam or rubber,max wide rear 45MM and front 30MM
H:Trackwide, 180 or 200MM.
If there are any other important things you need to know, you have to ask Michael L;)

regards Roy

Basic rules F1 are as far as we know it:
A: F103 or F104 chassis.
B:Min weight 1050 gram RTR
C: motor, Carson cup machine(hand out) or Tamiya Formula tuned, motor has to have the Tamiya brushes in them(buy yourself).
D:Gears are free.
E:Batteries are free as long as you are in the minimum weight.
F:Body Tamiya F1
G:Tires, foam or rubber,max wide rear 45MM and front 30MM
H:Trackwide, 180 or 200MM.
If there are any other important things you need to know, you have to ask Michael L;)

regards Roy

hmmm ok i thought there was talk of 21.5 0 timing brushless ??

then i will run mine with a 21.5 turn motor for practice and just see how it goes

I dont have a brushed speedo at the moment so my Tekin will go on blinky mode and in the F1

If they going for ETS or Nomac rules then no.
If they go the blinky way then yes it could be ok.
With the new 222 software from Tekin you can's switch to boosted mode without the use of the hotwire.
So when checked at start, you can't switch back:cool:
From whay i have heard it happend with some races.
Don't ask me how but it did.
With the new 222 it isn't possible:D
We have to wait and see Phil.
In the mean time you could practice with the Tekin@blinky and 21.5.
Take note tho that the F103 can't win the championship next year, only day victories.
It is all F104 next year.

regards Roy

Back