Dutch Tamiya Challenge 2012

Roy, je geeft dit aan:

Take note tho that the F103 can't win the championship next year, only day victories.
It is all F104 next year.

Dat geldt pas in 2013, dit jaar nog gewoon F103 toegelaten, ook voor het klassement.

Marcel

If they going for ETS or Nomac rules then no.
If they go the blinky way then yes it could be ok.
With the new 222 software from Tekin you can's switch to boosted mode without the use of the hotwire.
So when checked at start, you can't switch back:cool:
From whay i have heard it happend with some races.
Don't ask me how but it did.
With the new 222 it isn't possible:D
We have to wait and see Phil.
In the mean time you could practice with the Tekin@blinky and 21.5.
Take note tho that the F103 can't win the championship next year, only day victories.

regards Roy

WHAT ???? why no F103 with the whole championship ?? it was the most sucessfull F1 chassis in RC and now it isnt allowed Whats that all about ???

I will run my F103 with the Tekin RS and a 21.5 motor for FUN ONLY then , no DTC for me :confused::confused::confused:

@Footy erhmmmmmm wat is er fout aan next year??
We leven nu in 2012 en seizoen 2012 begint dus is next year 2013 toch??
Ik ben geen reken wonder maar dat snap ik zelfs nog;)

mvg Roy

Roy, je geeft dit aan:

Dat geldt pas in 2013, dit jaar nog gewoon F103 toegelaten, ook voor het klassement.

Marcel

Don't shoot the mesenger guys:(
Dit zijn alleen de regelementen zo als ze er nu voor staan.
Ik kan het begrijpen dat ze op een gegeven moment de "oudere" auto's niet meer toelaten, ook al zijn deze in een aantal opzichten nog steeds beter.
We zullen de F104 de tijd moeten gunnen om net zo goed te worden of beter als de F103.
Ik heb hem al redelijk ok;) en met mij zullen er meer zijn.

mvg Roy

Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom de oudere auto's niet meer mee zouden mogen doen, mits ze nog goed mee kunnen komen. Zonder rijders met auto, heb je namelijk geen wedstrijd.

Laten we nu geen spraak verwarringen krijgen!

2012:
Dit jaar gewoon F103 en F104 toegestaan!
Met Carson Cupmachine of Tamiya Formula tuned 32t.

Vanaf 2013:
Alleen F104 voor het klassement, maar F103 mag wel mee doen!
Intentie is om 21,5t brushless te gaan rijden, de precieze vorm moet nog besloten worden.

Grt,
Michael

@Michael.....
Precies wat ik zei dus:)
Tja waarom oudere auto's niet toelaten?
Dit zou misschien kunnen komen omdat er steeds moeilijker de juiste en originele onderdelen voor bepaalde auto's te krijgen zijn.
Vooral de originele onderdelen gaan "schaars" worden op den duur en dan is het weer diegene met de dikste beurs die kan alles nog kan kopen.
Dit in combinatie om iedereen gelijke kansen te geven met gelijk materiaal kan er soms toe lijden dat bepaalde modellen langzaam afvloeien.
Het is een keuze die er gemaakt word.
Je kan helaas niet iedereen naar de mond praten.
Laten we gewoon zien of het dit jaar tussen een goed vergelijking komt tussen de beide auto's.
Ik weet van de laatste keren dat ik face to face met de F103 en de f104W Pro heb gereden dat ze niet echt van elkaar onder deden.
De F104 heeft een voordeel dat hij een langere wielbasis heeft(dus wat rustiger) en de F103 een kortere wielbasis dus makkelijker op kleinere technische banen.
We hebben deze discussie vorig jaar ook gehad en denk ook dat we hier nu niet weer over verder moeten gaan.
Ik zou zeggen genoeg "gezwetst" en see y"all @MRM 1 april voor een leuke potje stuurwerk.

mvg Roy

Er kan op dit punt lang over gediscuteerd cq verontwaardiging over uitgesproken worden,…. maar het 1 en ander zal snel duidelijk worden waarom dit niet meer wenselijk is, bij het officieel publiceren van de reglementen van seizoen 2012, alsmede de toekomst van het seizoen 2013.

Normaal gesproken worden dergelijke zaken (uitsluitingen) van de 1 op de andere dag ingevoerd, bij de DTC heeft men er kennelijk voor gekozen om het over een aantal jaren uit te smeren, het lijk mij een redelijke afvloeiingsregeling, hetzelfde geld in principe voor de M-04. Bij de TIM Challenge kan je al niet eens meer met een M-06 terecht van de 1 op andere dag, notebene een model geïntroduceerd in het afgelopen jaar, en nu nog volop in de handel verkrijgbaar, om redenen waar je hele grote vraagtekens bij kan neer zetten……:confused: 8-O

Bij heelveel grote evenementen, zowel nationaal en internationaal, mag je geen oudere typen meer gebruiken, denk aan accu’s, motoren, banden, esc’s, enz…..over het algemeen zijn die artikelen voorbij gestreefd in prestatie, door een nieuwer model, hier volgt dan vaak ook maar weinig kritiek op. Nu er voorstellen zijn, om zaken die sneller zijn dan de vernieuwing te weren, komt er uiteraard veel kritiek op, omdat men hun voordeel ziet verdampen……toch ligt aan beide zaken dezelfde criteria, links of rechtsom hebben fabrikanten een vinger in de pap in het organiseren van grote evenementen, in sommige gevallen is dit meteen duidelijk omdat een fabrikant zijn naam direct hieraan heeft ontleend, bij andere evenementen is dit wat minder zichtbaar maar toch wel degelijk aanwezig…...

Wanneer je het op deze wijze bekijkt, is een afvloeiingsregeling van 2 seizoenen best redelijk…..maar nog steeds niet leuk als het jou treft…..ook ik heb hier dozen vol leggen met zaken die nog wel goed zijn, maar niet meer reglementair…..niet leuk voor een “zuuuuunigge Hollander”…..

Laatst bewerkt:
WHAT ???? why no F103 with the whole championship ?? it was the most sucessfull F1 chassis in RC and now it isnt allowed Whats that all about ???

I will run my F103 with the Tekin RS and a 21.5 motor for FUN ONLY then , no DTC for me :confused::confused::confused:

Phil its only for the 2013 season!!! so you can stil race this year with youre F103

Hoi Micheal, ik heb een vraag. Waar kun je de motoren voor de formule1 klasse kopen?
Alvast bedankt!

De "Local Hobby Shop" kan de Formula tuned gewoon via de importeur (Rapid Hobby Import) bestellen.
Je kan ook zoeken op internet, ik weet zeker dat ze wel hier en daar aangeboden worden.
De prijs schijnt ook reuze mee te vallen, zo'n €35,- in NL prijs is mij verteld.

De Cupmachine is inmiddels door meerdere clubs in gebruik en zal ook gewoon in de winkel te koop moeten zijn. Ook zullen wij op de wedstrijd een aantal van deze motoren bij ons hebben.
De prijs is met €10,- zeer schappelijk lijkt mij.

Grt,
Michael

Phil its only for the 2013 season!!! so you can stil race this year with youre F103

Whats the point in buying a speedo and a motor for one year to play with a car i just want to have fun with

This year i will only do 1 or 2 weekends races so DTC is a no no

If i raced a TRF415MSXX i am ok to race in the Supersport class even though it isnt the quickest chassis , but the F103 isnt allowed ???? wierd but never mind

Het is mijn inziens niet de vraag waarom de F103 straks niet wordt toegelaten (daar sta ik mijn pijn in mijn hart wel achter), maar waarom Tamiya deze niet meer in productie heeft...

Hmmmm Als de F103 niet realistisch is, hoe komt het dan dat onderdelen van de F103 ook weer op de F104 worden toegepast in de form van vintage F1 modellen en de nieuwe F104WGP?
Wie weet word de F104WGP weer toegepast ivm Group C bodies of de LMP klasse:confused:
Begrijp mij niet verkeerd hoor maar de F103 zal op een gegeven moment gewoon helemaal niet meer in kit vorm te krijgen zijn(of tegen belachelijke prijzen) en dat het daarom is dat deze langzaam aan uit de running gehaald word,hoe spijtig het ook is:help:
@mezelf.....Toch maar nog meer gaan testen met de F104 in smalle en brede specs:cool:

mvg Roy

Mensen maken het, overal in de r/c-racerij, toch altijd maar weer moeilijker door al die regeltjes...net nu de F1 terug populair wordt.

Het enige wat soms kapot gaat aan een F103 is de voor-ophanging, en bij de F104W en die nieuwe WGP zijn die onderdelen net hetzelfde, dus nu en volgende jaren, zijn die meer dan genoeg beschikbaar.

Ik snap gans die heisa niet, waarom de F103 plots niet meer zou toegelaten worden, in België staat dit ook al in het reglement : "geen F103 meer vanaf 2013"
Wel snap ik, dat er misschien op termijn 2 klasses moeten komen, nl. 180 en 200mm, maar daarvoor moeten er eerst voldoende deelnemers zijn !
En waarom dan de 103's bannen ?

"k Ben liefhebber van Tamiya F1's, ook 1/12de, maar nog het meest van 1/10de offroad -> omdat er daar geen gezeur of gedoe is met motor-spec klasses...
-> het BNK offroad = 2 en 4X4, enkel een spec-band, en wat het helemaal leuk maakt : modified, ieder doet wat binnen zijn grenzen ligt! :-)

En waarom dan de 103's bannen ?
Een heel eenvoudig antwoord op die vraag: probeer nu maar eens een nieuwe, wedstrijdklare F103 te bemachtigen in Europa. Dan heb ik het niet over de limited retro modellen, maar over de F103RX, RM etc. een tweede probleem zijn de lexaan bodies en spoilers, ze zijn er domweg niet meer, of zeer slecht te verkrijgen. Alles van de F103 raakt op.

Back