Dutch Tamiya Challenge 2012

Lijkt me sterk dat ze me naar huis gaan sturen, omdat ik al 4jaar geleden de keuze heb gemaakt voor een stekker systeem aan al mijn accu's, regelaars en lader. Toch?

Kunnen jullie dit gezever over mini stekkers, afgeronde accu's, rijden op de binnen baan van Mach, in andere topics verder bespreken. Dit gaat over de nederlandse Tamiya cup.

...en om maar gelijk weer een zijweg in te slaan :), ik kom net terug van een dagje racen op de eerste wedstrijd van de Belgische Tamiya cup.
Meer dan 80 rijders, 10 heats, zeer snelle finales en een goede sfeer.
Ik zal later nog even een paar foto's plaatsen in deforum discussie van Belgische Tamiya cup.

het was een lange racedag. dank je.

Stekkers was tot vorig jaar alleen een issue in de stock klasse, alle andere klasses zoals de hier besproken mini zijn de stekkerverbindingen vrij.

@ ErikJan
Zeker niet gewonnen in de BE (!) cup :cool:

Kom wel een keer kijken op zo'n NL dag en wie weet schrijf ik me zelfs in.
Hoe doet Tamiya het in de Amerikaanse competitie's?

Wellicht een idee voor de NL importeur om M-chassis auto's beschikbaar te stellen voor beginners en die dan na afloop tegen gereduceerd tarief te koop aan te bieden. Goed voor de "sport" en omzet.

Wellicht een idee voor de NL importeur om M-chassis auto's beschikbaar te stellen voor beginners en die dan na afloop tegen gereduceerd tarief te koop aan te bieden. Goed voor de "sport" en omzet.

Voor de beginners/kennismakers met het rc rijden, heeft de importeur de “Fighter-buggy” klasse in het leven geroepen bij de DTC, men ken daar hun eerste rij ervaring opdoen, in een door de importeur ter beschikking gestelde auto, of met je eigen auto…!!!

M-chassis klasse bij de DTC is een serieuze landelijke competitie, er wordt toch wel op een redelijke basis wbt rijderervaring gerekend, alvorens inschrijven, je locale club of elders is een goede plek om deze basis op te bouwen.

Een lease constructie zoals jij voorstelt, is denk ik uit het oogpunt van de importeur niet echt rendabel, hij kan de auto meteen in een keer “afschrijven”, als deze door een beginner “afgeschreven” word….ik zou zeggen stel een goed ondernemers plan op, en ga naar de bank, de importeur zal best in de verleiding zijn, om de modellen voor een gereduceerd tarief aan jou te leveren… :rolleyes: ;)

Welnee joh, deze zijn toch duidelijk afgerond? En een zippy is echt niet gelijk aan een Nanotech. Maar goed, ik hoop ze smel binnen te krijgen, en dan zal ik het hier wel melden. Tegenhouden gaat me niet meer lukken
Sorry, sorry. Vreselijk off topic. Maar belofte maakt schuld, ik zou mijn bevindingen hier melden: Hij past!!.:D:D:D Zuigend. Duurt alleen wel allememagisch lang voordat je ze in huis hebt.
Wil nog iemand een fotoke van het geheel zien?

Krijg er alleen geen flappie lood meer omheen zoals ik Michael L. heb zien doen :(

daar komen ze, enne, inclusief Tamiya stekker. (die moet er dus nog effe af)
dsc0041ch.jpg

dsc0040kwp.jpg

dsc0039sm.jpg

@Bricks....Als je slim bent dan plaats je het lood in het chassis en in de bumpers.
Zorgt er ook voor dat het een beetje laag blijft.
Wel 60/40 aanhouden.

mvg Roy

Ik ben nog aan het experimenteren met het lood. Heb de hele achterkant al eens volgedouwd met wisselende hoeveelheden lood. Ik merkte daar nog niets van in de rondetijden. Ben nu ook aan het experimenteren met diff olie, en dat gaf een sprong voorwaarts. Ga morgen nog een difje proberen met diffpudding erin en ook nog wat pielen met de schokbrekers en de vering. Afgelopen woensdag mijn eerste rondje onder de 14 gereden. Dat was mijn magische grens. Mijn doel is dat morgen nog een keertje of drie te herhalen, afgewisseld met een mooie serie van 14,1-14,2-14,3. Als ik dat toch eens voor elkaar kreeg.

Bytheway, waar stop je het lood bij de bumpers, en 60% gewicht aan de voorkant, en 40 aan de achterkant?

Je kunt lood in de bumpers plaatsen daar deze een beetje hol zijn aan de achterzijde.
Ik zeg een malletje maken van gips in de bumper uitsparing.
Dan een contramal maken in klei en dan daar lood in gieten.
Dit past dan direct er in.
Gewichts verdeling idd 60 voor 40 achter.
Dit zorgt er voor dat je goed controleerbaar M-chassis krijgt als het een M03 is.
5MM voor rij hoogte en 5.5 tot 6 achter.
Geardiff kun je zo goed als onderhouds vrij krijgen door 1 extr shim te gebruiken en dan anti wear grease in het dif te doen(dat grijze).
Zo heb ik ook een seizoen gereden met het zelfde dif en dat werkte perfect.

mvg Roy

Voor de beginners/kennismakers met het rc rijden, heeft de importeur de “Fighter-buggy” klasse in het leven geroepen bij de DTC, men ken daar hun eerste rij ervaring opdoen, in een door de importeur ter beschikking gestelde auto, of met je eigen auto…!!!
Een aanrader voor de kids; de mijne genieten er van!
(en ben daardoor zelf ook weer mee gaan doen)

Laatst bewerkt:
Alvast de voorlopige kalender te vinden op de site Wedstrijd kalender Dutch Tamiya Challenge 2012 !!!

Dutch Tamiya Challenge 2012

01 apr Modelracing Midland, Lelystsd
13 mei de Sluis, Gouda
10 jun ERCE, Eindhoven

08 jul HFCC, Den Haag
12 aug Hotweels, Deventer
NL & BE finale

n.n.b. de Baanbrekers, Rucphen
NB. wij zijn nog bezig met een club voor een 6e wedstrijd in begin september

6 wedstrijden zou mooi zijn. Hopen dat Rucphen ook door gaat, is een leuke baan om te rijden.

Snel mijn body spuiten en de esc calibreren en ik kan mee doen!

Back