Hans Groenenberg
Forum veteraan
De vorm zit er aardig in nu..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Er zijn een paar mogelijkheden:... Ik ben er overigens van uit gegaan dat de voorsteven er later wordt tussen gesneden?
Ik werk dus volgens methode drie. Het nadeel is dat je netjes de kiel er tussen uit moet snijden. Maar met wat geduld moet dit kunnen! Het voordeel is voor mij dat ik de hele boeg nog gemakkelijk kan schuren.Er zijn een paar mogelijkheden:
1- je lijmt eerst de kiel en beplankt daar tegenaan
2- je beplankt eerst en lijmt de kiel daarna op de planken (let daarbij op, want dan past het vaak net niet helemaal)
3- je beplankt, snijdt naderhand de breedte van de kiel weg en lijmt dan de kiel er tegenaan.
De lasersnijtekeningen zijn op methode 1 gebaseerd, dus wanneer je volgens 2 of 3 werkt heb je later wat aanpaswerk te doen.
Overigens werken alle drie de methodes net zo goed.
Bedankt Hans,Staalwol en azijn werkt ook op de in het pakket aanwezige abachi plankjes, maar het resultaat is niet heel erg mooi (vind ik). De kleur wordt er een beetje grauw groen van. Kwestie van proberen.
Andere tips die ik in de loop der jaren gehoord heb:
- blanke lak met sigarettenas er doorheenconfused:?)
- blanke lak met een scheutje donkere beits of verf er doorheen.
- (zeer) sterk verdunde beits
- Danish oil met een scheutje donkere beits of verf.
Gewoon allemaal proberen op een proefstukje.
Hoi Boris,Zojuist tot de ontdekking van je bouwverslag gekomen. Ik ga je zeker volgen. Veel succes bij de bouw van dit mooie schip.