DX6i programmeren voor Blade 330s

Dat is dus precies het omgekeerde als in de laatste update van de (online) handleiding is aangegeven.
Bij de instellingen staat ook nergens dat de pitch reverse moet.
blade 330 s DX pitch.jpg

Ik ga het wel proberen en het zal wel werken maar ik vraag me af of ik de eerste ben met dit probleem dus als er iemand is die ook een 330S heeft ben ik benieuwd naar zijn ( of haar?) ervaringen.

Voor de duidelijkheid: het is prachtig spul wat ze bij Blade maken, ik heb al 6 jaar een 200 SRX en op een paar incidenten na is het een probleemloze machine maar de produktondersteuning is niet om over naar huis te schrijven.

Weet trouwens iemand waar "GER" ( linker kolom) voor staat?

Jos

Men bedoeld het kanaal geloof ik. Niet de switch.

Zit een gear channel(5) op. Maar ook een gear switch.

Hier zie je dat kanaal 5 GER( Gear) wordt genoemd in mijn dx6

16271290775814962713088408983146.jpg

Screenshot_20210724-135559_Drive.jpg

Laatst bewerkt:
Maar ik heb een DX6i ( zie de titel van deze draad) die heeft dat niet.

Scroll eens met de roller naar rechts vanuit het begin scherm dan zal je de naam van kanaal 5 zien. Het screenshot is gewoon van een random spektrum ontvanger.

In system setup kan je ook onder channel assignment kijken

En de afkorting van GER voor GEAR staat.

Dat is hoe spektrum kanaal 5 noemt( channel assignmen). Check zelf maar in je zender

Hier in een dx18

16271397772462767341884709395646.jpg

Laatst bewerkt:
Ik ben een beetje de clou van je vraag kwijt, maar toevallig heb ik hier ook nog een oude DX6i liggen (voor de DSM2 ontvangers).
Als ik het goed heb is de DX6i een beetje een simpelere zender, daarom wijkt hij wel een beetje af van de DX7 en DX8, en zelfs van de gewone DX6.

Als ik een heli programa neem dan is de schakelaar links bovenaan (op de buitenrand) de flight mode schakelaar, dat staat ook bij de schakelaar.
In het wit "gear" en in het rood "F mode", waarbij ik dan denk dat de witte text voor een vliegtuig selctie is en de rode voor een heli selectie

Chanel 5 krijg ik in dit geval geschakeld met de flap/gyro schakelaar links boven op het front.
En dat klopt ook want op kanaal 5 kun je de gyro selectie maken tussen iets meer of minder gain of heading-hold en rate modus, wat je zelf wilt.

Daarom zou ik me ook niet al te vast bijten in de tabel die je eerder geplaatst hebt.
Een zender instellen, en een heli afstellen is van heel veel zaken afhankelijk, met name je eigen voorkeur.
Dus een door een ander vastgestelde algemene zender instellingen tabel ben ik niet zo een fan van.

Laatst bewerkt:
Precies hiervoor heb ik ooit de algemene technische kennis sticky geschreven..
Te vinden bovenaan heli algemeen.

daar ga ik in op het proces van het afstellen van een heli.
En daar worden geen zendergetallen genoemd.
Iedere zender is anders, ieder merk is anders.
en eigenlijk maakt de zender geen klap uit.

de heli moet gewoon doen wat de bedoeling is.
Daar moet je nu even van uit gaan.
En als dat inhoud dat je hem insteld, en dat alles NIET overeenkomt met de handleiding, so be it.

voor jouw idee: alleen spectrum zet dit in de handleiding.
Alle andere merken, of als je andere merken heli’s gaat vliegen, moet je het zelf uitzoeken.

stappenplan uit de “algemene technische kennis” volgen.
Komt het vanzelf goed

Nee hij vliegt nog steeds niet. Toen ik de boel voorlegde aan een heli-expert bleek dat de swashplate naar voren kantelde als alleen de linker stick naar voren werd bewogen - niet goed! Er schijnt ook nog de mogelijkheid te zijn dat de kanalen 1 en 2 moeten worden omgewisseld.

Het houdt maar niet op..
Trouwens , er schijnt een e-boekje te bestaan over het heli-programmeren van de DX6i, door Martin 49 van dit forum/ is daar nog aan te komen?

Jos

Ik heb nog even een testje gedaan( zonder rotorbladen) Als ik de boel laat draaien beweegt de swashplate netjes mee en blijft bijna horizontaal als ik de heli diverse kanten op kantel, ik vraag me af of je de werking wel goed kunt bepalen als de heli vast staat en de gyro zijn werk niet goed kan doen.

Dit dus. Bij de 230 staat de swashplate soms helemaal scheef voor het optoeren. Optoeren en opstijgen gaat dan toch gewoon goed.

De SAFE-controller kun je op de grond niet of nauwelijks controleren.

• Like
Reactions: Cnn
Volgend probleem: Hij wil niet naar rechts. Op de monitor staat hef pijltje voor de "aileron" netjes in het midden en beweegt ook mee met de stick . links evenveel als rechts, maar bij het hoveren komt hij maar heel moeilijk naar rechts.

Iemand?

Nee , hij drift niet overmatig. In ruststand bij throttle hold bewegen de servo's naar hun uiterste posities .Er is ook geen sprake van mechanische blokkering of zo.
Ik kan er wel een rondje mee vliegen, alleen wil hij niet naar rechts.

Back