Dynamo in je kist=extra vliegtijd?

Stop met zoeken !!!!!!!
Het vliegtuig dat zeer lang kan vliegen door het omzetten van energie tijdens het vliegen bestaat al een tijdje, echt waar!

Het is nog "Top Geheim" 8) .......maar hier vindt je een uitgelekte foto: Top Secret!
:lol:

Waar kan ik die nobelprijs innen, Ron?

Sorry Arjen maar dit vliegtuig haalt zijn energie uit de lucht. Met name uit de warme opstijgende lucht. Als die niet meer aanwezig is zal ook dit vliegtuig onherroepelijk naar beneden komen en moeten landen. Dus ook hier niets voor niets en geen Nobelprijs. :?
Maar ga gerust door met (na)denken, wie weet wordt er dan toch ooit een echte perpetuum mobilé ontdekt. Je kent het gezegde, "Zeg nooit nooit want je weet het nooit". :wink:

Ernst Grundmann zei:
Sorry Arjen maar dit vliegtuig haalt zijn energie uit de lucht. Met name uit de warme opstijgende lucht. Als die niet meer aanwezig is zal ook dit vliegtuig onherroepelijk naar beneden komen en moeten landen. Dus ook hier niets voor niets en geen Nobelprijs. :?

Tjonge, je bent wel streng zeg. Ook geen klein prijsje? Een muismat(tje) dan?..........

Ok, genoeg flauwekul. Weer :ontopic:
Mijn oude natuurkunde leraar zong altijd: "energie gaat NOOOOIT verloren. Knoop dat in je oren, van achter en van voren.............." :teacher::music:
Waarmee hij aangaf dat het een natuurkundewet is dat de hoeveelheid energie in het heelal constant is,........in welke vorm dan ook. Daarmee is het perpetuum mobile dus om zeep. maar zoals Ernst en Ron al aangaven kan je het altijd proberen, ten slotte werden in het verleden de grootste uitvindingen gedaan door wetenschappers die zo stront eigenwijs waren tegen de gevestigde mening in te gaan. En ten slotte zijn de huidige natuurkunde wetten (als ik het goed heb onthouden) hoofdzakelijk gevestigd op het Newton model, dat al jaren niet meer toereikend is om alles binnen de natuurkunde te kunnen verklaren..........Dus, wie weet. Met het (opgetelde!) IQ binnen dit forum moeten we toch wel wat baanbrekends kunnen verzinnen :pim:

ron van sommeren zei:
Je vergeet de quantumfysica en de relativiteitsfysica.

Misschien interessant om hier te vermelden. Jaren geleden logeerde ik in de bossen bij Leersum bij een professor met heel veel oude boeken in alle hoeken en gaten van zijn oude landhuis. Ik stuite hier op een boek (uitgegeven door de theosofische gemeenschap, als ik het wel heb) uit 1900 waarin helderziend onderzoek naar elementen werd gedaan. Dit was nog van voor de tijd dat we wisten van electronen, neutronen enz. De elementen werden beschreven volgens een heel eigen model, bestaand uit veelhoeken, pyramiden circels enz. meewarig keek ik naar dit achterhaalde werkje, totdat de professor me wees op een element dat door hun "ontdekt" was. De beschreven gewichten en eigenschappen bleken nagenoeg te kloppen met 1 van de veel later (door de moderne wetenschap) ontdekte radio actieve elementen........De details weet ik niet meer, ik begreep er weinig van (ik was 15 denk ik), maar het zet je wel te denken.

ik heb eens ook een boek gelezen over quantumfysica.
tenminste wat men dacht dat het betekende.
volgens dat boek was quantum een woord voor het onmogelijke. maar stond er bij veel dingen kunnen bedacht worden en als het bedacht kon worden kon het gedaan worden.
het enige echte onmogelijke was dan dus een perpetuum mobile gemaakt door de mens.

Ik hoop dat wij in de toekomst iets aan een klein brandstof celletje hebben, of misschien wel een relatief lichte en veilige kernreactor. Voor de rest kan ik niets bedenken wat voor ons nuttig kan zijn.
Er is wel iets wat ''vliegend'' energie kan opweken en dat is een vlieger met een propeller en een generator.

Er is wel iets wat ''vliegend'' energie kan opweken en dat is een vlieger met een propeller en een generator.

Ehm, deze vlieger met propellor en generator kan alleen energie "OMZETTEN" niet opwekken :wink:

Ik vermoed ook dat er over enkele jaren nog veel betere accu's zullen komen. Brandstofcellen misschien ook wel, op methanol dan. Er is zelfs al een mobiele telefoon die hier op werkt :

Onlangs presenteerde Toshiba haar nieuwste brandstofcel voor mobiele apparatuur. Met 22x56x4,5 millimeter is het de kleinste brandstofcel ter wereld. Het grote voordeel van brandstofcellen is dat ze veel langer meegaan dan de huidige Lithium-Ion batterijen. Het Toshiba prototype, een Direct Methanol Fuel Cell, kan met slechts 2cc methanol een MP3-speler 20 uur lang muziek laten spelen. Toshiba denkt de brandstofcellen nog dit jaar in computers toe te kunnen passen, en in 2005 verwacht het bedrijf toepassing in mobiele apparatuur zoals handhelds. Het mobieltje met brandstofcel zal daarna niet lang meer op zich laten wachten.

Ik meen ook ergens een modelautootje gezien te hebben met een brandstofcel... en een full size motorfiets.. dus wie weet wat de toekomst zal brengen...

Cheers,

Richard

Toshiba zei:
Toshiba denkt de brandstofcellen nog dit jaar in computers toe te kunnen passen, en in 2005 verwacht het bedrijf toepassing in mobiele apparatuur zoals handhelds.

Nou, dat is dan tegen gevallen. Want nu zie ik ze nog steeds niet in de markt. Misschien zijn er enkele uitzonderingen, maar van een succes kan je toch nog niet spreken.

Dus we zullen er nog wel even op mogen wachten.

Een mobieltje of MP3 op brandstofcellen zie ik nog niet zo direkt op de markt. Want de huidige Lions gaan langer mee dan 20uur, en de normale gebruiker laadt ze thuis op. Maar militaire toepassingen zijn een ander verhaal. Een peleton dat voor een paar weken onderweg is, heeft geen stopkontakten ter beschikking, dan (of nu al?) maakt een litertje methanol een heel verschil.

Er is ook een notebook met een heel klein motortje erin. (als in 'internal combustion engine')

Nu zullen mensen denken dat ik gek ben, maar het is waar en ik kan het bewijzen ook.. wie durft er op in te zetten? :P

Ik heb wel iets gelezen in een technisch blad van een micro turbine op de print plaat geëtst, maar die was nog in een experimentele fase.

weet ik, is zo, soort van mini-generator, ingebouwd in de notebook, het ding zelf is ook voorzien van stofdichte aansluitingen en toetsebord enzo, en is gevat in een extra stevige behuizing. het geheel weegt zeg maar het 3voudige van een gewone laptop, en is in alle klimaten inzetbaar, en zo goed als onverwoestbaar :)

Ik had ooit is iets gelezen van mensen die zegmaar (om een lang verhaal kort te maken) een electromotor verbonden met een dynamo en een accu en zo stroom op konden wekken...
Geloofde er niks van.. een vriend van mij zegt dat het makkelijk kan ^^

Back