Meer mensen hier met vibratie problemen op de Carbon Cub?
De mijne had serieuze problemen met trillingen, setup is compleet standaard en de prop inclusief hub was uiteraard goed gebalanceerd. Na controle bleek er een zeer grote onbalans in de spinner te zitten, en de aluminium adapter bleek ook niet helemaal recht te zijn.
Motor had ik tijdens montage goed vast gezet. (schroeven van de kruisplaat zaten niet echt goed vast af-fabriek) Verder bleek het landingsgestel ook wat te trillen / los te zitten maar dit is simpel opgelost door wat tie-raps om het staal te doen voor het in de romp te duwen.
Op RCGroups staat het ook vol met deze problemen, dus had Horizon in DE al meteen een support email gestuurd. Hoewel ik vind dat je veel vliegtuig krijgt voor de prijs van de Carbon-Z Cup, vind ik het wel een slechte zaak dat er blijkbaar toch echt een design-fout zit met betrekking tot aandrijving. Horizon heeft snel gereageerd maar mij verzocht contact op te nemen met de dealer (RC-Addict). Die reageren echter niet echt op mijn klacht en emails, heb één enkele mail terug gekregen dat er een nieuwe spinner en adapter aan zou komen maar ondertussen ben ik al 5 weken verder en het is nog niet opgelost. :sad:
Zijn er dus meer met hetzelfde probleem, en hoe is de vibratie dan verholpen?
Vlieg momenteel maar met een standaard collet-type adapter zonder spinner, ziet er niet uit maar in ieder geval kan ik vliegen. Afgezien van de aandrijving (ESC ondertussen ook vervangen want die 60A is ook niet bepaad een ruim jasje) uiterst tevreden over de Carbon Z
Youtube vid met duidelijk hoorbare vibratie:
EGimpTa5UHs[/media] Carbon Z Cub - Testflights - YouTube