E-REVO topic

>ET, ik heb er wel mee liggen worstelen (maar had ook geen degelijke soldeerbout destijds). Wat ik wel heb geleerd met TRX connectors is om ze vast te tapen op een ondergrond en de tape op het lijntje te leggen waar je niet overheen mag solderen, dat werkte goed.

FF, dan zal het wel slipper zijn, haha. Het kan aan je slipper liggen, maar als je (erevobe) die gewoon beide goed afsteld (paar seconden werk) dan kun je dat alvast uitsluiten.

@ Erevobe

Slipper zou kunnen, maar als die ook zou slippen op vol gas, dan doe je dat maar een paar keer en dan is ie echt wel kapot. Dus ja, met optrekken zou je door een verkeerd afgestelde slipper verschil kunnen merken, maar omdat je met name vol gas het grote verschil op snelheid ziet, denk ik niet dat daar je probleem zit.

Ik denk dat er niets anders op zit dan component voor component te wisselen, de eerste die ik zou doen is de motor, op zich niet eens zo heel veel werk. Maar ik denk dat je ergens flinke wrijving hebt in de aandrijving bij de auto met lagere snelheid, rot lager of zoiets. Met name een rot lager in de motor zou veel verklaren..

Waarschijnlijk een hele domme opmerking, maar je weet wel 100% zeker dat spur en pinion hetzelfde zijn ?

@ Nard, weet niet wat voor tape jij gebruikt, maar de mijne smelt echt bij 300+ graden solderen :) Ik vijl simpelweg het teveel aan soldeertin weg als ik over het streepje ga. En ja, ookal kan ik behoorlijk solderen, ook mij gebeurt dat regelmatig met de dikke kabels.

Gewone montage tape (die je ook kunt scheuren). Het wegschuren deed ik altijd met een dremel, maar dankzij EC5 hoeft dat niet meer. Vond het vreselijk dat het zo super precies kwam bij die Traxxas conenctors.

>ET, ik heb er wel mee liggen worstelen (maar had ook geen degelijke soldeerbout destijds). Wat ik wel heb geleerd met TRX connectors is om ze vast te tapen op een ondergrond en de tape op het lijntje te leggen waar je niet overheen mag solderen, dat werkte goed.

Ik had een MDF onderplaat van 3 mm gebruikt. Goed soldeerstation gebruikt en dunne soldeer. De connector heb ik eerst tot aan het streepje voorzien van soldeertin (ook al staat dat niet in de manual). Kon deze dus niet vasttapen anders smolt de tape. Het is een vrij eenvoudig en simpel klusje wat alleen bemoeilijkt word puur door de dikte van de koperdraad voor de rest appeltje eitje toch;)

Zojuist de Sway Bar Kit gemonteerd, daar ben je zo een uur mee bezig. Zit er allemaal strak en stevig uit. Wel jammer dat je dunne en dikke swaybar's hebt welke je kunt wisselen voor afwijkende rij ondergrond. Ik heb de dunnere gemonteerd aangezien ik wat vaker offroad rij dan onroad en ik zie mijzelf niet telkens ze onderling uitwisselen, dat is nogal een klusje en een gepriegel.

clipper of slipper?

idd slipper :)

het zal volgens mijn echt wel aan die rollementjes liggen, ben deze wat uit elkaar aan het halen, man daar komt wat smeerlapperij uit,

@snoebel,

motor wissellen ga ik niet doe, mijn 1ste revo is nieuw van januari en geeft +- 20 setjes gereden als deze nu al teken van slijtage geeft, dan is het gewoon brol,

in iedere geval ik blijf zoeken!!

2de zelfde motoren in 2 dezelfde wagens mogen gewoon zo' verschil niet hebben,

mijn e maxx loopt nog 10 kmph sneller dan deze revo's maar dat is een andere auto, maar wel dezelfde motor, zeer vreemd allemaal !!

Ik denk dat het aan de accu's ligt. Heb zelf ook een e-maxx. Die gaat ongeveer even snel als de e-revo (beide stockvertanding). Maar dan alleen rechtuit hé.... :)

idd slipper :)

het zal volgens mijn echt wel aan die rollementjes liggen, ben deze wat uit elkaar aan het halen, man daar komt wat smeerlapperij uit,

@snoebel,

motor wissellen ga ik niet doe, mijn 1ste revo is nieuw van januari en geeft +- 20 setjes gereden als deze nu al teken van slijtage geeft, dan is het gewoon brol,

in iedere geval ik blijf zoeken!!

2de zelfde motoren in 2 dezelfde wagens mogen gewoon zo' verschil niet hebben,

mijn e maxx loopt nog 10 kmph sneller dan deze revo's maar dat is een andere auto, maar wel dezelfde motor, zeer vreemd allemaal !!

Ik denk dat het aan de accu's ligt. Heb zelf ook een e-maxx. Die gaat ongeveer even snel als de e-revo (beide stockvertanding). Maar dan alleen rechtuit hé.... :)

denk ik nu net niet, heb alles op traxxas stekkers terug gezet, en verwisseld van wagen ( 4setjes) ben nu bezig met alle vuil uit de rollementen te halen, de wagen is altijd zeergoed onderhouden geweest ( of dat dacht ik)

als hij hier nu opligt zie je de smurie er zo aflopen,

zal daar wel mee te maken hebben hoop ik

Koppel de twee motoren van beide modellen los (is twee schroefjes) en rol hem dan is over een vlak stuk... voel je dan verschil?

Dat zijn Monster Truck races he ;) De E-Revo is zeker een van de meest gangbare race MT's.

Die Carbon Fiber Savage is van SavageSam ;)

Weet iemand waar ik z'n RVS schoevenset kan kopen voor een e-revo 1/8 brushless. Heb zitten zoeken maar kan het nergens vinden alleen de revo en de e-revo 1/16 en de slash :(

Geen idee eerlijk gezegd.
Maar heb je ze nodig dan?
Die van mij heeft nat zand gezien, maar ik heb er van de winter ook flink mee op het ijs en door de sneeuw geknald.
Daarna mooi schoonmaken met WD40 en je hebt nergens last van. Heb nog geen enkel verroest schroefje kunnen vinden...

De enige MT waar de Revo het moeilijk mee zou hebben zou de LST2 zijn denk ik. (hoewel die wel aan de zware kant is.) die heeft ook een erg goede wegligging.

Mja.. bij de MT's wil men de Revo niet hebben (iig niet graag) omdat die te snel is. en bij de Truggies loopt men te zeiken dat het een MT is. (hoewel, bij de nitro Truggy cup mag de Revo gewoon mee doen.)

Maar de Revo doet het beslist niet verkeerd. Ik denk in het topsegment dat die wel langzamer zal zijn als een Truggy (maar dat zou ik ook wel graag eens willen zien. :) )
maar in de Hobbycoureur afdeling zal het wel aardig par lopen lijkt me.

nou ik heb de e-revo nog niet zo lang. maar daarvoor had ik een rustler vxl en daar gingen de schroeven wel van roesten na 4 maanden ofzo. Maar ik heb nooit wd40 gebruikt. Dus mischien dat het daar aan ligt.:D Wou gister ook de castle link proberen maar wat ik zo begreep van die site dat het progamma niet te installeren is op vista 64 bits. En moet je raden wat ik heb. :pNee die tony screws zijn origenele schroeven lijkt het op.

Als je geen problemen hebt zou ik niets gaan vervangen.
TS zijn zeker geen normale schroeven, weet alleen nog of ze RVS zijn.

Back