E-REVO topic

Ik zou sowieso overal dezelfde connectors aan solderen, kun je tenminste volop LiPo's wisselen onderling. Ook met laden hoef je niet zo te kloten met verschillende laadkabels of converter stukjes.
 
Een burst waarde kan ik je dadelijk ook niet geven... Ik weet wel dat ze als de brandweer gingen en niet onder deden voor mijn Kypom 50C constant lipo's!

Zowel in de vorza als in de Revo...
 
Een burst waarde kan ik je dadelijk ook niet geven... Ik weet wel dat ze als de brandweer gingen en niet onder deden voor mijn Kypom 50C constant lipo's!

Zowel in de vorza als in de Revo...

ja kurtje zijn zeker hele goeie net als deze van GP , ik heb dan ook nog eens de kabels van 4 mm naar 6mm gebracht, trouwens zijn die bio's van 4000mah ook geen slechte hoor, je voelt dat ze ietsje minder geven, maar de rijtijd voor deze 4000 bedraagt +- 30 min volgas en dan nog enkel min wat trager ( in lang gras en steenbrokken) dat vind ik zat veel voor 4000


@nard,

daar heb je gelijk in, maar ben geen voorstander om aan die ESC kabels te solderen, want die kabels komen behoorlijk warm, en wil mij ESC niet aan de wip helpen :)
 
bedankt voor de reactie's,

zal dit zeker eens uitproberen,
enkele punten kan ik zo uitsluiten,
ballonen van banden, allemaal vernieuwd,

instellen , heb ik allemaal gelijk gezet via castlelinkje

wat ik NIET kan doen zijn de lipo's wisselen, de 1ne auto staat op traxxas stekkers en de andere op goud-contacten,

dus begin ik nu ook te denken , dat het aan de lipo's ligt,

maar zouden die verschillende C waardes zoveel verschil kunnen geven?

er zit trouwens niet zoveel verschil op die turnigy's hebben 30c bust 40c , die ac lipo's hebben 35c continu maar ik vind nergens iets van bust waarde,

ook blijft mijn 1ste revo iets koeler 48graden na een half uur off-road, men 2de revo geeft 56 graden aan,

blijf het zeer vreemd vinden, want nogmaals het verschil in zeer groot,

zal nog even wat meer testjes doen, desnoods soldeer ik weer traxxas- stekker aan revo 1


als ik dan naar mijn maxxBE kijk ( andere vertandig 20/58 )ook met de zelfde motor en met deze ac lipo's , dan loopt deze nog sneller, allemaal zeer vreemd

Compound A kan meer balloonen dan compound B. Wielen wissel is 5min werk lol
 
heeft er nog iemand problemen met het loskomen van de spur?
ik heb al van alles geprobeerd maar niets blijkt te helpen
ik heb al andere moeren gebruikt, 2 achter elkaar, locktite maar hij blijft los komen.

is een druppeltje seconde lijm een goed idee of probeer ik beter nog een locktide? het is die rode..

ik rij op 4s met mmm
 
Hoe denk je dat dat spul in de fabriek gesoldeerd is? Met tin dat smelt op kamertemp?
Ja toch :confused: ? :rolling:

Compound A en B, maar ook band A en B. Een Terra pins band met een wang van 4 CM zal harder baloonen dan een 40 serie Bowtie die er bijna plat op ligt.

Nja ... laat hem eerst maar proberen, we kunnen wel suggesties blijven doen maar als hij het niet test schiet het ook niet op.

Nick, Laat je de loctite ook even harden?
 
heeft er nog iemand problemen met het loskomen van de spur?
Loskomen van spur???
Wat komt er los bij je dan? De drie kleine moertjes, of de grote moer die de slipper stelt?

Als het die laatste is, dan misschien even een nieuwe geborgde moer plaatsen, eenmaal goed afstellen en niet meer aan zitten. Die van mij is in een jaar tijd nog nooit los gekomen (en heb ook zat op 6S gereden).
 
Nick, Laat je de loctite ook even harden?

ja hoor, heb het gisteren avond aangebracht en nu eens gereden en kwan weer direct los:confused:

Loskomen van spur???
Wat komt er los bij je dan? De drie kleine moertjes, of de grote moer die de slipper stelt?

Als het die laatste is, dan misschien even een nieuwe geborgde moer plaatsen, eenmaal goed afstellen en niet meer aan zitten. Die van mij is in een jaar tijd nog nooit los gekomen (en heb ook zat op 6S gereden).


ja het is inderdaad het laatste (had ik beter moeten vermelden)
heb nieuwe gebruikt met zo een rubbertje in, maar helpt niet veel.
 
Vaag...
Is het lagertje achter het veertje nog wel goed?
En staat je slipper misschien erg los, waardoor je veel slip hebt en zo je spur probeert de schroef los te draaien (als je begrijpt wat ik bedoel)?
 
Is het lagertje achter het veertje nog wel goed?
En staat je slipper misschien erg los, waardoor je veel slip hebt en zo je spur probeert de schroef los te draaien (als je begrijpt wat ik bedoel)?

ja het lagertje is nog goed ik heb wel een rondelletje gestoken tussen het lager en de vering.
de slipper staat ook goed vast.
heb nu juist een beetje lijm erop gedaan over een uurtje zal ik nog eens testen.
 
Dat "schoteltje" wat je er standaard bij krijgt moet je niet gebruiken.
Stond tenminste bij mij in de beschrijving, had pas ook een nieuwe slipperset gekocht en daar zaten van die schoteltjes bij ( holle ringetjes zeg maar )
 
Los komen van de slipper: voorkomen dat de veer in kontact komt met het buitenste deel van de lager. Had ik in het begin ook last van. Heb dit opgelost met een klein ringetje die drukt op de binnenste lager schaal.
 
Zo, vandaag de LiPo's met 8awg! gesoldeerd aan de Traxxas connectors, pfffff beste klus dat dikke draad op de Traxxas connectors solderen maar het is gelukt. 8 awg is wel het dikste wat de connectors kunnen hebben, het soldeergedeelte met de isolatie past net in de daarvoor bestemde aansluitruimte. Daar komt bij dat, door de dikte van de draad, het lang duurt voor het soldeer eindelijk doorgevloeid is.

Maandag kan ik de velgen van Rulux ophalen bij het postkantoor (de Harakliri banden heb ik al). Dan lijmen en kan ik eindelijk weer rijden. De Sway Bar Kit is vandaag wel geleverd en ga ik van het weekend plaatsen. Ben heel benieuwd hoe hij rijd na deze modificaties.
 
Yup, 8 AWG op een Traxxas connector is een hels karwie (ik heb het reeds eerder gezegd). Eén van de redenen waarom ik over ben gegaan naar EC5, die lijken bijna voor 8 AWG te zijn gemaakt.

Ik ben benieuwd hoe de Hakirir banden je gaan bestellen, post een pic wanneer je ze gemonteerd hebt ;) Mits je offset velgen hebt + een setje swaybars gok ik dat het een hele andere rijeigenschappen gaat geven.
 
Yup, 8 AWG op een Traxxas connector is een hels karwie (ik heb het reeds eerder gezegd). Eén van de redenen waarom ik over ben gegaan naar EC5, die lijken bijna voor 8 AWG te zijn gemaakt.

Ik ben benieuwd hoe de Hakirir banden je gaan bestellen, post een pic wanneer je ze gemonteerd hebt ;) Mits je offset velgen hebt + een setje swaybars gok ik dat het een hele andere rijeigenschappen gaat geven.

De postbode was gisteren aan de deur met de gele Rulux offset velgjes, maar ik was gister met vrouw en kids in Irrland in Duitsland (aanrader!), de postbode heeft ze op het postkantoor afgeleverd aangezien ik er voor moet tekenen (komt uit Engeland). Leveren dan niet af bij de buren. Kan ze maandag na 13:00 pas afhalen jammer genoeg. Ik post wel wat foto's als alles gemonteerd en gelijmd is.

8awg lukt eigenlijk wel goed maar het is wat secuurder werk dan smallere bedrading, een "hels" karwij wil ik het niet noemen dat schrikt anderen wellicht af;)
 
Ja toch :confused: ? :rolling:

Compound A en B, maar ook band A en B. Een Terra pins band met een wang van 4 CM zal harder baloonen dan een 40 serie Bowtie die er bijna plat op ligt.

Nja ... laat hem eerst maar proberen, we kunnen wel suggesties blijven doen maar als hij het niet test schiet het ook niet op.


hier ben ik terug, na enkele testjes, heb nu op alle wagens en lipo's dezelfde traxxas stekkers geplaats, het grote verschil blijft, dan heb ik de wielen van revo1 naar revo2 verwisseld en omgekeerd, verschil is iets kleiner , maar scheelt nog steeds een pak,

kan dat ook iets te maken hebben met de clipper?
 
Back
Top