E-REVO topic

Als je echt wat anders wilt kun je de Proline Beetle kap bestellen
...
Met andere kappen heb ik geen ervaring maar hoor graag wat jij uiteindelijk aanschaft. Graag foto's posten voor ons allen!

Die bedoelde ik inderdaad met de proline baja buggy (had bug moeten zijn).
Foto's worden uiteraard geplaatst, voor wat hoort wat :)

Maiden airbrush ( forumnaam Maiden ) doet airbrushen, kun je een mailtje sturen misschien.

<knip>

Dat ziet er inderdaad wel goed uit, bedankt voor de tip!
Ik ben zelf al met photoshop wat aan het prutsen geweest om te zien of ik wat ideeën kreeg. Alleen is het kleurschema wat ik in mijn hoofd had niet echt te doen met een beetle vanwege de vormen in de motorkap:

Kleurschema:
attachment.php

Photoshop plaatjes komen later...

Die kap is niet door maiden gemaakt hoor, dit was een kap die ik zelf gedaan heb.
Alleen spuitbus.

Maiden doet mooie dingen voor een schappelijke prijs, veel mooier als dit wat ik gedaan heb

Helaas staat er op zn site dat hij momenteer geen opdrachten aanneemt.
Morgen ga ik bij Toemen langs, eens kijken of hij wat leuks heeft staan wat enigszins passend te maken is :)

Ik heb vandaag alvast de eerste gebruikerssporen op de ERBE gemaakt :)
Op aanraden van Toemen eerst een lading rustig aan gedaan om de slipper clutch en de lagers van de motor in te lopen.

Toch wel erg moeilijk om rustig aan te doen met dat ding, wat heeft ie een power zeg!

Binnenkort gaat Toemen ook Proline dealer worden, en dan zullen ze ook een leuk voorraadje kappen en wielen krijgen.
Ik heb alvast een Slash body en langere bodyposts (van de Summit) erbij gekocht, was al gespoten en gestikkerd. De body moet enigzins aangepast worden om passend te maken, zoals de wielkassen achter vergroten en andere gaatjes maken voor de bodyposts, maar het gaat er erg vet uitzien!
Helaas hadden ze geen leuke wielen liggen om het plaatje nog wat completer te maken, maar ook met de monsterlijk grote wielen van de ERBE eronder ziet het er stoer uit.
Een blanco baja beetle komt later wel een keer, voorlopig genoeg uitgegeven.

Wel apart dat in de doos het boekje van de Brushed versie zit, daar wordt vrij veel uitleg gedaan over de dubbele motor en de ESC die er niet in zitten :S

heb sinds kort een 2de e-revo BE bij,
beide wagen zijn vertand naar 18/ 54,
wat mijn opvalt is dat de ene revo heel wat vlugger rijd dan de andere, alles is hetzelfde,

alleen de 1 ne rijd met traxxas stekker,
en de andere met goud contacten

deze met traxxas stekkers gaat duidelijk, veel sneller

iemand een idee?

de goudcontacten kunnen een grotere overgangs weerstand hebben.. dat zou dan betekenen dat de MMM in die e-revo niet de volle spanning van de lipo's krijgt.

Zou inderdaad kunnen. Maar mits alles goed is gesoldeerd lijkt me dat erg onwaarschijnlijk.

Zelfde LiPo's?
Wissel de electronica eens om
Check of de wagens goed rollen, geen binding ergens
Verschillende banden?

Wat ook nog een factor kan zijn (hoewel soldering meer effect kan hebben) is de dikte van de stroomdraden van je LiPo's. Dunnere draden zullen minder stroom vervoeren, waardoor je dus je power beperkt.

Verder is het inderdaad slim zoals Nard zegt systematisch onderdelen uit te wisselen om te zien welke dit effect veroorzaakt.
Als alle grote (makkelijk verwisselbare) onderdelen geen effect hebben gok ik dat de lagers in beide wagens andere weerstand hebben op snelheid (smering?)

De ene misschien wat nieuwer dan de andere?
Kan me best voorstellen dat door veel gebruik de prestaties wat verminderen.

Staan de instelling in je MMM wel precies hetzelfde (timing, punch, etc...)?

beide wagens zijn zogoed als nieuw, na elke zit worden ze uit elkaar gegooit en met een compressor ( 8 bar) volledig uitgemest, toch is het verschil verbazende te noemen, om mijn e-revo versleten te noemen (+- 20 setjes lipo) zou ik betwijfelen, die ex van kurtje weet ik niet presies,maar je ligt toch vlug aan een paar setjes lipo's

of het moet aan de lipo's liggen, beide zijn zogoed als nieuw,

mijn e-revo rijd op HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 5000mAh 2S1P 7.4v 30C hardcase pack met goud contacten( wel van 5mm naar 4 mm gebracht)

mijn nieuwe of de ex van kurtje op ace rc 5000ah 35c 7.4v 2s 37wh hardcase ( iets wat ik niet direckt op het net vind)

deze dus met traxxas stekkers,

het verschil is dus zeer groot, ook bij het optrekken neemt mijn nieuwe direct een paar meter en met de topsnelheid is het al zeker niet te vergelijken,

vind dit zeer vreemd, beide wagens worden voldoende gekuist en onderhouden zoals het hoort,

dus info is zeer welkom

@kurtje

yep uw ex-je doet het prima, had wel wat storing op mijn zender, bij nader inzicht zaten er in de traxxas stekkers wat draadjes los, deze heb ik deze middag vervangen door nieuwe traxxas stekkers, hoop dat het hiermee opgelost is, :)

Ja ik had een lipo lading of 4 à 5 ermee gereden denk ik...

De ace lipo's kan je vinden op de site van thunder tiger...

Wat het verschil kan zijn, kan zoveel zijn... Gaande van motor/ regelaar en zijn instellingen... Tot de lipo's of het solderen ervan... Moeilijke kwestie :(

Ik schat dat de accu's de een factor zijn. Je geeft aan dat de ene rijdt op 30C accu's en de andere op 35C.
Dat betekend dat de ene set accu's 150 Ampére kan leveren, en de andere 175.

Dit zijn continue stromen. Bij piek kan het verschil nog groter zijn.
Nu zal de motor misschien maximaal 125A vragen, maar een sterkere accu kan in kortere tijd die grote stroom leveren, en daarbij minder zakken qua voltage.
En vermogen is Spanning maal Stroom.

Heb je de accusets al van auto gewisseld? (wil graag weten of ik geen poep praat :P)

oeps,verkeerd

beide wagens zijn zogoed als nieuw, na elke zit worden ze uit elkaar gegooit en met een compressor ( 8 bar) volledig uitgemest, toch is het verschil verbazende te noemen, om mijn e-revo versleten te noemen (+- 20 setjes lipo) zou ik betwijfelen, die ex van kurtje weet ik niet presies,maar je ligt toch vlug aan een paar setjes lipo's

of het moet aan de lipo's liggen, beide zijn zogoed als nieuw,

mijn e-revo rijd op HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 5000mAh 2S1P 7.4v 30C hardcase pack met goud contacten( wel van 5mm naar 4 mm gebracht)

mijn nieuwe of de ex van kurtje op ace rc 5000ah 35c 7.4v 2s 37wh hardcase ( iets wat ik niet direckt op het net vind)

deze dus met traxxas stekkers,

het verschil is dus zeer groot, ook bij het optrekken neemt mijn nieuwe direct een paar meter en met de topsnelheid is het al zeker niet te vergelijken,

vind dit zeer vreemd, beide wagens worden voldoende gekuist en onderhouden zoals het hoort,

dus info is zeer welkom

bedankt voor de reactie's,

zal dit zeker eens uitproberen,
enkele punten kan ik zo uitsluiten,
ballonen van banden, allemaal vernieuwd,

instellen , heb ik allemaal gelijk gezet via castlelinkje

wat ik NIET kan doen zijn de lipo's wisselen, de 1ne auto staat op traxxas stekkers en de andere op goud-contacten,

dus begin ik nu ook te denken , dat het aan de lipo's ligt,

maar zouden die verschillende C waardes zoveel verschil kunnen geven?

er zit trouwens niet zoveel verschil op die turnigy's hebben 30c bust 40c , die ac lipo's hebben 35c continu maar ik vind nergens iets van bust waarde,

ook blijft mijn 1ste revo iets koeler 48graden na een half uur off-road, men 2de revo geeft 56 graden aan,

blijf het zeer vreemd vinden, want nogmaals het verschil in zeer groot,

zal nog even wat meer testjes doen, desnoods soldeer ik weer traxxas- stekker aan revo 1

als ik dan naar mijn maxxBE kijk ( andere vertandig 20/58 )ook met de zelfde motor en met deze ac lipo's , dan loopt deze nog sneller, allemaal zeer vreemd

Laatst bewerkt door een moderator:
Back