E-REVO topic

@KDK,

Ik rijd al een jaar op turnigy en zippy accu's in de revo. Dit gaat echt perfect. Je hoeft dus absoluut geen dure lipo's aan te schaffen.

Over het veranderen. Daar is al een hoop hier geschreven. Zoek ook even op "slayden". Ik heb het al een paar keer geplaatst in dit forum. Daar staan een paar hele goede tips in om het maximale uit je revo te halen voor het snellere werk.

Hier heb ik hem bijvoorbeeld staan in een race setup (alleen niet de goede bandjes voor zand):
2mph5yw.jpg

Maar hij kan ook zo de hoogte in voor het betere bash/skatepark werk:
5otdfl.jpg

@Roytje
Waar wil je wedstrijden gaan rijden met de revo dan?
Die worden zo goed als niet georganiseerd. Hij valt in geen enkele klasse. Eigenlijk kan ie alleen meedoen met de MonsterTruck klasse. Maar daar heb ik in Nederland nog geen wedstrijden van gezien.
Wel kan ie zo af en toe meedoen met een "unlimited" klasse. Maar ook die zijn schaars doordat er maar weinig deelnemers zich aanmelden met een revo.

Met dat in je achterhoofd zou ik gewoon iets kopen wat goed rijdt.
Die ifmar studs zijn volgens mij ook alleen voor buggy's te krijgen. En niet voor truggy's. Die voor buggy's zijn veel te klein voor de revo.
Zelf heb ik harakiri's gekocht (zie foto hierboven). Deze zijn ook toegestaan in de truggy cups (evenals de aka cityblocks die je ziet op de foto daarboven, echter rijdt dat beter op kunstgras/tapijt).

Laatst bewerkt:
@ PIR3lly, thanks, ga ik die meenemen in de begroting. Zag dat ik voor ca.
€ 150,00 wel 2x een 2s en 1 setje 3s kan kopen. Daar koop ik hier nog niet één setje voor. Gebruik de zippy's ook in mijn VXL.

Mijn Revo 3.3 staat nu ongeveer zoals op jouw bovenste foto. Wat me wel opvalt bij jou Revo is dat je de stalen aandrijfassen erop heb zitten (standaard Traxxas???) want voor de 3.3 worden die door veel mensen afgeraden omdat ze uit de cups vallen. Heb je daar geen last mee?

Zal verder eens even zoeken zoals je aangeeft. Leuk! Ben wel benieuwd naar het verschil in de E Revo en de 3.3.

Om je een idee te geven, hier rij ik nu mee rond. (Nou ja, nu niet wat de motor ligt uit elkaar...)

revo1.5.jpg

Die stalen assen (idd origineel traxxas) gaan perfect als je auto maar niet te hoog staat.
Aangezien ik de pushrods in de meest buitenste gaatjes heb staan heb ik nog geen probleem gehad dat ze eruit kwamen.
Ik ken nog een aantal mensen die met dezelfde assen rijden en ook daar heb ik er nog geen een uit zien komen.

Wel is het bij mij 1x gebeurt toen ik een driedubbele rietberger met een dubbele flikflak en een paar saltos deed. De rpm achter draagarmen, die ik gemonteerd heb, zijn niet gebroken maar konden zo ver buigen dat er 1 as uit het cupje schoot. Moest hem toch weer demonteren om hem erin te krijgen.

Let overigens wel op je gewicht als je zoveel accu's in 1x gaat bestellen. Die komt gegarandeerd bij de douane te liggen. Misschien beter in 2 kleine pakketjes doen en natuurlijk altijd de goedkoopste verzendmethode!

Laatst bewerkt:
Voor de record, ik wil (als ik hem heb) de E Revo meteen ombouwen naar meer Truggy-achtig zoals deze:

6520_er_splash_01.jpg
Mijn tip: koop een truggy. Waarom een Fiat kopen om er een VW van te maken, kun je beter direct een VW kopen.

Truggies zijn elk beetje zo sterk, zo niet sterker, dan een E-Revo (wat ook geen slechte/zwakke auto is). Daarnaast zijn truggies ontworpen om snel te gaan op een track met optimale mogelijkheden tot het tunen van de auto.

Nard, klopt maar ik rij nooit wedstrijden en heb al zo veel onderdelen voor de Revo... Komt bij dat ik toch wel heel happy wordt van Traxxas! Enig nadeel is de prijs 759,- euro serieus geld!

Je hoeft niet perce wedstrijden te rijden, je kunt er ook mee bashen. Onderdelen delen is wel zeer handig en is inderdaad een grote plus om voor een E-Revo te gaan!

759 euro incl. al je toekomstige upgrades neem ik aan?

Voor dat geld koop je een killer truggy namelijk.

Laatst bewerkt:
hij word ook goedkoper aangeboden, voor 620 kun je m ook wel vinden. ik sta ook op het punt om er een aan te schaffen :)

ik ben nieuw hier, dus ik weet niet zeker of je mag linken naar winkels waar hij tekoop staat ?

Laatst bewerkt:
@kdk, ik rij gewoon met de goedkope turnigy, en heb geen noemenswaardige problemen daarmee. En als er wel problemen zijn, koop ik er gewoon 2 extra voor het zelfde geld

@bricks scheelt wel een hoop hè, ga ik zeker ook doen, scheel wel heel erg veel en ik zie dat ze de meesten in stock in Duitsland hebben.

Pir3lly heeft wel gelijk met dat er weinig revo's komen opdagen op de wedstrijden. We zijn dit jaar met de No-nitro cup gestart, met een speciale revo klasse. Helaas hebben we daar nog niet veel rijders gezien. Volgende wedstrijd is op 17/10. Wel een eindje rijden, Appingedam. Zou leuk zijn als we je daar konden inschrijven.
En als je al zoveel ervaring met de revo hebt, kan je ook de gok nemen en een gebruikte aan te schaffen. Deze worden met enige regelmaat te koop aangeboden

diff

@PIR3LLY: Bedankt voor de super handleiding, vanavond begin ik eraan!
Zijn er mogelijke upgrades om dit probleem te counteren? Ik wil hem graag "bulletproof"

Woonplaats is Lokeren overigens, maar we doen wel eens een uitstapje naar 't zeetje :)

Pir3lly heeft wel gelijk met dat er weinig revo's komen opdagen op de wedstrijden. We zijn dit jaar met de No-nitro cup gestart, met een speciale revo klasse. Helaas hebben we daar nog niet veel rijders gezien. Volgende wedstrijd is op 17/10. Wel een eindje rijden, Appingedam. Zou leuk zijn als we je daar konden inschrijven.
En als je al zoveel ervaring met de revo hebt, kan je ook de gok nemen en een gebruikte aan te schaffen. Deze worden met enige regelmaat te koop aangeboden

Lijkt mij wel een keer leuk om zo`n wedstrijd mee te rijden. Maar appingedam is dan wel het andere uiterste. Pfff meer dan twee uur rijden enkele reis voor een wedstrijdje 8O

Wat mij zelf tegen houd, en dat hoor ik wel vaker, is dat er meestal de sfeer zo`n fanatiek wedstrijd gehalte heeft.
Ik kan niet oordelen over de No-nitro cup omdat ik daar nog nooit ben geweest, maar heb al eens eerder wedstrijden met mijn Baja gereden en had toen behoorlijk wat fanatieke jongens erbij zitten wat het hele verhaal niet leuker maakte, het is maar een spelletje in mijn ogen en het enige doel is plezier maken en winnen natuurlijk ;), maar dat is alleen leuk meegenomen.

Dus als het allemaal wat losser bij de No-nitro cup denk ik dat er wel meer mensen zouden komen. Als het een keer dichter in de buurt is kom ik zeker een keer kijken om even te oordelen.

Verder zit ik op onderdelen te wachten voordat ik weer kan rijden.

Op de vraag om te rijden met Zippy's/Turnigy's :

Ik heb ondertussen al behoorlijk wat verschillende packs gehad in de E-Revo, maar ben voorzichtig met de verschillende types. Ik heb goede ervaring met de de Turnigy's 5200mAh hardcase 30C (2S1P), Turnigy 5000mAh 40C softcase (2S2P) en de Turnigy 5200 hardcase 40c (2S2P) hardcase. Maar bv de Zippy 5200 30C hardcase (2S2P) en de Zippy 5000mAh softcase 30c (2S1P) worden veel te warm (50+) in de E-Revo, zeker als je hem wat zwaarder geared ! Persoonlijk vind ik de Turnigy 5200 hardcase 30C (2S1P) de beste Lipo uit het rijtje welke ik gebruikt heb in de E-Revo, maar hou rekening met redelijk wat DOA's, van de 8 stuks die ik heb zien langs komen waren er 2 dood.

En nee, al deze packs waren niet allemaal voor mij alleen, ik mag ze allemaal solderen voor m'n vrienden (redelijk lastig klusje met die overdreven dikke kabels), maar we rijden samen en vind het interessant om het verschil te zien in kwaliteit tussen de verschillende packs.

Bij mij waren er van de 12 Turnigy 5200 mAh hardcases ook 2 waar niks mee aan te vangen is.
Voor die prijs valt dit nog wel mee.

@ Kdk, je zijn goedkoper te vinden dan 759 ja, wat een ontzettende tip off prijs zeg ...

@ Rickyyy, Appendingdam is ook voor mij een heel eind rijden. Maar als je een weekend zou gaan, daar ergens blijven slapen (za training en zo race), dan is de afstand al relatief gezien minder. Als je dan ook nog eens kunt carpoolen met iemand is het helemaal ideaal. De vorige no-nitro cup was in Mol (Belgie), daar was ik bij en vond het een leuk sfeertje op de zaterdag, zondag was ik er helaas niet.

@ snoebel, change naar EC5, dan is 8AWG ook een kippetje :)

Ik heb zelf ook verschillende Zippy en Turnigy packs. DOA heb ik nog nooit gehad, maar laatst is wel plots 1 cell van een 4S pack overleden. Je weet gewoon dat de QC (Quality Control) van Zippy/Turnigy lager ligt dan de merken die premium prijzen vragen, zoals bijvoorbeeld Hyperion.

Nard Cox zei:
@ snoebel, change naar EC5, dan is 8AWG ook een kippetje :)
Ook met traxxas connectors is het een eitje.
Het enige dat iets lastiger is, zijn de gaten in de plastic connector. Daar past 8AWG slecht in. Maar als je de kabel netjes in het midden van het metalen pinnetje soldeert, moet het gaan. Helemaal als je met een dremel het plastic iets groter maakt.
Als het eenmaal zit, zit het ook als gegoten:
9fs3eq.jpg

Voor mij in ieder geval niets anders.

Laatst bewerkt:
Het enige dat iets lastiger is, zijn de gaten in de plastic connector. Daar past 8AWG slecht in. Maar als je de kabel netjes in het midden van het metalen pinnetje soldeert, moet het gaan. Helemaal als je met een dremel het plastic iets groter maakt.
Door de redenen die je zelf aangeeft vind ik het dus geen kippetje ;)

Laatst bewerkt:
Back