E-REVO topic

Dat kan natuurlijk, maar je hoeft de accudeur maar licht aan te passen om die kabels van de Turnigy op originele manier te laten lopen hoor.
Waarom een extra bocht maken als het ook rechtdoor kan.
Die draden van mij komen aan de kopse kant eruit in het midden, dan zou ik eerst een bocht naar de buitenkant moeten maken en daarna weer naar binnen, ga dan liever rechtdoor.
Ik heb ook nog 3s lipo's van turnigy en die passen net niet, daar heb ik een gedeelte van de klep moeten afzagen omdat de accu precies past, maar de draden komen ook nog eens aan de zijkant eruit.

Even een vraagje: heb dit hele forum doorgespit en gegoogled of er ergens in nederland een leverancier voor maximizer beadlocks te vinden is. Ik kan ze wel bij tower ofzo bestellen, maar dan gaan er twee weken overheen en dat duurt me eerlijk gezegd te lang.
Ik heb ze wel bij rcfun.nl gevonden maar die hebben alleen de 1/2 offset.
Dus eigenlijk twee vragen :-)
1) weet iemand anders een leverancier voor maximizers in nederland buiten rcfun.nl?
2) is er met 1/2 offset velgen sprake van een verhoogde slijtage?

Alvast bedankt!

2) nee. Ik zou juist voor 1/2 offset gaan, komt de handling van de E-Revo zeker ten goede.

Laatst bewerkt:
2) nee. Ik zou juist voor 1/8 offset gaan, komt de handling van de E-Revo zeker ten goede.
Dit is denk ik een typefoutje van Nard...
Hij bedoeld waarschijnlijk ook de 1/2 offset.
De banden komen dus een halve inch verder naar buiten.

Ik rijd eigenlijk ook alleen maar met 1/2 offset. Echt super.

dat dacht ik al, maar wilde even zekerheid. Ik rijd morgen mijn eerste wedstrijd in Nieuw Lekkerland maar heb nog geen tijd gehad om te kijken wat het effect van de 1/2 offset wielen is.

Ach, fun wordt het sowieso na al die stortbuien :)

Dit is denk ik een typefoutje van Nard...
Hij bedoeld waarschijnlijk ook de 1/2 offset.
De banden komen dus een halve inch verder naar buiten.

Ik rijd eigenlijk ook alleen maar met 1/2 offset. Echt super.

Heb "jouw" gele Rulux velgen ook op mijn E-Revo met de 1/2 offset en dit rijdt idd een stuk stabieler:cool:.

dat dacht ik al, maar wilde even zekerheid. Ik rijd morgen mijn eerste wedstrijd in Nieuw Lekkerland maar heb nog geen tijd gehad om te kijken wat het effect van de 1/2 offset wielen is.

Ach, fun wordt het sowieso na al die stortbuien :)
Waar is die wedstrijd dan? En doen daar meer revo's mee?

hallo

ik heb net een e-revo, en nu vraag ik me toch een ding af.
als hij uitstaat en je duw de auto vooruit hoor je een soort ratelend geluid uit de motor komen. iemand vertelde mij dat dit geluid komt omdat je de rotor van de motor door die sterke magneten heen draait. klopt dit? en is dit schadelijk?

ik heb al wat gekeken in dit topic, maar 246 pagina's is mij wat teveel

alvast bedankt :)

Yep is normaal, maar heb zelfs een vriend gehad die ermee terug naar de winkel wou toen ie het voor de eerste keer hoorde :rolling:
Moet zeggen, zeker in de Revo klinkt het ook best 'vreemd'.

Yep is normaal, maar heb zelfs een vriend gehad die ermee terug naar de winkel wou toen ie het voor de eerste keer hoorde :rolling:
Toen ik mijn Flux kreeg ben ik ook eerst naar een vriend van me gegaan om te checken of het veilig was om hem te testen :rolleyes: n00b :rolling:

Waar is die wedstrijd dan? En doen daar meer revo's mee?

In Nieuw Lekkerland. Het is een demo meeting die wordt georganiseerd door RC Junkies.
Tegelijkertijd is er een wedstrijdje :)
nieuwlekkerland20103web.jpg

Dit zijn de wagens waarvan ik weet dat ze er komen:
2x hongnor
2x savage
1x bigscale reely
hpi savage
Tamiya top-force
Tamiya super blackfoot
2 x Hörmann HT1
Hpi trophy 3.5
Hong nor
Hong Nor X1 CRT brushless, FG Baja 4WD
Hong nor X2 CRT PRO
Traxxas E-Revo brushless
Hongnor Crt.5

Gewoon vanalles wat dus, en gewoon voor de fun :)

oke bedankt :)

nog tips voor in het begin ?

Mij werd de tip gegeven de eerste lading rustig te rijden om de lagers wat in te werken.

Verder is een weelie bar in het begin ook wel handig, en rijd niet volgas tegen stoepranden op. Dat kostte me een aandrijfas (waarom de slipper de klap niet opving is me niet duidelijk)

oke bedankt :)

nog tips voor in het begin ?

Rustig aan beginnen, de Revo is echt heel erg sterk en snel !
Wheeliebar is een must als je de kap en spoiler een beetje heel wilt houden. *edit* Jeez was me net voor :-)
Controleer alle schroeven voordat je gaat rijden als je de Revo uit de doos haalt, je zult zien dat veel niet echt goed vast zit. Een stap verder zou het controleren van schoks en diffs zijn, heb ik wel gedaan, maar ik hoor niet veel mensen die hier problemen mee zouden hebben.

Verder zul je zien dat je al heel snel een goede pot met CA lijm nodig gaat hebben voor je banden. Ik heb zelf in de eerste run ! twee banden geheel los gereden van de velg aan de binnenkant en dat was gewoon op 4S met standaard vertanding. Ik rij zelf tegenwoordig met beadlocks en al zijn ze wat zwaarder dan de normale velgen, de banden blijven erg goed zitten.

Rustig aan beginnen is altijd een goed advies. De toevoeging om de lagers in te laten lopen is een beetje kul, als ik nu mijn lagers af en toe vernieuw, gaat ie meteen van jetje. Rustig aan beginnen is echter wel raadzaam, omdat de beperking van de mogelijkheden in de rijder zelf zitten. Dus wen aan de auto, en raak vertrouwd met de handling, de geluiden en de reactie's

Dat van die lagers was voor de motor, die schijnen langer mee te gaan als ze niet direct "ingebrand" worden.
Maarja, ik kan me ook wat op de mouw gespeld hebben

Back