E-REVO topic

ik wil een goede rc kopen maar de maximun budget is 120 euro. Ik twijfel tussen de bonzer cross tiger of de hsp hammer.Dus weten jullie welke beter is?:D

En dat vraag je in het topic van zowat de beste en duurste rc auto die er op dit moment te krijgen is op de markt ?

Dan weet je toch welk antwoord je krijgt, doorsparen tot je genoeg geld hebt om een mooie ERBE te kopen, nieuw of tweedehands :-)

Maar iets serieuzer, voor 120 euro ga je niet veel vinden. En ik zou je vraag in een eigen topic stellen, dan krijg je veel minder gekleurde antwoorden dan dat je nu gaat krijgen in het E-Revo topic.

Yes!
Ik wist het natuurlijk al even, maar ik kan het nu uitschreeuwen:
Volgend seizoen kan de E-revo/ERBE uitkomen in de 1:8 klasse van de No-nitro cup. Er staan dus weer mooie races in het vooruitzicht met de revo.

Doe 'm dus nog niet weg, maar ga vast shoppen voor de spare's!

(Zondag de 17e kan je natuurlijk nog meedoen in de unlimited klasse)

Andre

Kijk dat is leuk! Als nu ook de data een beetje gunstig zijn...

kogellager kapot

hoi heb een vraagje was van de week aan rijden en kreeg de beroemde tick
in me auto en heb hem losgehaald en toen bleek dat er een kogellager kapot was in me achterdiff opzich niks spannends... maar mijn vraag is ik zit nu te kijken naar nieuwe kogellagers zijn die ceramic lagers/bearings nou een verbetering of maakt het weinig uit of ik de originele haal ? en als het een upgrade is weet iemand dan een goede aanbieder ervan ?

Keramisch is beter. Maar wel veel duurder. Het extra geld is het mij niet waard.
Zou even op E-bay zoeken, vind je meerdere aanbieders

Het is hier al veel vaker besproken maar kan het ff niet vinden. Welk merk pinions gebruiken jullie wil ff wat op voorraad nemen.

Van het weekend eindelijk mijn 3s lipo's binnen en heb de straatbanden even gemonteerd (foto's volgen) JEMIG niet normaal zeg. Aangezien ik een bardienst moest draaien kon ik alleen in de straat rijden maar ik durfde niet voluit te gaan. Wat gaat dat hard zeg, super! Veel harder dan de Revo 3.3, wel moeilijker om te rijden, je moet echt heel rustig gas geven, maar ik vertel jullie niets nieuws...

Wat mij overigens opviel is dat sommige op de decals "brushless edition" onder "E Revo" hebben staan. Bij mij is dat niet het geval en ik kan die decal sheet ook nergens vinden... Weet iemand hoe dit zit?

Even wat foto's van de on-road 6S doop, gisteren...

erberoad1.jpg

erberoad3.jpg

erberoad4.jpg

Laatst bewerkt:
Klopt Ansmann, niet top, lekker goedkoop maar voor echte top grip is het rubber iets te hard (straat stenen) en zijn ze wat smal. Maar ik dacht zevheel snel aan bonken te rijden en dat viel mee. Moet ze wel weer vastlijmen.

Thank you Captain Obvious :P

Maar effe serieus:
Leuke combi, ik heb behoorlijk slechte ervaringen met de offroad wielen van Ansmann (verf spat van de velgen, spaken breken, rubber scheurt), maar zo te horen heb jij wat meer mazzel.

Zelf ben ik niet zo van het onroad rijden met een Revo. Ik zou het bijna heiligschennis willen noemen (maar dat doe ik niet :P).
Helaas is het regenseizoen al weer even aan de gang, en schoonmaken is niet mijn grootste hobby.
Ik heb al een paar maanden zitten zoeken naar clubs en dergelijke, maar ik heb nog niks kunnen vinden of er in het oosten van het land in de herfst/winter een binnenbaan is.

Waar rijden jullie in het natte seizoen (tegenwoordig 3/4 jaar :()?

Onroad is ook niet mijn ding vandaar dat ik deze set besteld heb (kosten) want zo af en toe is het wel lachen...

Tja en waar ik rij in het regenseizoen... ...buiten! Binnenrijden zou ik bijna heiligschennis willen noemen (maar dat doe ik niet) ;):D

Na het rijden met de compressor en WD 40 aan de slag en alles is zo schoon!

Ik zit al een tijdje te twijfelen over een compressor, maar de kosten zijn de laatste tijd al zo opgestapeld....

Daarnaast heb ik alleen een balkon waar ik eventueel het vuile werk kan doen (geen schuur :()

Maar, ja, nu ik er over nadenk is het kiezen uit twee kwaaien (onroad/binnen).

Edit:
Welke hopups zijn slim om de speling op de ophanging aan te pakken (de pivot balls hebben vrij veel speling, ong. 5 graden toe in/out).

Pivot balls kun je met het grijze plastic sleuteltje strakker zetten.
Wheel hubs heb ik pas een uitgebreide mod neergezet, een paar dagen terug

Ik had de boel al aangedraaid met de kruiskop, maar dat hielp dus niks. Ik zal je mod eens opzoeken en vanavond met dat mooie plastic gereedschap gaan spelen.

Volgens mij heb je geeneens een kruiskop nodig bij de revo.
Dat plastic tooltje heb ik ook pas sinds kort.
Heeft bij mijn iig veel speling verwijderd

Edit foutje van m'n iphone

Laatst bewerkt:
Back