E-REVO topic

Omdat wat jou voor hard is hoeft niet hard voor mij te zijn.
Mijn mervje loopt al dik 90.
En heb zijn broer gekocht voor meer power en snelheid :D

Zou ik stock niet weten maar ik schat in een 50 tot 60 km per uur en misschien is dat wel aan de veilige kant. 6S is 90 km per uur maar dat durf ik niet hier voor in de straat. Bij een crash rij je veel kapot en voor de geparkeerde auto's is het ook nie best. Toch 3 kg dat door de lucht vliegt.

Zou ik stock niet weten maar ik schat in een 50 tot 60 km per uur en misschien is dat wel aan de veilige kant. 6S is 90 km per uur maar dat durf ik niet hier voor in de straat. Bij een crash rij je veel kapot en voor de geparkeerde auto's is het ook nie best. Toch 3 kg dat door de lucht vliegt.
Ik denk dat ik er weinig mee door de straat zal rijden.
Meer op veldjes enzo.

Ik ook maar soms effe beunen of test rijden na nieuwe instelling zoals vanavond, samen met een hpi savage in het licht van de lantarenpalen...

Tsja, speedrecord in de revo staat op meer dan 100mph, oftewel dik 160km/u

Maar dan mag je nog wel even door sparen voordat je die spullen erin hebt zitten.

Meer power en snelheid zit er wel in hoor, Maar vooral meer controle. Ik begrijp dat iemand het leuk vind om een beetje te knutselen. En ik begrijp ook dat het leuk is om hard te rijden. Alleen dat vervéélt zo snel. Als ik 10 keer volgas ergens op een grote vlakte heb gereden, heb ik het wel gezien. Dat kan eigenlijk elke boerenl.l wel.
Je gooit er nog weer voor 200 euro duurdere accu's in, en je gaat weer3 km harder. En nog eens een extra dure moter van 300 euro, en jawel hoor, je gaat weer 2km harder.

Maar om je rondetijden met een seconde te verbeteren, daar komt veel meer bij kijken. Ook pielen en afstellen aan je auto, maar ook veel meer vaardigheid en beheersing. En dat is iets wat veel meer en veel langer voldoening geeft. En je kunt je eigen vaardigheid meten aan die van andere
Zó denk ik erover

Daar ben ik het grotendeels wel met bricks eens.

Een speedrun is even leuk, maar racen tegen andere mensen op een baan is zoveel leuker. En daar is 4S meer dan genoeg.
De 2x3S lipo's heb ik wel, maar gebruik ik eigenlijk bijna nooit meer. Alleen als ik even door de 2x2S heen ben, dus meer als reserve.
Op 6S heb ik 91,2km/u gehaald. Dat is met een zwaardere vertanding en andere banden, anders red je het echt niet.

ik zou wel eens bewijs willen zien dat je die merv op 90 kan krijgen.
Niet dat t niet mogelijk is, maar niet iedereen kan m op die snelheid krijgen zonder bewijs. Al helemaal niet met de stock bandjes,die vinden dat ook niet heel leuk

De grote broer gaat net zo hard, dus meer snelheid krijg je niet.
Meer power wel, maar dat is een gevoel, alleen omdat hij een paar maten groter is lijkt hij meer power te hebben.

Als je alleen offroad gaat rijden ga je die 90 al helemaal nooit halen, wat pir3lly zei: hij heeft onroad met zware vertanding gereden en haalde 91.
Als je met diezelfde vertanding offroad gaat rijden zal je niet lang plezier hebben van je ERBE.

ik zou wel eens bewijs willen zien dat je die merv op 90 kan krijgen.
Niet dat t niet mogelijk is, maar niet iedereen kan m op die snelheid krijgen zonder bewijs. Al helemaal niet met de stock bandjes,die vinden dat ook niet heel leuk

De grote broer gaat net zo hard, dus meer snelheid krijg je niet.
Meer power wel, maar dat is een gevoel, alleen omdat hij een paar maten groter is lijkt hij meer power te hebben.

Als je alleen offroad gaat rijden ga je die 90 al helemaal nooit halen, wat pir3lly zei: hij heeft onroad met zware vertanding gereden en haalde 91.
Als je met diezelfde vertanding offroad gaat rijden zal je niet lang plezier hebben van je ERBE.

We kunnen altijd een keer samen rijden.

Tsja, speedrecord in de revo staat op meer dan 100mph, oftewel dik 160km/u

Maar dan mag je nog wel even door sparen voordat je die spullen erin hebt zitten.

Meer power en snelheid zit er wel in hoor, Maar vooral meer controle. Ik begrijp dat iemand het leuk vind om een beetje te knutselen. En ik begrijp ook dat het leuk is om hard te rijden. Alleen dat vervéélt zo snel. Als ik 10 keer volgas ergens op een grote vlakte heb gereden, heb ik het wel gezien. Dat kan eigenlijk elke boerenl.l wel.
Je gooit er nog weer voor 200 euro duurdere accu's in, en je gaat weer3 km harder. En nog eens een extra dure moter van 300 euro, en jawel hoor, je gaat weer 2km harder.

Maar om je rondetijden met een seconde te verbeteren, daar komt veel meer bij kijken. Ook pielen en afstellen aan je auto, maar ook veel meer vaardigheid en beheersing. En dat is iets wat veel meer en veel langer voldoening geeft. En je kunt je eigen vaardigheid meten aan die van andere
Zó denk ik erover

Allemachtig lijkt wel een bericht van mij!;)

Dik 90 ... dat zei de buurman zeker? Eigenlijk zou gewoon niemand een top snelheid mogen posten zonder radar gun / GPS meting. Het zegt namelijk niets.

Ik heb 84km/u gehaald (foto / [URL="
[/URL]) met stock banden en stock gearing op een 3S LiPo.

Hij heeft een EzRun 60A met een 6000kv motor en foam banden. Theoretisch gezien zou het wel mogelijk zijn al vind ik die motor veeeeeel te klein voor de MERV en een 6000kv op 3S = 66.600rpm = binnenkort kapot en extreeeeem warm.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben het voor een groot deel eens met Nard, Wat zegt nou topspeed?

Roepen hoe hard een auto gaat (en dan nog wel eentje die wij allemaal hebben, en wel aardig kennen), roept bij mij al gauw associaties op.
Associaties met een stel jochies op een rij, die proberen wie het verste kan pissen.
En uiteindelijk wint toch de olifant, want die heeft de langste.

Ik ben het voor een groot deel eens met Nard, Wat zegt nou topspeed?

Roepen hoe hard een auto gaat (en dan nog wel eentje die wij allemaal hebben, en wel aardig kennen), roept bij mij al gauw associaties op.
Associaties met een stel jochies op een rij, die proberen wie het verste kan pissen.
En uiteindelijk wint toch de olifant, want die heeft de langste.

Zoals eerder gezegt kom langs of we spreken ergens af neem ik de merv ook mee.
Zien is geloven.
,

Denk dat we je best wel geloven hoor. Daar gaat het niet om. Iedereen kan dat halen met een iets andere vertanding en betere bandjes.
Maar je hebt er niets aan. Ik vond het ook leuk 1x een speedrun te doen om te kijken wat hij kon. Maar daarna heb ik het nooit meer gedaan.

Kom eens mee naar purmerend zou ik zeggen. Daar haal je op 4S op het rechte stuk netaan de top van zo'n 55km/u denk ik. Maar gemiddeld haal je misschien 24km/u.
Het rijden op een baan is echt ontzettend gaaf.

Dik 90 ... dat zei de buurman zeker? Eigenlijk zou gewoon niemand een top snelheid mogen posten zonder radar gun / GPS meting. Het zegt namelijk niets.

Ik heb 84km/u gehaald (foto / [URL="
[/URL]) met stock banden en stock gearing op een 3S LiPo.

Hij heeft een EzRun 60A met een 6000kv motor en foam banden. Theoretisch gezien zou het wel mogelijk zijn al vind ik die motor veeeeeel te klein voor de MERV en een 6000kv op 3S = 66.600rpm = binnenkort kapot en extreeeeem warm.

Tussen 55 en 65 c gemeten met temp gun na 10min vol knallen.
28 50 gearing.

Laatst bewerkt door een moderator:
pfff wat een gedoe allemaal.

Het leukste is gewoon rijden en plezier hebben. Wat is topsnelheid nu?

Met de merv heb ik ook wel speedruns gedaan. Alleen is zo`n klein autotje niet te besturen. Hier heb ik een foto van een speedrun waarbij ik m`n GPS erop gezet heb. Helaas was het een te kleine parkeerplaats en reed ik op 6S met een mmp en neu motor. De standaard merv gaat niet verder dan 60 km/u met gps.

dsc03510ip.jpg

Hey mannen, on-topic.

Rijden met de Erbe of Merv is leuk.
Laat ik meteen een einde maken aan alle verhalen. Gisteren reed mijn vrouw in mijn Alfa 180 km/h op de A29 en ik zat er naast met mijn afstand bediening. En wat denk je ik haalde me zelf in met de Erbe door onder mijn eigen auto door te rijden... Nu jullie weer. ;););) :D:D:D

Have fun!

--ouwe lullen modus aan--
De ene vindt hard rijden leuk, de ander een baan, de volgende wil graag bashen. Met enige regelmaat rij ik op het circuit (1 op 1) met 211 pk onder de kap. Links en rechts komen auto's me voorbij (Porsches, BMW's, etc.) de helft haal ik in de bochten weer in, omdat ik een goede setup heb. Maar he, wat maakt het uit het is geen wedstrijd en ik vermaak me, en daar gaat het om.
--ouwe lullen modus uit--

Nu eens kijken wie de grootste man is en stopt met dit nutteloze over heen en weer gedoe.

Ik heb zelf ruim ander half jaar gebasht, maar na mijn eerste keer op een baan vond ik het al direct helemaal super. Ook speedruns heb ik lichtelijk gedaan, wel leuk voor even maar het kan mijn aandacht niet vast houden.

Iemand nog sjieke filmpjes van deze toch wel mooie auto?

Nee, wel een leuke foto!

Heb eergisteren mijn nieuwe turnbuckle toe links gemonteerd, niet zo heel spannend. Maar ik heb zwarte gekocht en die had ik nog niet eerder gezien. Helaas zijn er nog geen aluminium zwarte pushrods... Hier een foto, gemaakt met mijn telefoon dus geen super kwaliteit...

pr.jpg

Laatst bewerkt:
Back