E-REVO topic

Beste revo rijders ik kom weer even met een vraagje...(hehehe)
Ik heb gelezen dat er hier mensen zijn die de bijgeleverde spur gear (54T) op hun
revo hebben gezet.
Nou ik krijg het voor geen mogelijkheid voor elkaar :s
Ik krijg het er wel op maar als ik die kleine spur erop zet dan komt de motor tegen
de esc/speedcontroller aan en raken de tandwielen elkaar niet eens...
Ik heb de motor op allerlei manieren op die houder gedaan maar niks komt goed uit.
Mis ik nu iets of zo doe ik iets verkeerd of moet er een grotere motor tandwiel op ?
Wie heeft een antwoord ik kan het weer is niet vinden...
Mvg Stafford

Klopt, hij wil inderdaad soms tegen de esc houder aankomen.
Ik heb er een vijl bij gepakt en de esc houder op de plaats waar hij de motor raakt, iets bijgevijld. Bij mij had ie maar een 2-3mm nodig.

Bij het vastzetten van je pinion tegen je spur wel even een papiertje gebruiken. Ik doe er altijd een dubbel gevouwen standaard a4 papiertje tussen en druk ze dan stevig tegen elkaar terwijl ik de motorschroef vast draai. Als ik daarna het papiertje ertussen uit haal, zit er precies genoeg speling op de tandwielen.

Klopt, hij wil inderdaad soms tegen de esc houder aankomen.
Ik heb er een vijl bij gepakt en de esc houder op de plaats waar hij de motor raakt, iets bijgevijld. Bij mij had ie maar een 2-3mm nodig.

Bij het vastzetten van je pinion tegen je spur wel even een papiertje gebruiken. Ik doe er altijd een dubbel gevouwen standaard a4 papiertje tussen en druk ze dan stevig tegen elkaar terwijl ik de motorschroef vast draai. Als ik daarna het papiertje ertussen uit haal, zit er precies genoeg speling op de tandwielen.

Aha ik dacht dat heb ik weer...:(
Maar ook beetje vreemd dat ze daar dan niks aan doen bij traxxas.
Ze leveren de kleine spur er wel bij maar geen vijl :p
Is het echt noodzakelijk dat die kleine spur er op gaat ik rij met 2x 2s 5000mah.
Mocht het niet noodzakelijk zijn laat ik het lekker zitten...
Mvg Stafford

Aha ik dacht dat heb ik weer...:(
Maar ook beetje vreemd dat ze daar dan niks aan doen bij traxxas.
Ze leveren de kleine spur er wel bij maar geen vijl :p
Is het echt noodzakelijk dat die kleine spur er op gaat ik rij met 2x 2s 5000mah.
Mocht het niet noodzakelijk zijn laat ik het lekker zitten...
Mvg Stafford

Mwoa, 't valt wel mee hoeveel die motor de ESC mount raakt. je moet alleen de motor draden evne recht omhoog laten wijzen. (als deze richting ESC wijzen gaat het iig niet passen.)
de 18/54 vertanding is zeker aant e raden als je op Lipo's rijdt.
anders heb je hem namelijk erg licht vertand staan, en trek je in no-time de diff's er uit. (op NiMh kakt de spanning dermate in, dat je net zoveel kracht overhoud met de 18/65 vertanding als Lipo's op 18/54 hebben :lol:

Iig rijdt ik nu al zo'n 1,5 jaar met de 18/54 vertanding (op 6s Lipo). en ben nog steeds bezig met m'n eerste spur en pinion. (maar de motor lagers heb ik al wel versleten! ) dus ik durf wel te beweren dat die vertanding voor 4s en 6s heel mooi geschikt is. :)

Gisteren eindelijk lekker off-road gereden. Op 2s super, 3S is echt te veel van het goede. Kan de power gewoon niet kwijt, wat uiteindelijk er voor zorgde dat een aandrijfas afbrak... Maar hert was wel leuk. :p

Gisteren eindelijk lekker off-road gereden. Op 2s super, 3S is echt te veel van het goede. Kan de power gewoon niet kwijt, wat uiteindelijk er voor zorgde dat een aandrijfas afbrak... Maar hert was wel leuk. :p

Hoe staat je slipper eigenlijk ingesteld?. Misschien had deze iets losser moeten staan dan op 2S..., Maar we hebben super gereden inderdaad! Zondag weer? :D

Hoe staat je slipper eigenlijk ingesteld?. Misschien had deze iets losser moeten staan dan op 2S..., Maar we hebben super gereden inderdaad! Zondag weer? :D

Slipper moet absoluut niet losser.. dan verbrand die, en smelt je spur. ;)

6s is goed te doen, ligt voor 100% aan de wijsvinger. :D Maar idd, volgas op 1 wiel landen zijn de assen (en diff's) niet zo blij mee.

Met die wijsvinger is alles in orde. Maar als ik dan 3s rij wil ik af en toe ook effe sneller. Maar dat wordt al snel, te snel zeg maar... :wink:

Hoi, zonder al deze pagina's door te moeten spitten, welke (bij voorkeur kant en klaar gelijmde velgen/banden) banden raden jullie aan.

Rij nu met maximizers en HPI dirt Claws, maar merk dat de velgen toch wel erg zwaar zijn en snel uit balans na een grote sprong.

Begreep uit eerdere posts dat Truggy wielen een betere optie zijn dan MT wielen, maar ben het spoor een beetje bijster. Zoek een paar wielen zonder off set, gewoon voor het betere bashwerk, maar mogen best wat duurder zijn. Maar wel een direct fit op de ERBE. Ik rij op zowat alles, van heel los zand, gras, tot op asfalt, natuurlijk bestaat er geen band die alles goed kan, maar bv de Talons deden het best aardig, maar die zijn zo slap en gingen erg rap kapot.

Gaat me dus om een sterke (flexibele ?) velg met een leuke all round band. Eentje die bij voorkeur ook niet teveel doet ballonnen op 4S.

Proline BadLands (met molded foams) op Rulux Half Ups ? Imo een goede allround combinatie.

Truggy banden zijn ook goed, maar die zullen onroad vrij rap slijten ben ik bang. Denk hierbij aan Harakiri banden of Crime Fighters oid.

Of raadt je toch de off-set aan ? Moet ik andere foams hebben dan erbij zitten ?

Maar dit is toch een 3.2 band op een 3.7 velg ?

Ik kan offset zeker aanbevelen, het rijdt een stuk stabieler. (en het kan aan mij liggen, maar ik vind het er wat beter uitzien als hij breder is)

Dat het een 3.2 band op een 3.7 velg is klopt ook. Het is wat meer werk om de band op de velg te krijgen, maar door de strakkere zijwanden stuurt het directer.

Voor de kosten en de service kan ik JEspares wel aanbevelen, alleen hebben ze ze niet altijd op voorraad.

Dat ie stabieler is omdat ie breder is snap ik wel, maar ik denk ook gevoeliger voor onbalans. Ik hoef eigenlijk tijdens het bashen niet meer stabiliteit, denk dat een velg die meer in het midden zit een stukje sterker zal zijn, vandaar mijn opmerking naar geen off-set. Het grappige is dat ik nog geen enkele serieuze brokken gemaakt heb met de ERBE, op een scheef stangetje na etc, maar dat ik banden/velgen blijf verslijten.. Heb al diverse Talons gewoon kapot gescheurt van de velg gereden en de huidige set (Maximizers met dirt Claws) 'rammelt' echt alle kanten uit.

Passen de HPI Dirt Claws ook op die 3.7" Velgen ? Banden zijn nml nog heel goed. En omdat de Maximizers beadlocks zijn natuurlijk makkelijk te vervangen.

Jazeker, als het maar 17mm hex heeft (en over het algemeen hebben de truggy velgen dat).
Ik rijd al enige tijd naar volle tevredenheid met de harakiri truggy banden op rulux velgen...

Back