E-REVO topic

Datzelfde verhaal had ik dus weer met dish velgen.
De hele binnenkant vol met zand en ontzettend veel onbalans.
Doordat de velgen dan "dicht" zijn, kan het zand er ook niet uit.

De rulux zijn open, waardoor het zand er aan 2 kanten weer uit geslingerd kan worden...

Tsja, ieder z'n ding, zeg maar ;)

Da's idd wel grappig. Zal wel aan de afstelling van de wagen liggen. Ik heb met de dish velgen weinig last van zand wat er in blijft zitten.
Maar zoals gezegd, het probleem met de rullux was met een beetje klam/plakkend zand. mul zand is met geen van de 2 velgen een probleem.

zijn de rullux eigenlijk nog leverbaar in een andere kleur dan geel?

Ja, wit.

Kan je ze dyen (kleuren)

*** Herstel, ze laten op de website een witte zien, maar als je de details opvraagt hebben ze het alleen over geel.***

Laatst bewerkt:
Vraagje,
Ik heb nu vier velgen waar mijn banden totaal versleten zijn van het merk
HPI MOUNTED PHALTLINE TYRE 140X70MM ON TREMOR WHEEL CHROME

nu zou ik graag daar nieuwe banden op kopen maar weet niet goed waar te zoeken.
En is het mogelijk daar een ander type band op te zetten ? :confused:

Greetz Jan

Ik koop geen phaltline`s meer. Wat een waardeloze (lees geen) grip!

ff een filpje met m`n Savage flux gisteren. Eerst met phaltline`s en later met standaard (ook waardeloze, maar wel meer grip met optrekken) HPI GT Truck bandjes van denk een jaar of 5 oud!

Laatst bewerkt door een moderator:
No-Nitro Appingendam

Laatste oproep,
Zondag a.s. is de laatste No-Nitro wedstrijd van het seizoen. De eerste wedstrijd in NL met een eigen revo klasse. Tot nu toe hebben we 4 revo's ingeschreven staan.
Dat is natuurlijk veel te weinig voor het aantal revo rijders die op dit forum actief zijn. Heb je een revo staan, denkt wat zal ik zondag gaan doen? Twijfel dan niet langer, en kom zondag lekker mee racen in Appingendam.
En voor de Noordelingen (Groningers, Friezen en Drentenaren), kom op, dit is jullie thuiswedstrijd!

Laatste oproep,
Zondag a.s. is de laatste No-Nitro wedstrijd van het seizoen. De eerste wedstrijd in NL met een eigen revo klasse. Tot nu toe hebben we 4 revo's ingeschreven staan.
Dat is natuurlijk veel te weinig voor het aantal revo rijders die op dit forum actief zijn. Heb je een revo staan, denkt wat zal ik zondag gaan doen? Twijfel dan niet langer, en kom zondag lekker mee racen in Appingendam.
En voor de Noordelingen (Groningers, Friezen en Drentenaren), kom op, dit is jullie thuiswedstrijd!

Jammer dat het zo ver weg is anders hadden mn zoontje en ik zeker gekomen!
Iig heel veel succes en dat er een hoop revo's mogen komen :D
Gr stafford

Jammer dat het zo ver weg is anders hadden mn zoontje en ik zeker gekomen!
Iig heel veel succes en dat er een hoop revo's mogen komen :D
Gr stafford
Er zijn mannen bij die er dit weekend een familie uitje van maken. Zaterdag lekker trainen, hotelletje in de buurt pakken, en zondag lekker racen.
Dan valt de afstand ook wel weer mee. En ik hoef maar 30km minder dan jij te rijden hoor.
Je moet het gewoon een keertje meemaken, is zo tof

Helaas ben ik bij de modelbouw manifestatie in Soesterberg.
Ik zou graag met wedstrijden meedoen, en voor e-revo's is er al niet zo veel...

Een vraag over het middendiff. ik zou graag wat ervaringen horen. Ik heb zle fhet middendiff in de Merv geplaatst en daar trek ik geen wheelies meer mee (Behalve heuvel op, dan wil ie nog wel eens). Rijdt super, maar de fun is ook wel een beetje weg. Rijden wordt plots heel serieus...

Is het effect op de Erbe hetzelfde? Of kun je met de juiste olie een gemiddelde krijgen? Dus bij voorzichtig gas geen wheelie en bij vol wel...

Ja en ik weet het, als ik nu rustig gas geef dan kan het ook zonder, maar dat punt verschuiven zeg maar...

Punt van verschuiven kun je zelf regelen met punch control / exponentiele gas kurve via de MMM en natuurlijk met dikkere olie in je middendiff.

Helaas ben ik bij de modelbouw manifestatie in Soesterberg.
Ik zou graag met wedstrijden meedoen, en voor e-revo's is er al niet zo veel...

Oei bijna vergeten dat is deze zondag al he...
Kom ook samen met zoon lief
Is toch net ff wat dichterbij :d
en ik kan gelukkig weer rijden na de operatie.
Gr stafford

Denk dat jezelf al het antwoord geeft, hoe dikker de olie, hoe makkelijker je een wheelie kunt maken. Stop er 500k of hoger in en de werking is bijna weg, met 20k zul je zien dat je bij optrekken je voorbanden zowat oprookt !

Tis een kwestie van spelen met wat verschillende diktes om erachter te komen wat je het fijnste vindt. Weet niet meer zeker, maar dacht dat 200k standaard erin zit, de gasten die op circuits komen gaan vaak naar 80k-100k en ik weet dat een forumlid zweert bij 500k. (Ff uit mijn hoofd)

Een vraag over het middendiff. ik zou graag wat ervaringen horen. Ik heb zle fhet middendiff in de Merv geplaatst en daar trek ik geen wheelies meer mee (Behalve heuvel op, dan wil ie nog wel eens). Rijdt super, maar de fun is ook wel een beetje weg. Rijden wordt plots heel serieus...

Is het effect op de Erbe hetzelfde? Of kun je met de juiste olie een gemiddelde krijgen? Dus bij voorzichtig gas geen wheelie en bij vol wel...

Ja en ik weet het, als ik nu rustig gas geef dan kan het ook zonder, maar dat punt verschuiven zeg maar...

Heb eerder in dit topic mijn ervaringen met het middendiff besproken. Auto wordt er veel controleerbaarder door maar de fun van wheelies trekken is weg. Heb de allerdikste olie er in gedaan die te krijgen is (500k) maar dat helpt niet; je kunt geen wheelies meer maken. Als je veel op de baan wedstrijden rijdt is dit handig, voor bashen is dat niet. Overigens wordt de acceleratie met het middendiff ook wat minder. Heb dat persoonlijk vast kunnen stellen bij de laaste wedstrijd in Purmerend. Daar reed ik het middendiff aan gort. Middendiff eruit gehaald en mijn auto accellereerde merkbaar sneller. Maar de beheersing van je throttle wordt dan dus ook weer veel belangrijker.
Kortom; bij mij gaat er geen middendiff meer in.

Ben zelf ook geen fan van een middendiff op de revo.
Het werkt wel, maar verwacht er geen wonderen van. Daarbij rij ik ongeveer dezelfde tijden in Purmerend zonder middendiff, als Bricks met middendiff. Het ligt helemaal aan je rijstijl.
Wat ik wel merkte is dat op banen waar je al weinig grip hebt, de motor veel toeren gaat maken en daardoor behoorlijk warm kan worden. Maar ook dit ligt weer aan je rijstijl.

Naar mijn idee is het design van het revo middendiff niet optimaal. Zelfs met de 500K is hij niet genoeg geblokkeerd.

Ben erg benieuwd hoe een "echte" truggy het doet met 10K in zo'n middendiff, maar daar kom ik binnenkort wel achter ;)

Ben erg benieuwd hoe een "echte" truggy het doet met 10K in zo'n middendiff, maar daar kom ik binnenkort wel achter ;)

Ja daar ben ik ook heel erg benieuwd naar. Getwijfeld tussen Hong Nor truggy en de E Revo en voor de laatste gekozen omdat ik al 2 Revo's had (spare parts) en het sleutelen en upgraden leuk vindt. Maar ik ben erg benieuwd wat je ervaringen zijn.

Punch is zo iets van in hoeveel tijd de motor op toeren komt. Veel grip, punch op 0, weinig grip, punch op 100%. Beperkt het doorslippen dus bij wegtrekken. Verraderlijke bij gebruik van punch, zit 'm bijvoorbeeld bij het accelereren uit de bocht. Daar draait de motor al toeren, enheb je soms meer power dan je hebt bij starten van uit stilstand.

Exponential betekent dat de uitslag van je (stuur) zender niet evenredig is met de uitslag van je servo. Bijvoorbeeld bij 25% verdraaien van je stuurwiel, maar 10% servo uitslag hebben. Maar bij 75% draaien al weer op de 70 zitten, om bij 100% draaien aan stuur ook 100% uitslag te hebben. Oftewel op het rechte stuk makkelijker kleine correctie uit kunnen voeren, zonder aan stuuruitslag in te boeten.
Kan ook op het gas gedaan worden, maar dat levert niet zoveel voordeel op

ah, dan is mij al weer wat meer duidelijk. Ga wel eens wat testen binnenkort.

Eindelijk heb ik al m`n onderdelen weer binnen gekregen zodat ik de ERBE weer leven in kan blazen. Dus eerst even alles monteren en kunnen we weer gaan...

Back