E-REVO topic

Kez ik sluit me bij Nard aan. Een brushless motor staat gelijk aan vier brushed motoren qua fun, dus als je het gel kan missen... En anders, spaar even door het is de moeite waard, al moet je dan wel je esc aanpassen maar dan kun je ook meteen lipo rijden zonder verdere aanpassingen.

Ja, hah, ik ben wel bekend met brushless, heb ook nog n rustler vxl, enorm veel fun mee.
Maar ik kan voor een leuke prijs een e-revo kopen met zon titan 775 motor erin van een summit.16.8V

Vroeg me af of dat echt werkt en of ik daar dan ook lipo's in kan leggen..?

Als ik m dan koop zal ik tegen de tijd dat die motor op is zeker voor n brushless -set gaan....

Ik ga dit weekeinde kijken bij een e-revo met een dubbele brushed motor, zijn er zo nog wat puntjes waar ik op moet letten?

Ik calculeer al in dat als die motoren op zijn, ik het hele ESC en motorsetje vervang voor een black mamba esc en motor setje.

Is dat trouwens zo te monteren of moet ik nog een speciale bevestigingsset los aanschaffen daarvoor?

Als toevoeging: Er zitten 2S lipo's bij, dus die kan ik iig meenemen naar de volgende setup :)

Het is misschien handig als er een compleet overzicht of inhoudsopgave zou zijn op welke pagina welke informatie staat, eventjes 285 pagina's doorspitten doe je ook niet zo maar even :p

Laatst bewerkt:
Heb er zelf geen, maar zoiezo even de lagers en vering testen, dat is vrij universeel. Check ook de diff's als dat mogelijk is.
Zorg ervoor dat je de wagen even rijdend kan zien.

Ik ga dit weekeinde kijken bij een e-revo met een dubbele brushed motor, zijn er zo nog wat puntjes waar ik op moet letten?

Ik calculeer al in dat als die motoren op zijn, ik het hele ESC en motorsetje vervang voor een black mamba esc en motor setje.

Is dat trouwens zo te monteren of moet ik nog een speciale bevestigingsset los aanschaffen daarvoor?

Als toevoeging: Er zitten 2S lipo's bij, dus die kan ik iig meenemen naar de volgende setup :)

Het is misschien handig als er een compleet overzicht of inhoudsopgave zou zijn op welke pagina welke informatie staat, eventjes 285 pagina's doorspitten doe je ook niet zo maar even :p
Om het netjes te doen zal je een andere motor bevestigingsplaatje moeten bestellen, en een nieuw spur afdekkapje. Of het 2e motor gat met tape afdichten.
Om de esc vast te zetten moet je een extra beugeltje kopen. Ik denk dat je dat voor 10-15 euro in huis zult hebben.

Even off topic, "hex socket driver" da's toch gewoon imbus?

Edit, sorry, ik zie het al is dopsleutel... Wat is dan imbus in English?

11,1 lipo

ga op 11,1 V lipo rijden maar zij het handig zijn als ik er ook een ander tandwiel in zet:confused:. ik denk dat de lipo makkelijk de koppeling door trekt en mischien de tussen dif ook:(. iemand hier al ervaring mee en welke aanpasingen zou ik mischien moetten toe passen??

Tenzij je de verkeerde 3s erin zet.
Staat nu op een bekende verkoopsite een ERBE te koop en die heeft er 2x3s lipo's bij van 1600mah. en dan rijdt hij er ook maar 1 per keer, dat kan volgens mij ook nooit goed gaan.

Nu ga ik aan mezelf twijfelen idd, ff checken weer!

Het was idd een erevo brushless ( maar wel de vxl versie )
Kon het aan de foto alleen zien aan de vxl sticker )

Kortom, zorg wel voor goede accu's als je op 3s gaat rijden

Laatst bewerkt:
Om het netjes te doen zal je een andere motor bevestigingsplaatje moeten bestellen, en een nieuw spur afdekkapje. Of het 2e motor gat met tape afdichten.
Om de esc vast te zetten moet je een extra beugeltje kopen. Ik denk dat je dat voor 10-15 euro in huis zult hebben.

Ok top man thanks voor de info, kan je me pb sturen met "jouw" linkje? ;)

een erbe is gemaakt voor 4-6s lipo power, denk niet dat jou 3s erg veel problemen op zal leveren:P

ERBE = e revo brushled edition?

Kortom een af fabriek brushless uitgevoerde?

Krijg ik dan geen problemen (bijvoorbeeld met de slipperclutch) als ik zaterdag die brushed versie koop en hem later ga voorzien van een brushless setje?

Ohhww ok thanks dan weet ik dat ;)
En bedankt voor die links, ik meende alleen gelezen te hebben dat je een webshopje of iets dergelijks had en doelde meer op die link ;)

Nouja misschien moet je je slipper beetje anders afstellen maar ik denk niet dat het echt een issue zal zijn...

en ja ERBE = E revo Brushless Edition...

Back