E-REVO topic

Er zijn wel geruchten op sommige plaatsen dat bodies die op de E-Maxx passen ook op de ERBE kunnen, maar ik weet niet of dat waar is.

Dat heb ik eens even gechecked. Bodyposts zitten veel verder uit elkaar dus de gaten passen sowieso niet. Wielbasis van de ERBE is ook iets groter dan de EMBE. Ook moet je vooral aan de achterkant wel wat lexaan wegknippen. En of het nou fraai is..... Maar ja, smaken verschillen

Goedendag,

Ik heb een E-revo icm een MMM,

De servo's zijn vervangen door 2 maal ,Savox sc-1258TG
Savöx SC-1258TG – Digitale Servo 12kg en 0.08 sec/60° Savöx Servos

En ik heb de cooling fan in de esc vervangen door een
Yeah Racing Tornada High speed fan.

Yeahracing.com

maar nu het volgende,

ik merkte dat ik last had van stotteren, of glitching.

Dus heb ik de E-revo (zonder wielen) op de werkbank gezet en ik merkte
dat als ik vollast rijd er geen problemen zijn, maar als onder het vollast draaien opeens heel snel de servo's van links naar rechts draai begint alles te stotteren of valt bijna alles uit. Maar stuur je langzaam van links naar rechts (of andersom) heb je er bijna geen last van.

Dus heb ik een probleem dat er ergens iets te weinig stroom krijgt, ik weet dat er Ubec's te koop zijn.

Castle Creations 10 Amp Adjustable BEC [CSECCBEC] | Electric Accessories - A Main Hobbies

Maar om eerlijk te zijn heb ik dat liever niet..
Zijn er mensen die dit herkennen?
Tips zijn altijd welkom.:D

Alvast bedankt voor de moeite..

Mvg,

Terug naar de oude servo's? De savox staan bekend als stroomverbruikers.

Nog beter is dan maar meteen naar 1 * 25 kg servo te gaan.

Tussenoplossing is een "glitch-buster" op je ontvanger aansluiten, die neemt de 1e spanningsdip op. Maar of dat volstaat?

@bricks

Je hebt gelijk.

Ik ben zojuist weer terug en ik heb een condensator van 4800 (zo uit mijn hoofd) in de ontvanger geplugged. Wat een wereld van verschil..
En dat voor een prulletje van 7 euro:o

Wel heb ik voor de zekerheid een Savax 20 kg servo erbij gekocht.

Savöx SC-1256TG – Digitale servo 20kg en 0.15 sec/60° Savöx Servos

Nog even wat anders ik heb de MMM fan vervangen door de yeah racing tornada fan..

Wat een verschil! We hebben wat speedruns gereden van rond de 85 a 90 km.. en de esc kwam niet eens boven de 40 graden..Ik zal binnenkort wel foto's posten..

Wel kwam onze slipper van RR een keer beetje los te zitten, toen maten we 90 graden:D.. een ietsie pietsie spa water erover.. en gelijk weer een drop van 40 graden..

Heeft trouwens iemand van hier ervaring met de RR slipper?
Robinson Racing Products - Products and Pricing for TRAXXAS E-REVO

Hij bevalt mij prima..

Iig bedankt voor het meedenken..

Groeten van een gelukkige E-revo rijder

Vandaag veel regen, dus auto maat weer opbouwen. Was vorige week de helft van mijn achterste skidplate verloren (gebroken) met rijden dus nieuwe erop gezet.

Cabon, pushrods geplaats, maar met rijden op het skatepark ook al weer een kapot gereden...:(

En ik heb van carbonplaat twee mudgards gemaakt, werken super alleen moet ik ze nog beter vastzetten. De tie raps vliegen me om de oren.

Tussen de buien door even foto's gemaakt die ik jullie niet wilde onthouden.

De carbon pushrods:
erv9.jpg

De carbonmudgards:
erv15.jpg

En gewoon een paar E-Revo foto's...

erv4.jpg

erv7.jpg

erv8.jpg

erv3.jpg

En nog wat met de filter gespeeld...

erevz3.jpg

erevz4.jpg

erevz2.jpg

Laatst bewerkt:
Aha, slim!

Ik heb ze onder zitten. In de hoek zit ie vast met een boutje (bij het wiel tegenover waar de toelink vast zit) en aan de onderkant tegen het chasis met een tie rap. Maar ik denk dat ik daar twee bouwtjes in ga zetten. Bij mij zitten ze dus aan de onderste arm vast.

ja graag. Lijkt me wel leuk om ze ook van carbon te maken, dus een malletje is altijd welkom ;-)

Klik (voor het carbon plaatje)

Laatst bewerkt:
Heb net van proline een reply gekregen over mijn truggy badlands vraag, het word naar de R&D gestuurd en als er voldoende vraag naar is zullen ze er over na denken...

Tijd om proline te bombarderen?

Ee mannen,

bij een brushed e revo 1:8 kun je daar de beide motoren vervangen voor 1? Voor die van de summit,titan 775 geloof ik?

En de rest van de onderdelen hetzelfde laten, de esc dus.

En kun je lipo's gebruiken in een brushed versie?
Zo ja, een 4-cells of ook 2 2cells?

Vraag dat ff snel omdat ik mss een ga kopen met zo'n motorombouw...

tenk joe......

Tandwiel setting voor 11.1V lipo's

Even een vraagje heb een paar Orion lipo's besteld verwacht ze eind van de week binnen.
Weet iemand toevallig met welke tandwiel setting hiermee nog een beetje te rijden is.
Heb er overigens ook nog een dif tussen voor en achterwiel aandrijving.

kez, in mijn mening geen strak plan. Titan motors zijn crap. Een upgrade naar een brushless systeem lijkt me zinvoller mits je de financiën er voor (over) hebt.

triumph, beetje moeilijk te zeggen als we niet weten op hoeveel cellen je gaat rijden. Gearing is daarnaast toch keer hier besproken dus met een beetje zoeken zul je vast wel enkele suggesties vinden.

Back