E-REVO topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door pip, 20 apr 2008.

  1. Ricochet

    Ricochet

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    89
    Locatie:
    Steenwijk
    Dank voor de tips. Ga eens checken op Liquid RC al kon ik daar gisteren zo snel ook niet alles vinden.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  2. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
  3. Ricochet

    Ricochet

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    89
    Locatie:
    Steenwijk
    Dank Ruud. Volgens mij was mijn zoek term niet goed want zie alles nu staan wat ik miste. Heb je overigens voor alle draagarmen de extended drive cups nodig ? Meen gelezen te hebben hier dat het je ze alleen voor nodig hebt ?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  4. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Graag gedaan, fijn dat ik kon helpen.
    Dat weet ik eerlijk gezegd niet, ik heb geen Revo, maar RPM schijnt wel flexibeler te zijn dan standaard Traxxas onderdelen, dus dat kan wel kloppen.
    Op de site van RPM zie ik er niets over staan, maar dat zegt niet zoveel.
    U kan ze alleen voor kopen, en als het achter wel mis gaat kan u ze nog kopen?
    U gebruikt nu CVD's neem ik aan?
     
  5. Ricochet

    Ricochet

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    89
    Locatie:
    Steenwijk
    Gebruik nu de CVD assen inderdaad. Hier heb ik nog geen problemen mee gehad dat ze uit de cups schieten. Nu hopen op wat beter weer om weer eens te gaan rijden. Lukt met de wintertijd enkel in de weekenden helaas.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  6. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Het zou kunnen dat RPM wat verder buigt, en er dus langere cups in moeten, staat dat niet op Traxxas forums of iets dergelijks?
    Ik weet niet zo heel veel van de Revo af, sorry.

    Het weer is inderdaad niet best nu.
    Als u tijd hebt om alle metalen delen droog te maken en in te spuiten met siliconenspray oid, dan zou u voor het chassis een outerwears cover kunnen overwegen.
    Die zijn zo goed als waterdicht, maar laten wel lucht door.
     
  7. Ricochet

    Ricochet

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    89
    Locatie:
    Steenwijk
    Zal het Traxxas forum eens doorspitten inderdaad, hier staat echt heel veel informatie op.
    De outerwears is een goede tip al komt deze op de lijst te staan, eerst maar de RPM onderdelen.
     
  8. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Ik rijdt zelf al jaren rond met de Truetrack achter draagarmen van RPM. dan is de toe-in bij de revo vast, maar links en rechts wel 100% gelijk. (iets wat met de originele setup lastig is.
    rijdt ook met de cvd's van traxxas, en heb nog helemaal geen problemen gehad.
    Voor heb ik wel originele draagarmen. RPM is idd flexibeler, waardoor het minder snel breekt. maar ook de wegligging sponziger van word. de originele traxxas armen zijn ook verschrikkelijk sterk. dus ja, voor mij goed zat. :D
     
  9. Ricochet

    Ricochet

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    89
    Locatie:
    Steenwijk
    Net stukje wezen crossen en denk dat de front diff tandwielen het begeven hebben. Vond de Revo al een wat tikkend geluid geven. De front wielen draaien nog iets mee maar de power is volledig weg.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  10. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Dat klinkt inderdaad alsof het diff tandwiel het begeven heeft, als die tikt betekent dat dat je hem eigenlijk moet shimmen.
    Misschien heeft u geluk en is het schroefje dat naar het kleine diff tandwiel gaat los gegaan, maar ik ben er bang voor.
     
  11. Rwi

    Rwi

    Lid geworden:
    7 aug 2013
    Berichten:
    53
    Locatie:
    Apeldoorn
    Ga met de kerst dagen de E-revo beetje updaten. Volledig RPM (gewoon omdat het kan), RVS schroeven, nieuwe lagers, nieuwe spoiler. Moet zeggen dat hij echt super sterk is. Niet kapot te krijgen....ff aftikken.
     
  12. Ricochet

    Ricochet

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    89
    Locatie:
    Steenwijk
    Ga van de week de zaak maar eens opschroeven. Heb de rear diff ooit al schoon gemaakt en de olie vervangen, dus dit moet goed komen.

    Rwi, waar heb je de RPM parts besteld of ga je nog bestellen ?
     
  13. Rwi

    Rwi

    Lid geworden:
    7 aug 2013
    Berichten:
    53
    Locatie:
    Apeldoorn
    RPM via EBAY
     
  14. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Ik koop rpm altijd bij liquidrc, amain en Dollarhobbyz heeft misschien ook nog wat.
     
  15. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    wat wel een goed idee is bij de E-Revo (tenzij je een center diff hebt.) is de remkracht van de regelaar begrenzen tot 70% oid.
    De mamba monster set kan namelijk behoorlijk stevig remmen, dermate hard dat je 't voor diff ermee kunt strippen. :) (uiteraard ook omdat deze diffs niet super sterk zijn.. ;) )
    Als je dat doet gaat 't voordiff ook veel langer mee.
     
  16. Ricochet

    Ricochet

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    89
    Locatie:
    Steenwijk
    Goede tip Klamath. Hij remt ook als een malle standaard.
     
  17. Peter Aalbers

    Peter Aalbers

    Lid geworden:
    25 dec 2014
    Berichten:
    157
    Onlangs heb een ik een E-revo roller van een forum member overgekocht. Een mooie auto met flink veel upgrades! Ik ben nog wel op zoek naar een regelaar en een motor. Ik vraag mij af wat nou het grote verschil is tussen de Monster Mamba set waar je zo veel over hoort en de bekende Hobbywing 1/8 sets. CMM wordt gezien als de beste combo die je maar kunt gebruiken alleen is de set wel €300 exclusief program card. De Hobbywing Xerun M6B/C schijnt ook erg goed te zijn en ook een stuk goedkoper. Ook vraag ik mij af of het meerwaarde heeft om op 5s te rijden of dat 4s voldoende is? Als er nog meer goede mogelijkheden zijn dan hoor ik het ook graag. ;)
     
  18. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Castle is erg goed, maar of het het allerbeste is weet ik niet, persoonlijk schat ik Tekin nog wat hoger in, en Hobbywing word ook steeds beter.
    Zeker nu er problemen zijn met de MMX zou ik voor de MM2 gaan, of een Hobbywing combo.
    Wat ik zo hoor zijn die ook erg goed, en ze kosten een stuk minder.
     
  19. Peter Aalbers

    Peter Aalbers

    Lid geworden:
    25 dec 2014
    Berichten:
    157
    Laatst bewerkt: 18 apr 2016
  20. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Bij het rijden wel duidelijk minder kwaliteit. Zal sneller op zijn, daarentegen kan je wel een jaar lang garantie claimen bij hk :D
     

Deel Deze Pagina