E-REVO topic

Duikboot

Gister even wezen bashen in Den Hoorn, super lokatie! Grote open zandvlakte met leuke hoogteverschillen tussen de 10 en 150 cm. Even lekker raggen in de off-road setup met de nieuwe diff olie (50k achter en 30k voor). Briljant wat een verbetering, geen opbollende onbelaste wielen meer :)

Helaas wist ik niet dat er een 15 cm ondiepe greppel met water was :( De Revo kwam net tot voorbij de accu compartimenten in het water te staan en het begon wat te smeulen, piepen bleren en mekkeren... Wat een herrie kan die regelaar maken...

Snel de kap eraf en de accu's lostrekken, valt nog niet mee met de Losi koppelingen... De ene Lipo is helaas geploft, ding was denk tweemaal de normale dikte en heeeeeeet 8O De andere (b)lijkt nog heel gelukkig.

Helaas heeft ook PK geconstateerd dat de regelaar in de eeuwige regelvelden is... Gelukkig mooie regeling dat je voor 70 euri's een nieuwe krijgt :) Hieronder een paar fotootjes...

Jammer, waren een hele leuke 10 minuten...
full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Zelf hik ik nog steeds tegen de aankoop van een temp gun aan moet ik eerlijk zeggen............Verder experimenteer ik niet zo veel met de gearing, dus veranderd er ook niet zoveel
Diffs die aanlopen, defecte bearings en sowieso buiten temperatuur verschillen zijn allemaal factoren die je temps gigantisch kunnen beïnvloeden. Voor die paar euro vind ik het een no brainer ;)

dat is te zien he.wat je ze wijsmaakt;)
zo hebben wij deze herfst een binnen gestoken
en no problemo garantie.we hebben hem wel netjes uitgeblazen.
3weken later lag er een nieuwe te wachten.
je kan altijd proberen ,het is al duur genoeg .
en een regelaarke minder of meer doet er voor castle nie veel aan!

Diffs die aanlopen, defecte bearings en sowieso buiten temperatuur verschillen zijn allemaal factoren die je temps gigantisch kunnen beïnvloeden. Voor die paar euro vind ik het een no brainer ;)

Sta jij ook elke morgen op, en steek je een thermometer in je r..t? Of doe je het pas als je je grieperig voelt en denkt dat je koorts heb?
Als er iets is dat zoveel weerstand oplevert dat het de temperatuur van de motor verhoogd, is dat energie die niet in de aandrijving van de auto terecht komt. En de auto dus minder presteert.

IMO kan ik dat prima met de hand voelen. Pas als je gaat experimenteren om het max uit de aandrijving te halen, en je er lol in hebt om allerlei parameters te verzamelen kan je niet zonder zaken als een tempgun en allerlei andere kwasi wetenschapelijke atributen

Sta jij ook elke morgen op, en steek je een thermometer in je r..t? Of doe je het pas als je je grieperig voelt en denkt dat je koorts heb?

IMO kan ik dat prima met de hand voelen. Pas als je gaat experimenteren om het max uit de aandrijving te halen, en je er lol in hebt om allerlei parameters te verzamelen kan je niet zonder zaken als een tempgun en allerlei andere kwasi wetenschapelijke atributen

Helemaal mee eens, niet iedereen wil de max uit de mamba halen.
Zelf rij ik uit voorzorg al niet lang achter elkaar, en voel tussendoor ( accuwissel ) of er iets te heet wordt.

Ik zou zeggen, ieder zijn ding.

IMO kan ik dat prima met de hand voelen.
Be my guest. Je liet het (op mij) overkomen alsof temps altijd hetzelfde zouden zijn als je niet met gearing e.d. speelt, wilde enkel aangeven dat er meerdere oorzaken zijn dan dat die niet altijd even voor de hand liggend / zichtbaar zijn. Better safe than sorry zeg ik maar altijd.

ps. Ik ben zelf een beetje freaky wat dat betreft, wil altijd zo koel mogelijke set-ups (vandaar dat mijn PC ook watergekoeld is ;)).

Wat kost een setje nieuwe E-Revo vering met alu threaded bodies nieuw? (ja I know Google, maar ik kom prijzen tegen van slechts $30 en vraag me af of dat klopt of niet).

Heren,

Mag ik nog een keertje onder uw aandacht brengen dat er eindelijk een wedstrijd georganiseerd wordt voor de E-revo. Op echte uitdagende off-road banen. Schrijf je nu in op http://tinyurl.com/yln4gp4, en we gaan er op 4 april een mooie race dag van maken.

Savage op circuit is waarschijnlijk een nachtmerrie :D al zijn de jumps natuurlijk wel leuk om te doen. Mijn RC8Te dat is wel een track killer, maar is helaas 200KM rijden. Zal het eens overleggen met wat andere kerels of we samen kunnen rijden want aan benzine alleen kost het me al 60 euro anders :(

de meeste circuits liggen inderdaad best ver weg
ik probeer ook iemand te vinden om mee samen te rijden.
dan deel je toch de brandstof kosten.

opzich is het natuurlijk best leuk om eens wat mede forumers te ontmoeten op een track.

Yup, Helmond, Roermond is nog te doen voor me. Ik ga ook zeker proberen of Byte en iemand anders mee willen, dan is het qua kosten nog 'leuk'.

Back