E-REVO topic

wat ik altijd begrepen heb is dat je nooit met 2 verschillende lipo's mag rijden want als de ene leeg is en de andere kan nog wat meer leeg hij de andere te ver ontlaad en die zal dan kapot gaan ,met alle gevolgen van dien. in jouw geval zal je met de 5200 langer kunnen rijden als met de 5000 en die zal dan te ver ontladen. correct me if i'm wrong

Dus dan gaat er eentje stuk (heel misschien). Kun je misschien opvang door de LVC op een iets hogere waarde in te stellen

Koop gewoon van bijde er nog een en dan heb je 2 sets... iig dat lijkt mij een goede oplossing als ze passen...
Niet aan te raden. Ook al zijn twee LiPo's het zelfde (merk, mah, C, S) probeer er voor te zorgen dat ze beide ook evenveel cycles hebben gehad. Een LiPo met 5 cycles presteert anders dan een LiPo met 100 cycles.

Ik raad je niet aan er al te veel mee te rijden, al helemaal niet als het een ERBE is. Die systemen trekken te veel power om mee te gaan spelen.

Tip: Koop twee of vier nieuwe bij HobbyKing en geniet van je wagen.

Laatst bewerkt:
zou ik zeker niet doen!! als je lipo's het niet begeven, zal het je ESC de geest geven, zoals NARD zegt een erevo is geen speelgoed, ofwel dat er bij jou euro's aan de bomen groeien??

maar ik lees dat je eigenzinnig bent,

dus ik wacht vol spanning op je verhaal :)

hmmmz inderdaad ik heb mijn ESC ook opgeblazen door de bijgeleverde nihms :D

Dus best betere lipo's kopen en dan genieten van je car ...

Grtz

zou ik zeker niet doen!! als je lipo's het niet begeven, zal het je ESC de geest geven, zoals NARD zegt een erevo is geen speelgoed, ofwel dat er bij jou euro's aan de bomen groeien??

maar ik lees dat je eigenzinnig bent,

dus ik wacht vol spanning op je verhaal :)

Eigenzinnig zeg maar rustig dat ik eigenwijs ben ( heb in ieder geval zelfkennis)
Die stukke lipo vind ik niet zo erg, stukke esc WEL dus ik zal naar jullie luisteren.
:eek:
Nard Cox, denk je dat ik dezelfde lipo erbij kan kopen als ik meld dat de lipo's waar het over gaat 3 weken oud zijn en pak hem beet 10 keer geladen zijn?

Bedankt!!

Eigenzinnig? zeg maar rustig dat ik eigenwijs ben. ( heb in ieder geval zelfkennis)
Die stukke lipo vind ik niet zo erg, stukke esc WEL dus ik zal naar jullie luisteren.
:eek:
Nard Cox, denk je dat ik dezelfde lipo erbij kan kopen als ik meld dat de lipo's waar het over gaat 3 weken oud zijn en pak hem beet 10 keer geladen zijn?

Bedankt!!

En nee heb geen Euro's aan de boom meer.

Jee wat zijn jullie behulpzaam kunnen veel mensen nog wat van leren! TOP!
Handige vent ziet er niet zo moeilijk uit. Zal ook eens even kijken naar het balanceren>

Volgende vraag heb ondertussen alle berichten gelezen maar wat ik niet heb kunnen vinden is het volgende.

Ik heb nog twee lipo's liggen van twee merken met verschilende waarde's
een van 7.2 volt 5000 mah 30c en een van 7.2 volt 5200 mah 35c.
Volgens de winkel v/d auto kon ik deze lipo's niet gebruiken omdat ze niet gelijk aan mekaar zouden zijn, nu klinkt dat logisch omdat de ene met de lagere mah waarde en de lagere c waarde eerder onder de kritische waarde zou komen en dan stuk zou kunnen gaan.
Nou ben ik redelijk eigenwijs en heb het toch eens een paar minuten geprobeerd en dat reed niet verkeerd en zeker beter handeling maar dat terzijde.
De spanning na gebruik was bijna gelijk aan mekaar en ze waren beide niet warm. Ik besloot toen om het nog eens 10 min te proberen en uiteindelijk heb ik ze samen bijn leeg gereden (tot 3.4 volt per cel).
Nu de vraag :denken jullie dat dit goed blijft gaan of is dit echt een slecht idee.

mvg Axel

Ik weet niet als je iets kent van elektriciteit, maar heb je je al een afgevraagt wat er gebeurt als je 2 stroombronnen in serie zet?
Waarschijnlijk niet...
De stroom is een serie keten is ALTIJD gelijk. En jij hebt een serie keten van lipo's die geen gelijke stroom leveren/capaciteit hebben. Voel je het al wringen? Bye bye lipo's!

Nou niet zo gaan overdrijven zeg!.
De "minste" accu levert al 150A continue, da's voldoende voor de MM. En de keten levert net zoveel stroom als de zwakste schakel kan leveren.
Het is niet aan te bevelen om verschillende accu's te combineren, maar zo'n vaart zal het met accu's met deze specs ook weer niet lopen

Ik weet niet als je iets kent van elektriciteit, maar heb je je al een afgevraagt wat er gebeurt als je 2 stroombronnen in serie zet?
Waarschijnlijk niet...
De stroom is een serie keten is ALTIJD gelijk. En jij hebt een serie keten van lipo's die geen gelijke stroom leveren/capaciteit hebben. Voel je het al wringen? Bye bye lipo's!

Klinkt serieus... ik weet inderdaad niet veel van elektriciteit, maar kun je dan niet de zwaarste lipo het laatst in de serie zetten?
Zal ook wel weer dom zijn en zoals ik al zei behoorlijk eigenwijs!
Bedankt

Nou niet zo gaan overdrijven zeg!.
De "minste" accu levert al 150A continue, da's voldoende voor de MM. En de keten levert net zoveel stroom als de zwakste schakel kan leveren.
Het is niet aan te bevelen om verschillende accu's te combineren, maar zo'n vaart zal het met accu's met deze specs ook weer niet lopen

En de capaciteit dan?... Die lipo's gaan sowieso inwerken op mekaar en dat je wil je niet...
De capaciteit is niet gelijk aan elkaar dus kan je ene lipo gaan overbelasten. En het slechte wat je kunt doen met een lipo is overbelasten of overladen...

Klinkt serieus... ik weet inderdaad niet veel van elektriciteit, maar kun je dan niet de zwaarste lipo het laatst in de serie zetten?
Zal ook wel weer dom zijn en zoals ik al zei behoorlijk eigenwijs!
Bedankt

Nee gewoon op safe spelen en 2 gelijke lipo's halen en ze altijd samen gebruiken. Dan zullen ze zich gedragen als 1 4S pack.

Het ergste wat je in dit geval zou kunnen overkomen is dat de ene accu eerder leeg is als de ander. (sterker nog, dat zal zeker gebeuren.)
Nu zal de Lipo cut-off wel op tijd ingrijpen, gezien de spanning behoorlijk inzakt als een lipo leeg is. ondanks dat zou ik het echter niet riskeren en gewoon voor 2 dezelfde accu's gaan om mee te rijden.
(als de accu's parallel gezet zouden worden was het een heel ander verhaal. dan zou je namelijk de ene accu te ver kunnen ontladen, en zou de cut-off het niet zien omdat deze de spanning van de accu die er parallel over staat zou meten.)

awel
ik dacht dit ook dat dit het allerleukste speelgoed is.maar heb ondertussen
een nog veel leuker speeltje gevonden;);)
ps: die kypom lipos zijn beestig goed.
ik heb er gisteren een testrit met gedaan2X 5600mah 11.1v 50C
burst 100c(560AMP)
dat was effe niet meer controleerbaar.wat een power
en nog geen beetje warmte afgeven.
als het er even afkan ga ik zo een setje bijkopen

Zeker wel dat een e-revo speelgoed is, en wel het leukste wat er bestaat :) Maar.... wel kostbaar speelgoed. Dus netjes accu's van hetzelfde merk en type altijd tegelijk gebruiken (ik heb ze als set gemerkt)

@dafke Dat voorziet veel goed dan :D Vandaag is de postbode hier geweest met mijn pakje, echter omdat ik op de fitness zat ... grrrrrrr
Dan maar morgen even afhalen :D

Back