E-REVO topic

ja nick, dit heb ik gedaan, en heb grijs( silver van voor gestoken) , gisteren even getest, en ze zijn weer perfect nu

Zonet eindelijk nog eens vlug gereden met de nieuwe E-revo :D
Blijft toch een bangelijk en indrukwekkend ding haha...

Nu het lijkt mij als dat de slipper nogal fel doorslipt bij het snel optrekken...
Hoe kan je deze het best afstellen???

Zoals Koenie al aangeeft, het is gewoon een dood normale MT.

pfff... Ik durf m'n ERBE wel in een race tegen je RC8T te laten gaan. weet wel zeker dat die het niet verkeerd zal doen.
Mischien geen Truggy, maar sure as hell ook geen 'dood normale MT' ;)

Ik vind dat ze de E-Revo mee moeten laten rijden emt de Truggies. Dan is de Revo maar iets in het nadeel.. zal me worst wezen.

Tsja, ik zie eerlijk gezegd ook niet zo veel verschil:
ze zijn even breed
ze zijn even lang
ze zijn even hoog
ze zijn even zwaar
ze hebben dezelfde motoren.
Alleen de opbouw is iets anders.

volledig met eens.ik stel mij naast jou dan om mee te racen!

pfff... Ik durf m'n ERBE wel in een race tegen je RC8T te laten gaan. weet wel zeker dat die het niet verkeerd zal doen.

Ik vind dat ze de E-Revo mee moeten laten rijden emt de Truggies. Dan is de Revo maar iets in het nadeel.. zal me worst wezen.

Tsja, ik zie eerlijk gezegd ook niet zo veel verschil:
ze zijn even breed
ze zijn even lang
ze zijn even hoog
ze zijn even zwaar
ze hebben dezelfde motoren.
Alleen de opbouw is iets anders.

de opbouw is waar de meeste mensen over vallen. De E-Revo heeft geen chassis plaat, maar een dubbeldeks mono-coque chassis waar de accu's in liggen. hierdoor liggen de diffs ook in het chassis, ipv er op zoals bij een truggy. je kunt niet zeggen dat ze er onder zitten, want de diffs steken niet onder het chassis uit.

Anyways, de gewichtsverdeling is aardig optimaal van de e-revo. En ook al is het geen truggy maar officieel een MT, zou ik toch liever met Truggies mee rijden dan een apparte klasse voor de Revo. (gezien truggies toch beter zijn, waar zijn alle truggy rijders dan bang voor om de Revo mee te laten rijden? :p )
Voor mij zou eht toch al niet uitmaken of ik nu een Truggy of een Revo rijdt. echt goed ben ik toch niet. maar ik denk dat genoeg mensen versteld zullen staan als ze eens met m'n Revo gereden hebben.
Als er een verschil is, ben ik zeker niet goed genoeg om het te merken iig.

Nog eens ivm de slipper... Heb zonet even geprobeerd hem te verzetten, maar hoe bedoel je vastdraaien?
Van het moment dat je weerstand voelt en dan 1/4 slag terug draaien of goed vast en dan terug?

Amai dan stond hem standaard serieus te los... Heb wel 3keer moeten ronddraaien eer ik wat aanslag voelde...

Dus goed vast en dan 1/4 terugdraaien? Of 1/2?
Dan staat de veer nog goed gespannen?

Ik heb hem goed strak staan.. wil absoluut niet dat ie slipt.. alleen bij echt grote klappen (bij het landen na een leuke vlucht :)) wil ik dat ie erdoorheen kan slaan om de aandrijving te sparen. Dus idd, geheel vast en dan ergens tussen een kwart en een drie kwart slag los.

Nog eens ivm de slipper... Heb zonet even geprobeerd hem te verzetten, maar hoe bedoel je vastdraaien?
Van het moment dat je weerstand voelt en dan 1/4 slag terug draaien of goed vast en dan terug?

yep goed vast en dan 1/4 terug, ik ga altijd een halve toer terug, heb ondervonden dat dit het beste is, ietsje meer slip maar bij het nemen van jumps is dat wel aan te raden,liever ietsje meer slipper dan mijn boel aan de wip :),
wel regelmatig controleren in het begin van afstelling want elke auto reageerd anders ,ruik( verbrand), warmte en eventueel brokjes slijtage, na een keer of 3 racen hoeft deze controle niet meer

Ik zie op forums regelmatig de vraag langskomen of een Neu 1717 (of een castle neu) in de e-revo past.
Ik heb zitten meten op mijn e-revo en volgens mij past dat nooit. Echter op forums lees je van mensen die het voor elkaar gekregen hebben, maar nooit plaatjes.

Weet er iemand of dit mogelijk is (plaatjes)? En zo nee wat dan de maximale maat is dit op de e-revo past? Is pure nieuwsgierigheid, eigenlijk is mijn standaard Monster (castle neu 1515) snel genoeg...

Ahhh oki dan ga ik hem vast draaien en een 1/2 toer terug...

Dan stond hij standaard erg los amai... Je hoorde ook dat wanneer je vanuit stilstand vertrok de slipper het bekende huilende geluid maakte haha

Wheelies waren er ook niet :D

@erevobe heb je ook instellingen in de ESC veranderd bij de Revo?

Even een voorstelling van mijn collectie vlug met de Iphone getrokken :D

rc2e.jpg

Laatst bewerkt:
Mannen, als je de specs van de Revo 3.3 platinum aanhoudt voor de e-revo heb je volgens mij een aardige truggy! Toch?

Ik had een RC8Te, geen RC8T ;).
Standaard zal een E-Revo heel hard het onderdelft spitten (zelfde kwali bestuurder), met swaybars en centerdiff komt de E-Revo al dichter in de buurt. Mja, met voldoende aanpassingen kun je elke wagen ''truggy achtig'' maken. Box stock is het een MT met een apart veer systeem, niet meer niet minder.

Bovendien zegt iedereen altijd: ''blababla het zal wel, mijn E-Revo is echt wel goed en houd truggies bij en als je er niet mee hebt gereden mag je niet zeggen dat de E-Revo niet goed is.'' Maar hoeveel van die mensen hebben een A-merk truggy gereden met een goede set-up?

Nogmaals: de E-Revo kan een leuke racer zijn, maar je kunt tweaken totdat je een ons weegt, hij delft het onderspit tegen een truggy.

M.b.t. racen: Laat de E-Revo's maar mee doen. Skills van de bestuurder zullen een grotere invloed hebben dan de wagen in de meeste NL races.

ps. kan niet wachten tot mijn Mugen af is ...

Maar hoeveel van die mensen hebben een A-merk truggy gereden met een goede set-up?

Ik. :) (Team Losi 8ight-e 2.0 met MMM combo)
Ik kan je verzekeren dat m'n revo er niet zo gek ver vanaf zit. iig niet merkbaar voor mij. mischien dat je het in de rondetijden zou zien, mja, heb geen transponder, dus zou ik niet weten.
iig voor het 'gevoel' (voor zover dat mogelijk is via de afstandsbedienning) zit er echt niet veel tussen.

Ik vind het zelf maar een beetje veel gezeur om eerlijk te zijn.
Bij de Truggy cup mag de Revo wel mee doen. waarom dan niet de E-Revo met de e-truggies?
Als truggies toch sneller zijn, wat maakt het dan uit? zal iig meer op de bestuurder aankomen als op de auto. net wat je zegt.
Iig zou eht een win-win situatie zijn voor de No-Nitro cup bijv.
Meer auto's in de 1/8 klasse, en de Revo rijders hebben ook meer mensen om mee/tegen te rijden.

met sway-bars en de talons vervagen door noppe banden, en de e-revo laag tegen de grond, is het zeker een goeie racer,

maar zoals NARD aangeeft als je niet met een truggy hebt gereden weet je het verschil niet echt,

zelf heb ik er ook nooit mee gereden, maar wel gezien en volgens mij gaat een e-revo met gemak de truggy bijbenen,

Back