E-REVO topic

leuk filmpje kurt!

weet iemand ofdat de rijstijl van de e-revo 1/16 en de e-revo 1/10 veel verschillend is?
wil namelijk ook een 1/10 brushless kopen omdat ik van de 1/16 super tevreden ben.
daarom wil ik eens weten of er veel verschil is?

Tegen de avond wat zitten spelen met de Revo op het pleintje bij ons... Broertje aan het stuur... Broertje aan het vloeken :D

2 stuks 2S ACE RC lipo's erin en gearing 18-54

knap filmpje, hij gaat lekker op deze 18/54

ik heb me nu een 52t spur bestelt, zal eens zien of dit veel uitmaakt

Laatst bewerkt door een moderator:
Thanks Erevobe :)
Gaat inderdaad zeer lekker op deze vertanding, moet zeker niet sneller zijn...

Alleen nu is de wegligging aan verbetering toe :)

54-52/54*100% = 3.7%

Ben benieuwd of jij dat merkt ==> Spur aanpassen veranderd de gear ratio met veel kleinere stapjes
16-18/18*100% = 11,1 %

Laatst bewerkt:
Yupz, je kunt (en zult) er zeker veel plezier van hebben daar. Mijn advies is wel rustig aan te doen, de baan is moeilijk en je kunt je nogal snel overmoedig voelen ;)

Ja ik zou zeker toch eens willen gaan proberen, vandaag wezen rijden op een zandparcours en da heeft me zodanig aangestaan :D

Moeten er veranderingen gedaan worden aan de Revo om toch iets of wat goed over de baan te kunnen gaan...

De standaard Talons best vervangen door Truggy banden zeker?
Nog nuttige tips?

Jup. Met een bredere offset voor het betere bochtenwerk.

Maar er zijn ook een hoop instellingen te veranderen en kleine aanpassingen te maken waardoor het een echt track monster kan worden.
Kijk maar eens goed naar deze mods gedaan door Steve Slayden op de 3.3 Revo. Voor de brushless is daar veel hetzelfde:

[Pit Pass] Revo Performance Set-up Guide (Part 1)
[Pit Pass] Revo Performance Set-Up Guide (part 2)
[Pit Pass] Revo Performance Set-Up Guide (Part 3 - Engine, Clutch & Drivetrain)
[Pit Pass] Revo® 3.3 Tuning and Setup Guide - Part IV

In dit topic vind je ook ongeloofelijk veel tips en aanpassingen die je revo kunnen verbeteren.

Laatst bewerkt:
Thanks!!! Indien hij niet verkocht wordt voor het vooropgestelde bedrag gaan we hem wat modifieren zodat we wat plezier kunnen hebben in Mol...

Jup. Met een bredere offset voor het betere bochtenwerk.

Maar er zijn ook een hoop instellingen te veranderen en kleine aanpassingen te maken waardoor het een echt track monster kan worden.
Kijk maar eens goed naar deze mods gedaan door Steve Slayden op de 3.3 Revo. Voor de brushless is daar veel hetzelfde:

[Pit Pass] Revo Performance Set-up Guide (Part 1)
[Pit Pass] Revo Performance Set-Up Guide (part 2)
[Pit Pass] Revo Performance Set-Up Guide (Part 3 - Engine, Clutch & Drivetrain)
[Pit Pass] Revo® 3.3 Tuning and Setup Guide - Part IV

In dit topic vind je ook ongeloofelijk veel tips en aanpassingen die je revo kunnen verbeteren.

mmmmm ga ik stiekem ook eens kijken eens zien of ik dan wat sneller word.......

Ja ik zou zeker toch eens willen gaan proberen, vandaag wezen rijden op een zandparcours en da heeft me zodanig aangestaan :D

Moeten er veranderingen gedaan worden aan de Revo om toch iets of wat goed over de baan te kunnen gaan...

De standaard Talons best vervangen door Truggy banden zeker?
Nog nuttige tips?

Ja die talons er af lol :p Arno rijdt met Harakiri banden op de truggy en dat bevalt hem goed in Mol. Ik geloof soft voor droog weer en supersoft voor regen.

Inderdaad ga morgen eens kijken voor enkele truggy wielen...

Ben eigenlijk aan het zien waardoor hij nog wat vaster kan komen te liggen en minder gaat omvallen... Vindt echter ni dadelijk als leek iets wat ik makkelijk kan veranderen...

Sway bars zou al veel helpen hoor ik hier...

Wat veren zouden jullie aanraden? Want standaard zakt hij nogal fel door eh...

Ik gebruik nog steeds de standaard veren + shock olie. swaybars er op, en 1/2 offset truggy wielen.
nu moet ik al zijwaarts tegen een plooi in een grasmat rijden wil ik omvallen met de Revo. de swaybars doen echt superveel. (en het middendiff helpt ook heel erg mee. word de auto een stuk rustiger van op ruige ondergrond.)

Dank je wel Klamath, dus eigenlijk best eerst gaan voor een goede set 1/2 offset truggy wielen in combinatie met de sway bars... De Sway bars is toch gewoon de sway bar kit 5498 zeker?

Dan ivm het middendiff, is dit een must? Makkelijk/moeilijk te installeren?

Is geen must (nouja.. als je op een baan wilt rijden, imo wel weer) dat middendiff.
M'n kameraad had de aanschaf ook heel lang uitgesteld van de het inbouwen van een middendiff. en de eerste uitspraak was "had ik dit maar eerder gedaan"

voor het middendiff moet je de voor en achterkant van de auto af pakken. center gearbox uit het chassis halen, en deze open maken. (voor en achterkant meot er af om de center assen los te kunnen maken van de center gearbox.)
Op zich niet moeilijk oid, kost alleen wat tijd. :)

en ja, 5498 is het swaybar setje voor de Revo.

HNB3638BK bij PK racing. mooi setje truggy banden voor 40 euro. slijten vrijwel niet. (dus niet de perfecte race banden.. mja, erg goed voor op de baan en lange levensduur. :) )
(velgen zijn ook in 4 kleuren te krijgen)

hmmm thanks voor het advies Klamath!!! Ga die Truggy banden eens bekijken...

Ik lees net in de handleiding dat bij het installeren van de sway bar kit je een andere achterbumper of achterbumperbestiging moet steken? deel 5411 of zoiets...

Ah toch serieus wat werk voor het centerdiff :)

Inderdaad die truggy wielen zien er goed uit, en denk voor die prijs onklopbaar voor 4 stuks...

Staat echter niet bij als de banden op de velgen nog dienen gelijmd te worden?

ja, moet je zelf nog verlijmen. maar dat bied wel de mogelijkheid om de gaten in de velf meteen dicht te lijmen, en met zo'n tang waarmee je gaatjes in een riem maakt, gaten in de banden te maken. zodat er geen zand in blijft zitten.
rijdt nu toch al 4 maand op die Hong Nor banden, en ze lopen nog steeds mooi zuiver rond. (heb ze ook niet getaped, dus ze kunnen baloonen. maar dat vind ik zelf mooi, zolang ze dus maar egaal/zuiver rond blijven draaien, en niet gaan flubberen zoals de Talons van mij doen.

Over die swaybars. met de achterpoiler hoeft dat nioet, dat is bedoelt voor de Revo 3.3 zonder spoiler. :) die heeft ook zo'n ovale nerf-bar net als bij de voorbumper achterop zitten. die is te breed voor de swaybars, de spoiler mount van de E-Revo is smal, heeft de swaybar genoeg ruimte.

HNB3638BK bij PK racing. mooi setje truggy banden voor 40 euro. slijten vrijwel niet. (dus niet de perfecte race banden.. mja, erg goed voor op de baan en lange levensduur. :) )
(velgen zijn ook in 4 kleuren te krijgen)

Die Harakiri banden zijn ook van LRP. Arno heeft er al meermaals de no nitro cup mee gewonnen :p Slijt zal wel ongeveer hetzelfde zijn die andere LRP. Heb zelf ook de Harakiri's voor m'n buggy maar nog niet getest op astro. Voor mij werken ze erg goed op lossere ondergrond. Rij liever met fijna pinnetjes op astro voor de buggy.

Back