E-REVO topic

De zender calibreren, oftwel maximale/minimale en neutrale stand 'instellen' in de zender. Staat vast wel in het boekje hoe dat moet;)

Ja.

Volgas geven en de ESC aanzetten, dan zo houden tot het rode licht gaat knipperen. Dan volle rem geven tot het oranje wordt. Dan neutraal geven en dan wachten tot ie gearmed is. Dan ben je klaar!

Heb net ff door de handleiding heen zitten bladeren. Heb ik toch mooi een probleem (denk ik) je moet bij het calibreren eerst de bat koppelen en daarna het schakelaartje overhalen. Laat ik die schakelaar nou niet meer hebben. Zou het ook werken met het aankoppelen v/d batt?:confused:

Ja.

Volgas geven en de ESC aanzetten, dan zo houden tot het rode licht gaat knipperen. Dan volle rem geven tot het oranje wordt. Dan neutraal geven en dan wachten tot ie gearmed is. Dan ben je klaar!
Sorry miste je bericht. Doe je dit elke keer na een software update? ik heb het een keer gedaan toen ik mijn auto net had!

Heb net ff door de handleiding heen zitten bladeren. Heb ik toch mooi een probleem (denk ik) je moet bij het calibreren eerst de bat koppelen en daarna het schakelaartje overhalen. Laat ik die schakelaar nou niet meer hebben. Zou het ook werken met het aankoppelen v/d batt?:confused:
Ja, dat werkt ook gewoon. Tis alleen wat onhandig met 1 hand volgas te geven en dan ook nog eens je lipo's aan te koppelen. Maar het kan, is mij ook net gelukt....

Sorry miste je bericht. Doe je dit elke keer na een software update? ik heb het een keer gedaan toen ik mijn auto net had!

Dat is geen probleem. Gewoon de zender volgas houden en dan de batterij aansluiten.

ja, gewoon volgas houden en batterij aankoppelen;)

btw, waarom haal je de schakelaar eraf:p vind het altijd wel handig

Die dingen gaan kapot als ze zand zien :p
Ja, dat werkt ook gewoon. Tis alleen wat onhandig met 1 hand volgas te geven en dan ook nog eens je lipo's aan te koppelen. Maar het kan, is mij ook net gelukt....

Throttle hold is een handige functie daarvoor :D Hoewel ik het vroeger ook gewoon deed met 1 hand. Iets minder handig, maar lukt ook prima.

Helaas calibireren helpt ook niet bij alle software versie's boven 1.24 geeft hij het probleem, weer 1.24 erop gezet:sad:

Nu ik er even over nadenk, heb ik dat inderdaad ook zoiets gehad. Reed heel stotterend weg. Heb lekker de oude versie weer teruggezet. Dan maar niet de laatste versie.

demonteren diff

Ik heb raad nodig van de ervaren rotten op dit forum.
Vorige week ben ik met m'n brushless revo gaan knallen op het strand. Dit was niet de eerste keer, maar op het eind van deze sessie begon hij enorm te kraken als ik het gas ver induwde. Ik dacht eerst dat de body ergens tegen de wielen sleepte, zo'n geluid was het.

Na wat speurwerk vermoed ik dat er zand in m'n achterste diff zit:
-slipper is ok
-alle 4 de wielen draaien bij lage snelheid normaal
-als ik de achterwielen blokkeer maakt hij geen lawaai op snelheid;
-als ik enkel de achterwielen laat draaien op snelheid, dan begint hij wel te kraken.

Ik ben nu alles aan het demonteren, maar ik zit vast bij de draagarmen achteraan. Kent er iemand een youtube-linkje van iemand die zijn revo demonteerd, liefst tot en met het diff. en een linkje om het diff terug ineen te krijgen.

Heb al gezocht maar zonder succes.

Thanks, Guy

Het achtereind demonteren is echt heel simpel.
De draagarmen hoeven niet los om bij het diff te komen!!!

Hier stapsgewijs (plaatjes zijn van een summit, maar principe is hetzelfde):

-Draai de revo om
-Schroef de twee grotere schroeven die net voor de achterste skidplate door de lange skidplate zitten eruit (de rest kan blijven zitten).
pic16_center_skid_screws.jpg

-Draai de revo weer normaal
-Schroef nu de 3 grote schroeven uit je shocktower (waar de vleugel aan vast zit) en trek de gehele vleugel met houder er naar achteren af. Soms moet je een beetje heen en weer bewegen als er veel zand tussen zit.
pic12_rear_lights.jpg

-Schroef de twee voorste schroeven uit je schokdempers. Je kunt ook de gehele schokdemper verwijderen zodat het wat makkelijker gaat.
pic14_rear_shock_removal.jpg

Je hele achterkant is nu los en zou je in 1 keer naar achteren eraf moeten kunnen trekken. De middenas zou uit elkaar moeten schuiven. Zit hier een hoop zand tussen, dan zou hij vast kunnen zitten. Dan even het borgschroefje van deze as (die naar het diff gaat) losmaken.

Eenmaal je hele achterkant eraf, kun je heel makkelijk bij je diff komen.
Je moet hiervoor je assen los halen van het diff.
pic20_rear_screw_pins.jpg

Als je assen los zijn, kun je het diff er naarboven uitschuiven door de twee kleine openingen die er zitten.
pic21_rear_diff_pull.jpg

Hopelijk lukt het hier een beetje mee.
Natuurlijk is dit allemaal ergens te vinden en wel hier:
http://www.traxxas.com/support/index.php?action=artikel&cat=0&id=615

Denk eerlijk gezegd niet dat er zand in je diff zit.
Waarschijnlijk heb je dit probleem:
264i806.jpg

Binnenste lager van het kleine tandwiel kapot. Is een veel voorkomend probleem.

Laatst bewerkt:
Ik heb raad nodig van de ervaren rotten op dit forum.
Vorige week ben ik met m'n brushless revo gaan knallen op het strand. Dit was niet de eerste keer, maar op het eind van deze sessie begon hij enorm te kraken als ik het gas ver induwde. Ik dacht eerst dat de body ergens tegen de wielen sleepte, zo'n geluid was het.

Na wat speurwerk vermoed ik dat er zand in m'n achterste diff zit:
-slipper is ok
-alle 4 de wielen draaien bij lage snelheid normaal
-als ik de achterwielen blokkeer maakt hij geen lawaai op snelheid;
-als ik enkel de achterwielen laat draaien op snelheid, dan begint hij wel te kraken.

Ik ben nu alles aan het demonteren, maar ik zit vast bij de draagarmen achteraan. Kent er iemand een youtube-linkje van iemand die zijn revo demonteerd, liefst tot en met het diff. en een linkje om het diff terug ineen te krijgen.

Heb al gezocht maar zonder succes.

Thanks, Guy

Waar woon je dan?

Het zal vast hier staan, maar ik kan het niet heel snel vinden en voordat ik de 3597 berichten door ga lezen, stel ik de vraag maar even.

Ben nu in het bezit van een Revo 3.3 bijna geheel platinum en dus redelijk gelijk aan de E Revo en een Revo 1/16 VXl en ik ben mezelf aan het overtuigen om ook een E Revo (brushless) te gaan kopen. Maar ik wil graag alle kosten op een rij zetten.

Nu rij ik met mijn Merv met lipo's van Zippy, scheelt wel heel veel met de Lipo's die hier verkocht worden. Rijden jullie ook met goedkopere lipo's in de E-Revo of moet ik echt de portemonee trekken voor de duurdere lipo's die hier verkocht worden...?

Voor de record, ik wil (als ik hem heb) de E Revo meteen ombouwen naar meer Truggy-achtig zoals deze:

6520_er_splash_01.jpg

Omschrijving van de ombouw volgens Traxxas staat hier:
Traxxas Support FAQ - [Pit Pass] Big-Volt Basher: Tuning The E-Revo Brushless Edition For Maximum Stability And Durability

Nog tips wat ik wel en niet moet meenemen in mijn begroting? Alvast dank voor de reacties.

Banden

Hmm heb nog eens even zitten kijken voor de banden. Nu zit ik te denken als ik toch het virus te pakken krijgen om meer wedstrijden te gaan rijden als ik de eerste gehad heb. Om dan meteen de losi ifmar stud te bestellen. Maar voor achter vind ik ze vrij smal. Of maakt dat niet veel uit?

Back