E-REVO topic

Nou ja... het ging om het solderen. Ik zei dan ook eitje. Weet niet wat er eerder was... ;)
Dat ie wat slecht in het plastic gaat is een tweede... :rolling:

Puur mbt het solderen:
  • Het kleine lijntje waar je niet over heen mag
  • Zorgen dat de tin niet naast/onder de connector gaat lopen
  • Midden erop zetten omdat het anders niet past in het plastic
ps. ik heb de 8AWG gesoldeerd zonder het gat te vergroten, maar moest wel het soldeersel op de draad wat bijwerken met de dremel om hem passend te krijgen.

Ik vond Traxxas ook goede connectors, maar sinds ik EC5 heb geprobeerd is de kans zeer klein dat ik terug ga.

EC5 ziet er inderdaad wel makkelijker uit. Maar ik vind die kleine plugjes altijd zo lastig uit elkaar trekken.

Daarbij gebruiken heel veel mensen waarmee ik rij de traxxas connectors. Je kunt dus makkelijk even wat uitwisselen.

Precies, de meesten rijden gewoon met de Traxxas connectors, prima dingen.
En ja, solderen is een secuur werkje, maar nou ook weer niet zo lastig. Een kleine vijl of dremel om overtollig soldeersel weg te werken en het gaat prima. En na 30+ :-) packs gedaan te hebben krijg je er wel handigheid in !

O, vergeet te melden dat de Turnigy 40C softcase een erg slechte fit is in de Revo, kabels komen aan de zijkant eruit, en de packs zijn maar net passend in de breedte, je moet of de kabel omsolderen (da's echt een klote klus met dikke soldeerbout) of de accubaydeurtjes flink aanpassen.

Mijn voorkeur (kreeg al drie PM's met die vraag :-)) zijn de Turnigy 30C (2S1P) hardcase of de Turnigy 40C (2S2P), deze passen beide zonder aanpassing in de Revo en worden nauwelijks warm. De 2S2P iets warmer dan de 2S1P tot mijn verbazing.

Dus deze :

HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 5000mAh 2S2P 7.4v 40C hardcase pack (DE Warehouse)

en die :

HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 5200mAh 2S 30C Hard-Case Car Lipo Pack (DE Warehouse)

(Beide leverbaar vanuit Duitsland, wat ook wel lekker is)

@KDK,

Zelf heb ik harakiri's gekocht (zie foto hierboven). Deze zijn ook toegestaan in de truggy cups (evenals de aka cityblocks die je ziet op de foto daarboven, echter rijdt dat beter op kunstgras/tapijt).

ohw ja ik dacht dat er meer races waren met e-revo's. 17-10 is weer een wedstrijd maar dat moet ik even zien. ben de 16de jarig :P. Maar als ik het goed begrijp zijn die aka cityblocks beter voor kunstgras dan die harakiri's. En waar heb je die velgen gekocht? die vind ik wel heel super haha. Ik vraag me af als je bij die gekleurde velgen de banden wil afhalen of er dan geen verf mee komt? of is dat hele kunstof de zelfde kleur? Had laatst iemand die legde de velgen met band ernog op in de aceton 3 dagen. Maar heb dan het idee dat die fluor dan mischien verkleurd?

Aceton is niet de meest populaire methode. dan is je insert ook mooi opgelost namelijk. Gebruikelijker is het om de wielen te koken of te "bakken" in de oven.
Revo's deden vorig jaar ook nog mee met de rallycup, en met de traxxas dag in Purmerend. Verder ken ik geen wedstrijden voor de revo.

Ik reken er wel op dat er na 17/10 nog een vierde No-nitro cup verreden zal worden, op een nog nader te bepalen locatie.

Ja die man knipte de band door op de naad in het midden van de band enzo kon hij de inserts eruit halen en daarna deed hij ze in de aceton.

Maar als ik het goed begrijp zijn die aka cityblocks beter voor kunstgras dan die harakiri's. En waar heb je die velgen gekocht?
De cityblocks heb ik in purmerend al eens getest. Ontzettend veel grip.
De harakiri's heb ik daar nog niet gereden. Die gebruik ik voornamelijk op zand. Maar ga ze zeker nog een keertje testen.

Velgen zijn jConcepts Rulux Half Ups met 1/2 offset (haal ze over het algemeen bij liquidrc.com).
De kleur is de kleur van het plastic. Dat zal er dus niet af gaan.

Mijn voorkeur (kreeg al drie PM's met die vraag :-)) zijn de Turnigy 30C (2S1P) hardcase of de Turnigy 40C (2S2P), deze passen beide zonder aanpassing in de Revo en worden nauwelijks warm. De 2S2P iets warmer dan de 2S1P tot mijn verbazing.
Komt wellicht omdat die 40C 2S2P is, dus eigenlijk vier cellen van 2500mAh waarvan er twee in serie staan en twee in parralel. Meer cellen = meer connecties = meer verlies = meer hitte.

Mijn voorkeur gaat naar de 30C 2S1P gaan mede door het feit dat de balancer dan ''alle'' cellen ziet en kan balanceren.

@ Nard, ben ik heel lastig als ik een linkje naar de Lipo makkelijk vindt? ;):cool:

En waarom rijden jullie allemaal 2S? Ben ik zeker ook van plan maar een setje 3s lijkt me ook wel heel erg gaaf. Zit nu (nog steeds) te wachten op de 3S voor in de Merv, rij ik zeker niet altijd mee, maar is wel gaaf als afsluiting van een leuke rit...

Tja 759,- is dus te veel. Zal wel eens in onderhandeling gaan, want ik wil hem zonder de standaard accu's, zonder zender en ontvanger en met een spectrum ontvanger erbij... Ze zijn heel redelijk bij PK dus daar kom ik denk ik wel uit. Anders wordt het online bij de jongens in Twente...

Aaaahhh ik zie het helemaal zitten. Heb zo lang zitten twijfelen of ik nog een 3e auto wilde en welke dan... Maar hoe meer ik lees en schrijf hierover des te duidelijker wordt het. Ik heb mijn hart voor de 3e keer aan een Revo verloren...

...al blijft een Hot Shot van Tamiya ook leuk maar dat is meer om sentimentele redenen. (snik, snik ik was namelijk 14 toen die uitkwam en toen kon ik hem niet betalen. Reed toen rond met de Frog. Dat waren nog eens tijden. 8 uur laden voor 7 tot 10 minuten lol...)

Goh, klink ik nu heel erg als een ouwe zak? :rolleyes:

Omdat 4s voor gecontroleerd rijden het beste is. 6s is leuk voor speedruns, en om te imponeren. En alhoewel het er tegen kan, is het wel een aanslag op de aandrijflijn. En je gaat onherroepelijk meer schade rijden. Of je nou met 45 of 65 km ergens tegen op rijdt, maakt een hoop verschil.

Maar hoe zo, vroeger 7 uur opladen? Vroeger had je ook al snelladers hoor. Was dan wel een simpel weerstandje met een tijdschakelaar, maar met 15-30 minuten reed ik weer verder.

Ik vond dat bij mijn voorwielen nogal veel speling in de cupje's v/d stalen assen zat.(die a/d zijde v/h diff).
Na demontage waren allebei de kleine asjes die in de cupjes moeten gebroken! de wielen draaide nog wel gewoon!
Achter waren ze nog oke. Iemand dit al eens eerder gehad:confused:

Laatst bewerkt door een moderator:
ik had het over THEJang from Ultimaterc die heeft een video staan en heeft zijn process al een aantal keer gebruikt en daarbij zowel de velg als de band(en dus neem ik aan de insert) gerecycled zonder problemen als hij wou wisselen...

Ik had vroeguhr een heuse 15 minuten snellader van Tamiya. En dan reden we hier mee [URL="
- Tamiya XR 311 and Lamborghini Cheetah[/URL]

Ouwe zak??? Welnee, ik heb ook nog een 1:1 Simca 1100 gehad, weet ook niemand meer wat dat is :)
simca 1100, jazeker. Zo'n rode ex-PTT bestel auto (papa, wat is PTT?) Flink gokken waar de versnelling zat en alles meenemen wat je kon gebruiken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Komt wellicht omdat die 40C 2S2P is, dus eigenlijk vier cellen van 2500mAh waarvan er twee in serie staan en twee in parralel. Meer cellen = meer connecties = meer verlies = meer hitte.

Mijn voorkeur gaat naar de 30C 2S1P gaan mede door het feit dat de balancer dan ''alle'' cellen ziet en kan balanceren.

Op zich klopt dat technisch natuurlijk niet, twee cellen van 20C parallel is net zo goed als een single 40C, dat zou niet warmer of kouder mogen worden.
Tis alleen vervelend dat je niet snel door hebt als 1 cel defect is, kortsluiting is geen probleem, dat merk je meteen. Maar Lipo heeft nogal eens de neiging om een hoge interne weerstand te geven als ie defect is. En dan blaas je bij de eerste keer gas geven meteen de andere cell aan gort. Dus met 4 cellen alleen 2x zoveel kans dat een pack defect gaat.
Van de andere kant, van de 2S1P packs hebben we er ookal 2 DOA gehad.

Zelf rij ik met de 2S1P Turnigy's 5200mAh in de Vorza en als reserve in de Revo, daar heb ik nml een set 2S2P 28C 9000mAh SMC's voor. De ideale pack voor de Revo, perfecte maat (zit er strak in aan alle kanten) en verschrikkelijk veel en lang rijplezier. De auto zelf vind het 'iets' minder, door de lange rijtijd wordt alles wel extra heet.

Qua balanceren maakt 2P ook niks uit, gaat erom dat alle cellen gelijk zijn, en twee cellen parallel op 4.20 volt is nog steeds 4.20 volt voor beide cellen. Dat ie er dan 4 paartjes doet van 2 cellen bij een 2x 2S2P set maakt voor het balanceren en gelijk houden dus niks uit.

Dat ze toch warmer worden ligt gewoon aan de cel zelf, de Zippy 30C is ook een hele andere cel dan de Turnigy 30c. Blijkbaar weten ze dat bij de fabricage ookal, de Turnigy komt met 8AWG, de Zippy 'maar' met 12AWG. (Hoger getal in AWG is dunnere draad)

Laatst bewerkt:
PTT ja weet ik wel; Putje graven, Tentje bouwen, Tukkie doen!

Er zullen in mijn jeugd vast snelladers zijn geweest maar ik had um niet!

@Nard, ok, diezelfde dus, weet ik voldoende. Thanxs.

Back