E-REVO topic

doe ik zeker! Denk dat het wel even een paar weken gaat duren voordat ik dit ga testen! Eerst weer druk op mijn werk en de laatste tijd is het s`avonds erg slecht weer. Ook op mijn vrije dagen heb ik te veel te doen.

Maar... laat weten hoe het gaat.

De boardjes bij de icharger lader zijn gelukkig beveiligd.
Normaal let ik er altijd goed op dat ik ze op de juiste manier aansluit (lipo op de -kant van de laadkabel moet ook op de -kant van het balance boardje).
Maar laatst had ik het toch fout gedaan.
Maar helemaal niets aan de hand. De lader gaf netjes "overvoltage" aan.
Na controle de kabels omgedraaid en ik kon weer met een gerust hart laden.

Mooie lader, maar wat ik nog niet begrijp (of juist wel) er zitten dus twee uitgangen op voor de laadkabel? Oftewel, iedere Lipo heeft zijn eigen laadkabel en ingang in de lader?

@ Snoebel, ik heb twee B6 laders dus ik kan de 3S tegelijk opladen, beide aan een eigen lader. Maar ik was in de overtuiging dat samen laden op één lader beter is omdat dan alle cellen met elkaar worden gebalanceerd...

Mooie lader, maar wat ik nog niet begrijp (of juist wel) er zitten dus twee uitgangen op voor de laadkabel? Oftewel, iedere Lipo heeft zijn eigen laadkabel en ingang in de lader?

@ Snoebel, ik heb twee B6 laders dus ik kan de 3S tegelijk opladen, beide aan een eigen lader. Maar ik was in de overtuiging dat samen laden op één lader beter is omdat dan alle cellen met elkaar worden gebalanceerd...
Nee, er zit maar 1 balance aansluiting op en 1 laadkabel aansluiting.
Je moet zelf een serieële laadkabel maken (zoals die ook in je revo zit).
Op het balance boardje zitten wel meerdere aansluitingen voor lipo's. Daar kun je dus drie keer 2S, drie keer 3S, twee keer 4S, twee keer 5S en één keer 6S op prikken. Groter kan in de lader zelf.

Samen laden op 1 lader maakt absoluut niet uit qua balancering.
Je lipo's worden altijd vol geladen tot 4.2V per cell. Dus als de lader ermee klaar is, zijn alle cellen goed gebalanceerd en allemaal 4.2V, ook als je ze los laad!
Als je echter in serie gaat laden, dan moet je deze setjes wel altijd bij elkaar houden tijdens het rijden en laden. Anders ga je een te grote onbalans krijgen in de afzonderlijke cellen.

Over de buggy wielen op de E-Revo brushless kan ik mijn ervaring geven.

Snelheid: Je levert er enorm op in, dit is te ondervangen door andere vertanding te nemen maar is niet echt geweldig.

Grip: ik heb multipins banden gebruikt op gras, los zand en asfalt. Op gras en asfalt glijd je alle kanten op. Driften is leuk, maar met de revo ben je d'r zo op uitgekeken. Op gras trek je diepe sporen en dat wordt je vaak niet in dank afgenomen, en op zand graaf je je in.

Rijhoogte: tjah, vrij logisch. Je gaat omlaag, en flink ook. Ik had de rijhoogte al hoger gezet, maar je draagarmen en bodemplaat pakken flink wat beschadigingen mee ondanks dat. Je bent bij het minste "bottomed-out". Hele dikke olie in de shocks zou wel moeten helpen.

Bochtengedrag: ook weer een "tjah". Je verwacht met lager te liggen dat je minder snel omkiept in de bochten. Alleen moet je dan niet zoals ik de rijhoogte opkrikken om je chassis enigzins heel te willen houden.

Conclusie?
Leuk voor een keer, maar geen gezicht en de moeite niet waard.

Zelf rij ik met de Axa banden en die bevallen goed, alleen denk ik dat ze in het zand onvoldoende grip hebben... Wat raden jullie aan? De respons banden van Traxxas zelf of iets anders?

Edit: Sorry antwoord al gevonden.

Laatst bewerkt:
Zelf rij ik met de Axa banden en die bevallen goed, alleen denk ik dat ze in het zand onvoldoende grip hebben... Wat raden jullie aan? De respons banden van Traxxas zelf of iets anders?

Edit: Sorry antwoord al gevonden.

ik heb de response banden van traxxas besteld voor de mini revo, hoop dat ze bevallen. voor mij zijn ze ook voor zand..

En wat is dat antwoord dan? Ik ben ook op zoek naar een goede banden/velgen combi, maar na een paar weken zoeken zie ik door de bomen het bos niet meer.

Badlands MT schijnen de beste allrounders te zijn, maar welke velgen daar onder passen kom ik maar niet achter. En dan zit ik nog met inserts...

Mijn excuus als dit een wat noobistische vraag is, maar ik kom d'r met google niet meer uit

Er staan al heel wat velg/banden aanbevelingen in dit topic. Even een paar pagina's terug bladeren of zoeken in dit topic.

Persoonlijk ben ik erg tevreden met mijn Harakiri's en Jconcepts rulux half ups.

Ik loop ook altijd nog te klooien met de maatvoering van de banden en velgen. Zou daar ook wel eens een goed overzicht van willen zien.

Ik heb momenteel de response banden van Traxxas op Traxxas velgen staan, nadat ik Pro-Line Harakiri banden had geprobeert, maar eerlijk gezegd voel ik weinig verschil tussen de 2 op zand. Qua snelheid lijk ik zelfs met beide een beetje in te leveren in het zand t.o.v. de Talons.

Ik ga nog wat verder op zoek naar een goede bandenset voor zand aangezien ik voorlopig nog het meest op zand zal rijden. Hopelijk volgend jaar een kunstgras baan waar de harakiri's echt tot hun recht gaan komen denk ik.

Het klopt wel iets wat je zegt. De talons zijn erg breed en hebben veel grip tov de smallere harakiri (op zand).
Echter de harakiri's zijn een stuk platter en die gemonteerd op een 1/2" offset velgen geven een veeeel betere wegligging waardoor je op een baantje een stuk sneller zult zijn.
Op een baan met meer grip (zoals tapijt) zullen de harakiri's het nog beter doen.

Ik loop ook altijd nog te klooien met de maatvoering van de banden en velgen. Zou daar ook wel eens een goed overzicht van willen zien.
Wat is je niet precies duidelijk?

Meest voorkomende:
MT = 3.2''
Truggy = 3.7''
40 serie = 3.7'' maar is extra breed

@ Jeez, BadLands zijn hele relaxte banden. Ze hebben een standaard maat van 3.2'', standaard Monster Truck velgen passen dan. Echter kun je er ook voor kiezen om ze op truggy velgen te leggen, dan strek je dus een 3.2'' band over een 3.7'' velg heen. Zoals je al kunt afleiden zorgt dit voor een hele strakke fit. De banden hebben dan een kleinere sidewall en reageren stukken beter dan een normale MT band.

Laatst bewerkt:
40 serie extra breed?
Mijn half ups zijn ook 4.0" en niet breed...
Of bedoel je dat niet...
Volgens mij is dat weer de LPR size..
Daarom best wel wat verwarring in die maten ;)

Laatst bewerkt:
Wat is je niet precies duidelijk?

Meest voorkomende:
MT = 3.2''
Truggy = 3.7''
40 serie is extra breed

@ Jeez, BadLands zijn hele relaxte banden. Ze hebben een standaard maat van 3.2'', standaard Monster Truck velgen passen dan. Echter kun je er ook voor kiezen om ze op truggy velgen te leggen, dan strek je dus een 3.2'' band over een 3.7'' velg heen. Zoals je al kunt afleiden zorgt dit voor een hele strakke fit. De banden hebben dan een kleinere sidewall en handelen stukken beter dan een normale MT band.

Dit begint er op te lijken, wat is "half up?".

PIR3lly, yup die zijn een stukje breder dan een normale truggy band. Half ups zijn gewoon 3.7''.

Half Up is een marketing woordje van JConcepts. Het zijn in principe normale truggy velgen.

Ik ga eens even wat foto's maken zodat het een en ander wat duidelijker wordt ... geef me een paar minuten.

[Spuit elf]Een Half Up is voor zover ik het begrepen heb een halve inch "up" ten opzichte van de standaard 3,2 inch: de 3,7 inch dus.[/Spuit elf]

Verder is er nog de 1/2 offset, waarbij je spoorbreedte dus een inch breder wordt (links en rechts een inch erbij) doordat de plaats van de asmeenemer van de velg verder naar binnen staat.

Over de banden over een grotere velg trekken was ik wat huiverig, maar dat schijnt dus wel echt voordelen te hebben.

Ik heb alleen nog een andere vraag met betrekking tot de "luchtgaatjes" in de velgen. Het helpt sowieso om die dicht te maken en gaatjes te ponsen in de banden, zodat het zand niet in de banden geslingerd wordt en zich ophoopt. (gaat ie van waggelen)
Maar zijn die gaatjes eigenlijk wel nodig? Het lijkt mij dat een band ook minder gaat ballonnen als ie daardoor zeg maar vacuum trekt. Of heb je dan meer kans dat de band zich lostrekt van de velg?

Laatst bewerkt:
dus Half-up is gewoon een truggy velg?

Gaatjes maken lijkt mij wel noodzakelijk, om drukverschil te voorkomen. Band wil toch groter worden, dus het volume neemt toe. Als je dan geen lucht toelaat, ontstaat er onderdruk in de band, en bestaat de kans dat de band niet rond blijft. Gevolg is dan dat de band gaat hobbelen, gelijk aan een lekke band onder je 1:1 (geen praktijkervaring, maar theoretische benadering

Laatst bewerkt:
Als ik het allemaal zo lees, dan denk ik van wel.
Alleen die jconcepts heten geloof ik zo...

Toch bestaan er ook weer wielen van 4.0" (dat is ook de buitendiameter van de JConcepts Half ups...) :confused:
Ziet ernaar uit (als ik zo even wat websites bekijk) dat de meeste truggy wielen 3.7" in de bead of 4.0" in buitendiameter zijn en de banden 3.7" binnendiameter.

Laatst bewerkt:
Back