E-REVO topic

Rustig aan beginnen en steeds een beetje gekker doen. Ook niet meteen op 6S gaan rijden, dat pas doen als je alles onder de knie hebt.

Enuh... wat versta je onder oudjes... ;-)

Vandaag mijn eerste paar banden erdoor gejaagd Hpi racings gewoonweg versleten langs beiden kanten . Precies doorgesneden :rolleyes: dada 60€
4 uurtjes op asfalt "rijden" ... :lol:

Ps, hoe post je hier pic's

Vandaag een extra setje shocks binnen gekregen. Zijn er nog tips voor olie, veer en aantal gaatjes in de zuiger voor de baan in purmerend?
Ik rij voor met 45 WT en achter met 60WT. Volgens mij met de gewone zuigers, denk dat dat 2-gaatjes zijn. Als ik even tijd heb zal ik ze nog openmaken, om eventueel bij te vullen/verversen.
Veren zijn van een onbekende zwaarte.
P3 Rockers met de verlengde stalen pushrods
Swaybar zwart voor en achter
Toe-in achter 1,5, toe-out voor ca. 2-3 graden
Centerdif stock olie
Diffs, achter 60K, voor 30K
Caster, 5 plaatjes (kleine mod voor een extra plaatje, zal dus ca. 17.5 zijn
Roll center voor hoog, achter laag
vertanding 19/58
Camber achter 3 graden, voor ca. 0
en oh ja, klein ringetje onder de zuiger van de voorste shocks, zodat ie niet zo achterlijk eind met de neus ophoog komt (kan ook met een 2-3 mm fuel hose)

Zo rij ik op het moment prettig. Eigenlijk overal. Maar er zijn misschien nog wel veel betere set-ups

Laatst bewerkt:
Zijn er nog revo rijders die op 17 november de degens met elkaar willen kruizen, op de baan van de Fievelcrossers in Appingedam?
Schrijf je dan nu in voor de No-Nitro wedstrijd.

Mensen ik heb even een vraagje...
Op de zender (de TQ link ) zit een knop van 70/30 50/50.
Als ik met de auto op 50/50 rijdt gaat het prima maar zodra je m op 70/30 zet gaat de auto achteruit rijden.
Kan ik dit nu gewoon op de zender bijstellen of moet je m echt opnieuw "programmeren" ?
Heb de handleiding nu een paar x door genomen en kan daar dus niks over vinden...of ik kijk er overheen...
De zoekfunctie heeft me ook niet verder geholpen..
Gr Stafford.

Vandaag mijn eerste paar banden erdoor gejaagd Hpi racings gewoonweg versleten langs beiden kanten . Precies doorgesneden :rolleyes: dada 60€
4 uurtjes op asfalt "rijden" ... :lol:

Ps, hoe post je hier pic's

Laat maar ik heb het al gevonden ... héhé forum lezen he :p

full

full

Bandjes zijn echt versleten opzij beide kanten, in het midden zijn ze nog zogoed als nieuw...

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je ze toevallig getaped in het midden??

Heb je ze ''op''gereden in 4uurtjes, dat vind ik wel bangelijk snel.

Ik denk eerder teveel negatieve camber.
Dan gaat ie vooral op de binnenkant van de banden rijden.

Is de buitenkant nog wel goed?

Rustig aan beginnen en steeds een beetje gekker doen. Ook niet meteen op 6S gaan rijden, dat pas doen als je alles onder de knie hebt.

Enuh... wat versta je onder oudjes... ;-)

Ik heb de originele packs van 2x 3000 mA
en lipo packs 2x 4100 2s 25c ... idd 6s wacht ik nog mee en als ik het hier goed lees, niet echt raadzaam ---> raper stukken aan de E-revo.

volgende packs die ik wil aanschaffen zijn 5800 2c 30c

Ik denk eerder teveel negatieve camber.
Dan gaat ie vooral op de binnenkant van de banden rijden.

Is de buitenkant nog wel goed?
Nee, de twee kanten zijn weg ...

zwakke foams ofzo? dat hij in het midden doorzakt en op de zijkante reid?
Daar heb ik dus geen ervaring mee , ik weet het niet. Het zijn HPI racing

Heb je ze toevallig getaped in het midden??

Heb je ze ''op''gereden in 4uurtjes, dat vind ik wel bangelijk snel.
Nee, niet getaped ... idd bangelijk ... duur ook :rolleyes:

Bij m`n flux had ik de achterste banden bij de tweede accuwissel al gesloopt! Nu heb ik ze getaped en een hardere foam erin en dat gaat nu al veel langer mee.

Je velgen zien er nog goed uit, dus nieuwe bandjes bestellen en gaan...

Heb je eigenlijk wel grip met deze banden. Op de E-revo ben ik meer aan het glijden dan dat ze grip hebben. Het alleen maar onderstuur!

@Thestraffe: Heb je swaybars op je auto zitten?

als je op straat rijdt, en je hebt van dit soort rechthoekkige banden. rijdt je heel erg veel op de hoeken van de banden als je auto teveel rolt in de bochten.
hierdoor heb je maar erg weinig rubber op straat op dat moment, dus weinig grip en hoge slijtage op de punten die op dat moment wel de straat raken.
't is dus niet zozeer een te zachte insert, maar eerder een te harde, gezien het loopvlak niet vlak op straat kon blijven.

Als je Swaybars er op hebt zitten, gebruik de dikke (zwarte). verder kan ik je alleen aanbevelen om banden met een iets hogere wang te nemen voor op straat. hiervan kan de band een stuk meer vervormen, en houdt je meer rubber op straat/betere grip.

(de meeste mensen die op de Phatline wielen rijden, doen aan speedruns, en niet zozeer snel bochtenwerk. als je alleen veel rechtdoor gaat, zou je dit probleem niet hebben. vandaar dat ik ervan uit ga dat je veel bochten rijdt met je Revo op straat. :) )

@Thestraffe: Heb je swaybars op je auto zitten?

als je op straat rijdt, en je hebt van dit soort rechthoekkige banden. rijdt je heel erg veel op de hoeken van de banden als je auto teveel rolt in de bochten.
hierdoor heb je maar erg weinig rubber op straat op dat moment, dus weinig grip en hoge slijtage op de punten die op dat moment wel de straat raken.
't is dus niet zozeer een te zachte insert, maar eerder een te harde, gezien het loopvlak niet vlak op straat kon blijven.

Als je Swaybars er op hebt zitten, gebruik de dikke (zwarte). verder kan ik je alleen aanbevelen om banden met een iets hogere wang te nemen voor op straat. hiervan kan de band een stuk meer vervormen, en houdt je meer rubber op straat/betere grip.

(de meeste mensen die op de Phatline wielen rijden, doen aan speedruns, en niet zozeer snel bochtenwerk. als je alleen veel rechtdoor gaat, zou je dit probleem niet hebben. vandaar dat ik ervan uit ga dat je veel bochten rijdt met je Revo op straat. :) )

Thx voor de tip ...
Het is een E-Revo zo uit de winkel, heu ... zitten daar swaybars op?
Ik rij idd veel bochten, ik maak veel snelle ovale bochten en/of in een 8 ...
Moet misschien maar eens een andere plek zoeken ...;)

Het is een off-road. Mijn eerste ritje was ook meteen off-road. T,ja iedereen zeggen: Wat zonde, maar dan had het maar geen off-road moeten zijn!

Thx voor de tip ...
Het is een E-Revo zo uit de winkel, heu ... zitten daar swaybars op?
Ik rij idd veel bochten, ik maak veel snelle ovale bochten en/of in een 8 ...
Moet misschien maar eens een andere plek zoeken ...;)

zitten er standaard idd niet op.
Ik zou kijken naar een setje Mashers, dat profiel werkt overal goed. :)

Back