E-REVO topic

triumph, als je goed taped merk je het wel degelijk. Dus zorgen dat het oppervlak mooie schoon is en zorg er voor dat je GOEDE tape gebruikt, geen plakband-achtige dingen.

En zorgen dat de overlapping naar achteren wijst, tegen de rijrichting in..

detailletje, he:p

Vraag me wel af hoever naar de wang toe je zou moeten tapen voor t beste resultaat....

Nou, lijkt me duidelijk. Lijkt me een uitkomst.

Weer eens schaamvraagje erbij, wtf is MMM?
Of, hebben we ook ergens een woordenboek op t forum;)

MMM = Mamba Monster Max. Een zeer populaire 1/8 ESC/regelaar van CC (Castle Creations).

Ok, weet ik dat ook weer, maar dan snap ik die vergelijking 3 posts hieronder niet.

Quote "Ik gebruik 3x offbrand ducktape in mijn 5.5t powered series 30 badlands, echt nul ballooning... Natuurlijk minder power dan een MMM maar het aantal wheel revs zal denk ik niet heel veel schelen.... "

??? wa ever...

Hij heeft een auto met een 5.5turns motor en 30 serie (maat) BadLands (type band) en de banden baloonen niet. Dit is waarschijnlijk een 1/10 auto.
Alhoewel deze motor minder power heeft dan een MMM (en daarmee bedoeld hij denk ik de Castle Creations 2200kv motor) zijn het aantal omwentelingen van het wiel hetzelfde en daarmee dus ook de ''kans op baloonen''.

M.a.w. tapen, mits goed uitgevoerd, helpt zeker tegen baloonen ;)

Gisterenavond weer lekker aan de handenarbeid geweest! En ik ben blij :D

Mudgards op de Erbe aangepast, in tegenstelling tot anderen heb ik ze vastgezet aan de onderste draagarm, maar de tie rap hield dat niet echt en eigenlijk vond ik het een nogal 'grote-stappen-snel-thuis-oplossing' van mezelf. Dus met de oude mal twee nieuwe gemaakt, spacers ertussen, rvs m3 moertjes gekocht met veerring (helaas hadden ze hier geen zelf borgende in het schap.)

En aan de slag maar. Het eindresultaat mag er zijn, de mudguards staan nu een paar mm voor de draagarmen, helemaal vrij en sluiten echt de hele draagarm af, van chasis tot aan het einde. Hier wat foto's genomen met de telefoon, dus geen top kwaliteit maar het geeft wel een impressie!

IMG_0199.JPG

IMG_0200.JPG

IMG_0203.JPG

Laatst bewerkt:
Nu nog steeds niet?

Als het goed is, werkt het nu wel. (Nieuw programma'tje effe uitproberen...)

Laatst bewerkt:
Men neme een plaatje carbon van Conrad.nl Vier lange boutjes uit de Traxxas collectie (20 mm) 4x rvs moertje zelf borgend bij voorkeur en twee traxxas boutjes 15 mm om ze onderin vast te zetten en 6 spacer busjes, 4x 2 mm en 2 x 4 mm. Die laatste heb ik bij het chasis bovenaan gezet zodat de mudguards voorover staan (schuin).

Ik heb een strookje carbon van 6 mm breed genomen waar ik twee gaten in geboord heb om die achter de draagarm te monteren zodat je mudguard kunt vastschroeven zonder dat je in je draagarmen hoeft te boren.

Ja als ik mijn chassis verbouw naar een alu versie ofzo dan gebruik ik waarschijnlijk de plaat g-10 die ik overhoud om dit mee te doen... niet zo fancy als CF en een beetje zwaarder maar het is groen en recycleig...

Heb net 2 x 3s lipos binnen gekregen.
Liggen nu aan de lader.
Maar hopen dat het nog ff droog blijft kan ik ze zo nog testen.
Volgens vele hier zal ik mijn ogen niet geloven aangezien dit mijn eerste 3s setje is.
:cool:

Back