E-REVO topic

Heb trouwens net even gekeken, maar.....

Een 1520 gaat in ieder geval niet met de standaard brushless motormount werken. Die komt tegen de shockmount aan.
Het enige wat mogelijk is, is de motor hoger te monteren op een speciaal daarvoor gemaakte mount.

1520revo.jpg

Heeft die stang echt veel nut ( merk je het bij het rijden)? Of is het alleen om flex na sprongen tegen te gaan?

Ik weet niet beter als dat ze er zo uitzien:
csemonbcm2200.jpg

En als je dan met 2 accu's wil rijden heb je daar een apparte link voor nodig.
Zo kun je in serie of paralel rijden
deze stekkers dus:
465609d1245165804-traxxas-serial-connector-traxxas-powercell-battery-series-connector.jpg

12096.jpg

Kijk ja een korreltje of twee poederzand had ik niet vreemd gevonden... Ik heb het hier over (wat voelde) als een halve zandbak mat hockey zand (van die korrels van 1a1.5 mm doorsnede)
Kwestie van veel gebruiken. Als je shocks gaat rebuilden dan besteed even wat aandacht aan de o-ringen aan de onderkant van je shockbody. Die houden doorgaans zand e.d. tegen. Waarschijnlijk zijn deze versleten waardoor steeds sneller en meer zand in de shocks komt. Gebruik ook wat ''green slime'' om een betere afdichting te krijgen.

Laatst bewerkt:
Black grease niet gebruiken voor shocks :o Das voor diffs. Green slime is wel goed, maar gebruikt in shockboots als het kan. Zand zal er wel niet in de shocks geraken, maar de dichting zal wel sneller slijten want resulteert in lekken.

Ja ik ben bezig om gewoon de hele shocks te vervangen:P easy peasy...

en ja je moet o-rings altijd smeren voor een goede afdichting, ik zou ze zelf gewoon met shock olie gesmeerd hebben, uit de oude "nooit 2 types smeer middelen mengen" regel...

band/velg

De meesten van jullie raden 3.2 banden te monteren op 3.6 (rulux half-ups) velgen omdat het allemaal wat strakker zit. Dat werkt hetzelfde met 2.7 banden op 3.2 velgen? De een is ook 0.4 verschil en de ander zou dan 0.5 verschil zijn, is dat verschil te groot of gaat dat wel lukken?
Of wordt de omtrek van het geheel te klein voor de revo?

FF, ik stuur je even een pbtje.

Maurice, Rulux Half Ups zijn 3.7'' en niet 3.6''. Het is afhankelijk van het soort band. De BadLands (de 3.2'' banden) hebben een hele dikke sidewall waardoor je ze wat kunt strekken. Hebben de 2.7'' al een hele dunne sidewall dan kun je ze waarschijnlijk niet strekken over een 3.2'' velg.

Over welke banden hebben we het, dat maakt het wat makkelijker / concreter.

FF, ik stuur je even een pbtje.

Maurice, Rulux Half Ups zijn 3.7'' en niet 3.6''. Het is afhankelijk van het soort band. De BadLands (de 3.2'' banden) hebben een hele dikke sidewall waardoor je ze wat kunt strekken. Hebben de 2.7'' al een hele dunne sidewall dan kun je ze waarschijnlijk niet strekken over een 3.2'' velg.

Over welke banden hebben we het, dat maakt het wat makkelijker / concreter.

geen bepaald type, vroeg me alleen af of dat op dezelfde manier zou moeten werken als met de 3.2 op 3.7 velg.

Ik ga er eens een type band bijzoeken en kom er dan nog wel op terug...

Zonet de eerste testrun gemaakt...

Heb de kabels ingekort en de motor aan de achterzijde gezet met de juiste motorsteun. En een andere ontvanger ingebouwd en de esc gecalibreerd.

2 nieuwe 2s 5200 erin gezet en eens ff onder de straatlantaarns door gereden.
Ging wel lekker, ben rusty nog gewend,he..

Maar ik ben hardstikke opgelucht dat t me gelukt is en dat hij goed rijdt.
Morgen de suspension eens nader onder de loep nemen en dan eens echt gaan testen in t bos..ben benieuwd..

En omdat ik het foto plaatsen ook al re-de-lijk onder de knie krijg hier 2 piccies ter vergelijk....

dsc01313b.jpg

dsc01294n.jpg

Laatst bewerkt:
Back