E-Sky Belt-CP

Hallo RCpaul,

Veldhoven is redelijk in de buurt van Tilburg/Breda. Dan gok ik op gilze, ;)
Daar moet iets te regelen zijn!

Jouw vraag over clearview snap ik niet helemaal. Maar als jij bedoeld of je iets leert van vliegen met clearview. Daar zie ik geen problemen. Ik ken hem zelf niet maar heb begrepen dat het een goede SIM is.

Groeten, Wilbert.

Hoi Paul,

Zeker voor het oefenen van alle "normale" vliegfiguren is clearview een prima simulator.
Ik vind een simulator trouwens altijd nuttig, het belangrijkste is de orientatietraining.
En die leer je op elke sim.
Ik ken de Belt CP niet echt goed, maar het is een CP RCheli, dus....
Ik woon in de buurt van Breda zoals je ziet, dus geef maar een gil (PB) als je een keer over de heli of heli's wil babbelen.

Grt,
Eric

een Belt cp is een 450 size heli als ik het goed heb toch?,

ik heb een sim(heli-x)
ik kies altijd de 450 size maar denk dat het allemaal hetzelfde vliegt in sim ofniet?, ik merk zelf in ieder geval erg weinig verschil.
de 1 reageert wat trager als de ander,
maar ben in iedergeval al aardig aan het oefenen,
en een stap dichterbij de Belt-CP:smile:

Ja de Belt-cp is een kleine 450 size. (net niet helemaal)..
Overigens is de gratis helisimrc HeliSimRC
helemaal goed.
Draait prettig op een eenvoudige pc. Geen tirilantijntjes.. En alleen de 450 size klasse.. Ik heb al verschillende sim's versleten maar dit is de eerste sim die "plug en play" goed te vergelijken is met de Belt-cp

benno

hallo allemaal, ik heb even een vraag, ik heb een belt cp gekocht, maar ik kom
iets zeer opmerkelijks tegen wat ik niet had verwacht.
ikweet niet of het normaal is, maar ik vraag hetmaar even voor de zekerheid:

de rotorbladen hangen nogal naar beneden, ze zitten wel goed in de bladhouder,
naar mijn idee zitten ze ook goed aan de bladhouderas, maar ik kan zo zo 5 cm van helemaal boven naar helemaal onder bewegen.

ook kan ik ze als het ware in de breedte kantelen door de rotorkop heen.

is dat normaal of is er mischien iets in de rotorkop versleten oid?

ike

Oei dat vind ik wel een hele snelle conclusie..
Ja er zit best wat speling standaard op de bladen en de badhouder en afhankelijk hoeveel kracht je er opzet zal je misschien die 5 cm op/neer wel kunnen halen.
De oorzaak zou idd in de bladas of te wel Feathering shaft kunnen liggen want zoals de naam al zegt het is een verende bladas.
Wat je moet controleren om zeker te zijn of alles goed is.

1. De bladhouders zitten dus aan elkaar vast met een as.
De as gaat heel snel krom dus demonteren en controleren.

2. Dan is de opbouw van de gebruikte lagertje en ringetjes er bepalend en kan dus verkeerd inelkaar zitten.
Ja wat is hier goed??? kijk in de exploded view in de handleiding en houd ook de diameter van de buitenste ringetjes (die tegen de m3 moertjes aan zitten) en de 2 ringetjes met een kraagje in de gaten want daar gaat het vaak fout.

3. dan kan de zaak te los in elkaar zitten.. Wat is strak genoeg. Ik draaide de zaak altijd gewoon vast en dan een 1/4 slagje terug en voelde dan of de bladhouders vrij konden draaien..

4. tenslotte kan heel goed de 2 kleine rubberen ringetjes vergaan zijn. Die dingen hebben veel te lijden en moeten af en toe gewoon vervangen worden.

Suc6 en laat eens weten of je een oorzaak hebt gevonden..
o ja, hoe vliegt de heli (goed of slecht)
bedenk dat de bladen door de centrifugaal kracht zich zelf uitstrekken..

Benno

De bladen van iedere heli kan je enigszins op en neer halen als je ze bij de tips optilt.
En alle uitleg waarom dat zo is, is eigenlijk verder al gegeven.
Je kan een heli eigenlijk ook nooit aan de tips optillen, tenminste ik zou het niet doen ;)
Maar een beetje dieper gaan is altijd leuk :)
Zoals Plantjes al vertelde, de stabiliteit van je rotordisc wordt mede mogelijk door de centrifugale kracht op de bladen.
Iedereen heeft denk ik wel eens geprobeerd een draaiend fietswiel in twee handen bij de as vast te houden, en dan te kantelen.
Middelpuntvliedende kracht - Wikipedia
Dit moet je niet onderschatten, vul de formule maar eens in voor je heli, en kijk dan naar de trekkracht die er op de feathering shaft komt te staan.
Vandaar dat we als heli vliegers zo gek zijn op draadborgmiddel ;)
Dit verklaart ook het belang van goede bladen, bladbalans, bladspoorafstelling, speling, gelijke soepelheid van de linkjes, demping, paddleafstelling etc.etc.
Kortom de gehele balans in je rotorkop.
Hoe minder onbalans, des te lager zijn de krachten die je niet kunt gebruiken op je onderdelen, en des te beter je heli vliegt.

Eric

eveneen vraag hé, ik wil nu kijken of de bladhouder as krom is, maar er zittenschroefjes omheen.
die zitten gelocktite.
hoe krijg ik die los? ze zitten in zo'n opening waarje nie bij kan met een tang?

hoe krijg ik ze los?

trampo

Ola :)

Ik ben aan het rondkijken voor een Belt-CP V2, en dan de 2,4 Ghz versie.
Hebben jullie nog tips over qua prijs? De goedkoopste die ik kan vinden is op helipal, voor 250 euro incl. verzendkosten, helaas niet de groene versie...
De groene versie zie ik wel op toysonics.com voor 340 dollar incl. verzenden, omgerekend ook 250 euro.

Natuurlijk bestel ik hem liever in nederland, zijn ze in nederland al verkrijgbaar, want ik zie ze nergens...

Laatst bewerkt door een moderator:
ik wil ook graag beginnen met heli vliegen.
ik wil graag buiten vliegen en wil dus graag met CP beginnen (misschien eigenwijs) en als ik hele kleine stapjes doe en veel sim, lijkt het me wel te doen.

ik twijfel tussen 3 heli's
- Belt CP
- King v2
- KDS450S RTF

ik denk dat kwalitatief de KDS het beste is, maar de esky stukken zijn gemakkelijk en goedkoop, wat bij het beginnen zeer belangrijk is volgens mij.

welke vliegt makkelijker, de BELT CP of de KING V2.

plus dat voor de esky zender een kabel te koop is en voor de zender bij de KDS niet volgens mij

jongens, even een erg domme vraag:

hoe stel ik de tail af, waarmoet de servo arm staan op 0% trim en 0% subtrim?
en waar moet dan de "staarttuimelschijf" zitten.

ik schrok net nogal, de "staarttuimelschijf" kan wel helemaal naar de bladen bewegen,
maar kan niet richting de belt bewegen (zit nog 4 a 5 mm tussen de staarttuimelschijf en het eerste stukje plastic waar hij normaal tegenaan zou moeten blocken?)

is dit normaal? zo nee, hoe verhelp ik het, en dus de belangrijkste vraag, hoe stel ik de hele staart af.

ike

ik wil ook graag beginnen met heli vliegen.
ik wil graag buiten vliegen en wil dus graag met CP beginnen (misschien eigenwijs) en als ik hele kleine stapjes doe en veel sim, lijkt het me wel te doen.

ik twijfel tussen 3 heli's
- Belt CP
- King v2
- KDS450S RTF

ik denk dat kwalitatief de KDS het beste is, maar de esky stukken zijn gemakkelijk en goedkoop, wat bij het beginnen zeer belangrijk is volgens mij.

welke vliegt makkelijker, de BELT CP of de KING V2.

plus dat voor de esky zender een kabel te koop is en voor de zender bij de KDS niet volgens mij

Ja daar gaan we weer..
Ik heb toevallig alle 3 de modellen die je bespreekt gevlogen en dus zou je kunnen zeggen ervarings deskundige..

Ik ben begonnen met de king (en daar vlieg ik nog wekelijks mee). Daarna kwam de belt-cp die wel vliegt maar als een baksteen. (lomp en zwaar) heb er nietzoveel plezier aan beleefd. Het vliegen met de king is als dansen en met de belt-cp heb je dan een zak aardappelen van 25 Kg op je rug mee...
Beide heli's zijn leuk om te beginnen maar door de vele speling en buiging en het frame kun je dus niet zo exact vliegen en een rechte lijn vliegen wordt dan al gauw die weense wals..
De KDS heeft een veel beter frame en dus vliegt die veel stabieler. Ik heb nu een GL (broertje van de KDS) met een alu kop en die vliegt bijna net als een T-rex 450.

Dus King2 ja. Belt-cp redelijk, Kds ja..

Wat de sim kabel betrefd, vergeet hem...
Neem een 25 euro USB zender..
Je wilt de stock zender niet extra belasten omdat de potmeters zo wie zo al slecht zijn en binnen 6 maand rotttigheid vertonen.
Verder kun je de USB zender op je PC aangesloten laten.

Benno

hallo ik heb een groot probleem!

ik heb net het pakketje van rtehcnics ontvangen waar dus ok het tandwiel inzat (tandwiel set)
nu zit daar een klein stalen rondtje in (zo'nbuisje)
maar hoe krijg ik nu de one way bearing erin? (die doet nog na de crasch)

graag snelle reactie.....

ike

Back