E-Sky Belt-CP

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Cornholio, 26 jan 2008.

  1. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Er zit onder het tandwiel een imbusboutje/moertje door de hoofd as heen..
    Die los halen en verweideren. Dan kun je de hoofdas aan de rotor kop iets (1 cm) om hoog trekken en de tandwielen naar beneden drukken van de as af. en op zij uit het frame trekken.
    Let op welk tandwiel boven/onder zit.
    Vervolgens de tandwielen van elkaar aftrekken. Dan het nieuwe tandwiel terug plaatsen, als daar de "oneway" lager nog niet in zit heb je nu een probleem. Je moet dan het oude lager uit het oude tandwiel persen en in het nieuwe tandwiel terug plaatsen. Dat is een appart hoofdstuk waarover al veel in dit forum geschreven is.
    Je kunt de handleiding van de E-sky site af downloaden..

    Suc6
    Benno
     
  2. Vassie

    Vassie Guest

    Bedankt voor de reactie. Ik ga dit zodra ik weer tijd heb proberen :)
    Ik heb trouwens de volledige kit gekocht want begreep dat die lager er niet al te makkelijk uit te halen was. Dus dit moet wel goed komen.
     
  3. Hpi gek

    Hpi gek Guest

    Belt cp! kan niet goed vliegen kan iemand mij helpen?

    Hallo

    ik heb een belt cp gekocht maar ik krijg hem maar niet goed de lucht in. :(

    Als ik mket de belt stijg dan wil die naar 1 kant trekken nou heb ik hem zoveel mogenlijk getrimt maar nog steeds trekt ie naar 1 kant.

    Als ik eenmaal bij stuur en stijg op dan gaat het redelijk maar blijft niet stabiel in de lucht en eenmaal begonnen met heen en weer gaan, het er niet meer uit te krijgen is.

    Dus als iemand wat tips heeft graag!

    Groeten Pascal:D
     
  4. Christian

    Christian

    Lid geworden:
    8 dec 2007
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Bovensmilde
    Ik neem aan dat je een RTF set hebt gekocht?
    En wat bedoel je met trekt naar een kant?

    Trimmen is zowiezo niet handig, dit moet je doen door linkage-rods te verstellen ipv de stand van je servo ;)

    Waar woon je? Misschien kan ik je wel helpen als je in de buurt woont.

    Groeten
     
  5. mr. nice

    mr. nice

    Lid geworden:
    18 mei 2008
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Veldhoven
    Om een heli stil te laten hangen moet hij iets naar reachts hellen.
    Dit is als compenstatie voor de druk die de staartrotor geeft.
    Als je Belt-cp van een vlakke ondergrond opstijgt zal hij dus altijd naar links weg willen drijven.
    Dit moet je niet weg proberen te trimmen maar je moet bij het opstijgen een beetje naar rechts sturen. Als de heli los komt is deze correctie niet meer nodig.

    Ik neem hierbij aan dat je niet bedoelt dat je heli op zijn as draait.

    Extra tips:
    - Kijk naar rad's school of rotary flight. Is een goede methode om minder schade te vliegen. Bovendien worden daar de nodige zaken uitgelegd.
    - Ik hoop dat je ook oefent op de SIM. Als je het op de SIM kunt is de kans groeter dat het in het echt ook lukt.
    - Zet je woonplaats in je profiel wellicht woont hulp in de buurt. Een goede afstelling van je heli is van groot belang om te leren vliegen.

    Groeten en succes,

    Wilbert.
     
  6. Hpi gek

    Hpi gek Guest

    Wil even reageren tegen mr nice

    Hallo mr nice,

    Ik bedoel idd dat ie niet om zijn as draait maar dat de belt helt naar links en dat de belt dus wat je al vermelde naar rechts tegen gestuurd moet worden bij het opstijgen.

    Dus daar heb ik wel wat aan.

    Alleen vind ik het erg moeilijk om hem stil te laten hangen in de lucht het lijkt wel of de heli te langzaam reageerd... Zou dat kunnen?

    Groeten Johnny
     
  7. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Ja dat heet nu rc-heli vliegen.
    De belt-cp reageerd inderdaad wat traag.
    Ik heb de King en nu ook een GL 450 en dus ook de Belt-cp gevlogen en mijn ervaring was ook dat de belt-cp wat traag reageerd op stuur bewegingen. Ik heb de termen log en vliegen als een baksteen hier op dit forum wel gebruikt..
    Ik denk dat de indirecte stuuring van de servo's op de swash mede de oorzaak hiervan zijn.. Overigens zullen snellere servo's en een hogere headspeed veel helpen aan de traagheid maar anderzijds denk ik dat die traagheid heel goed is voor beginners.. Dus kun je er beter aan wennen als je geen referentie hebt.

    Benno
     
  8. mr. nice

    mr. nice

    Lid geworden:
    18 mei 2008
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Veldhoven
    Traagheid is een relatief begrip.
    Toen ik mijn Belt net had draaide ik de feathering shaft te strak aan.
    Hierdoor reageert de Belt heel laat op stuurbewegingen.
    De feathering shaft hoeft maar net strak genoeg dat je geen speling meer hebt.
    (De feathering shaft is de asje wat je beide bladhouders verbind)

    Groeten, Wilbert
     
  9. Helirulez

    Helirulez

    Lid geworden:
    6 mrt 2006
    Berichten:
    113
    Locatie:
    Doetinchem
    hallo mensen! ik heb een vraagje!

    ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuw heli'tje....
    zag dat de BELT nu ook een V2 versie heeft!
    die ziet er retegoed uit! weet iemand al of hij ergens leverbaar is?
    zie overal dat ie pas eind nov 2008 komt...maar is hij niet al ergens verkrijgbaar?
    dan nog even iets....ik zie geen enkele nederlandse webwinkel die hem levert...weet iemand hier iets van?

    grtzz david
     
  10. Christian

    Christian

    Lid geworden:
    8 dec 2007
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Bovensmilde
    David,

    Ten eerste: Zou je op je spelling kunnen letten? Veel mensen hier vinden het onprettig om MSN taal te lezen.

    Ten tweede: De V2 heeft weinig verschillen tov de V1. Er zit een Headlock gyro op wat goed is, een andere canopy, tailpipe in andere kleur en metalen swashplate. Weinig verschil dus met de V1, dus waarom die niet gewoon kopen? Kan altijd nog een V2 kapje op....

    V2 is volgens mij leverbaar vanaf 1 januari 2008, dan komt E-Sky ook met een 900 die dan eindelijk geleverd kan worden.

    Bij Johnhobby kan je hem al wel pre-orderen, maar daar schiet je alsnog weinig mee op.

    Mijn advies: koop gewoon een V1.

    Groet, Christian
     
  11. gixxer

    gixxer Guest

    Ik zie niet echt MSN taal in het bericht van David hoor. Ok hij gebruikt ... maar voor de rest is vrijwel alles gewoon netjes volgens de nederlandse taal gespeld, want hij gebruikt geen echte afkortingen zoals: ff en idd e.d. wat ik echt onder MSN taal versta.

    Als je over t woord retegoed valt snap ik dat ook niet echt want dat is gewoon een bewoording in delen van het land om aan te geven dat iets naar je zin of goed is.

    Mijn idee is om gewoon lekker met de hobby bezig te zijn, elkaar hulp te bieden en de echte erge dingen die moeilijk te begrijpen of kwetsend ervaren kunnen worden aan te pakken.

    Nu weer lekker verder on topic and have fun!

    Corné
     
  12. Willem

    Willem

    Lid geworden:
    26 nov 2008
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Den Haag / Wateringen
    Hallo allemaal

    Recent ben ik achtergekomen dat electrisch vliegen heel goed mogelijk is, ik stam nog uit het pre-electrisch vlieg-tijdperk van de vorige eeuw.
    Ik heb al veel gelezen (bijna flatscreen-oogjes) op dit forum en dan natuurlijk over electrisch vliegen en dan speciaal helikopters. Ik was altijd al geintresseerd in modelvliegen alleen niet in brandstofmotortjes.
    Ik heb nog helemaal niets, maar dacht aan een Belt CP, omdat ik de indruk heb dat dit één van de rustiger vliegende heli's is en een simulator.
    De laatste als eerste en dan veel droogoefenen, dat scheelt uiteindelijk een hoop reparatie. Alleen welke simulator, sommige zijn best aan de prijs en zijn die duure dan ook zoveel beter. Kortom vragen, vragen, vragen.
    Ik hoop dat iemand hier licht in de duisternis kan brengen

    vr. gr.
    Willem
     
  13. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Welkom bij het groeiende legioen heli piloten..
    Ja sinds Brushless en Lipo betaalbare optie zijn geworden en de chinese markt op de rest van de wereld gericht is, is een betaal bare heli binnen het bereik gekomen van de gewone rc-hobbist.
    Dat betekend nog niet dat heli vliegen eenvoudig is maar geduld en uithouding zullen nodig zijn om je een heli te laten hooveren over een paar maanden..

    Er zijn een paar heli's die in aanmerking komen als beginners heli en welke je moet kiezen ga ik niet zeggen omdat er dan gegarandeerd 100 modelbouwers over me heen komen dat een andere beter is.

    Ik geef altijd maar 1 tip.
    Zoek iemand in de buurt die je kan helpen en kies een model waarmee hij/zij bekend is..
    Als je net zo eigenwijs bent als ik. Koop dan een RTF heli als de Belt-cp of de King2 (vind ik beter) bij een winkel en laat hem je voor vliegen (dus in de winkel laten afstellen en laten vliegen)..

    Wat Sim programma's betrefd..
    FMS, Heli-X en helisimRC zijn gratis downloadable programma's.

    De laatste is redelijk realisties op de kleinere modellen zoals de Belt-CP..
    Maar koop een sim voor een 15 tot 25 euro.. dan heb je de hardware en download je dit programma..

    Benno
     
  14. Willem

    Willem

    Lid geworden:
    26 nov 2008
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Den Haag / Wateringen
    Ha Plantjes

    Dank voor de reactie. Ik heb inmiddels hier in het Westland een heli-club gevonden, die ook indoor vliegt en daar zal ik wel vaak te vinden zijn. Enerzijds om kennis op te doen en anderzijds om de keuze te bepalen welke heli ik ga kopen. Ik heb wel een beetje een voorkeur maar die staat niet 100% vast. Eerst wil ik op de pc veel oefenen voordat ik een heli de grond in boor, misschien lukt het me helemaal niet, dat weet je maar nooit.
    Ik blijf ook forums volgen om uiteindelijk een goede keus te kunnen maken.

    gr. Willem
     
  15. jaapjan

    jaapjan

    Lid geworden:
    27 okt 2008
    Berichten:
    127
    Locatie:
    Hattemerbroek, gelderland
    nou ik was aan het twijfelen of een belt-cp een goede heli was,
    maar na een 20 pagina's vol bijna goede reacties gelezen te hebben ben ik toch van plan 1 aan te schaffen,

    niet nu maar denk in het voorjaar. in de winter even simmen,

    blijf het draadje in ieder geval volgen!

    en tot nu toe bedankt voor alle informatie :D
    ben bijna alle problemen wel tegen gekomen denk ik zo!

    m.v.g Jaapjan
     
  16. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Nou hattemerbroek is hier niet zo ver vandaag..
    Dus hoor ik in het voorjaar wel als je vragen of hulp nodig bent..

    Benno

    Ps kijk ook eens bij kds en king2..
    Misschien dat je keuze dan weer veranderd..
     
  17. gerrits

    gerrits

    Lid geworden:
    1 dec 2008
    Berichten:
    21
    Locatie:
    almelo
    Hallo Allemaal,

    Ik ben dus ook een beginner met een helicopter heb 3 jaar met auto's gereden schaal 1:5 maar heb absoluut geen verstand van heli's.Ik heb het forum een beetje gevolgt en heb mij een belt cp aangeschaft.Het basis principe is mij volgens mij wel duidelijk.Heb nu 2 keer proberen te hooveren maar met stijgen trekt ie toch wel naar links.Ik las dat het normaal was en met een beetje tegensturen wel goed gaat maar vanaf welke hoogte kan je verwachten dat ie een beetje stabiel blijft.

    Mvg Remco.
     
  18. AVS

    AVS Guest

    Vanaf ongv. een 60cm hoogte moet je geen last meer hebben van het grondeffect dat ervoor zorgt dat je heli wat onstabiel vliegt.
    En het naar links trekken........je merkt dat je het begint te leren als je de heli kaarsrecht kan laten stijgen ;)
     
  19. gerrits

    gerrits

    Lid geworden:
    1 dec 2008
    Berichten:
    21
    Locatie:
    almelo
    Bedankt voor je snelle reactie.

    Ik hoop dat het leren niet al te veel gepaart gaat met craschen.Dat ik brokken ga maken is wel duidelijk als ik het forum een beetje doorblader maar goed je kunt leren van je fouten.

    Remco.
     
  20. jaapjan

    jaapjan

    Lid geworden:
    27 okt 2008
    Berichten:
    127
    Locatie:
    Hattemerbroek, gelderland
    dikke 50 km:p

    met de brommer is het een aardig eindje,,
    maar hoop dat ik tegen de zomer een auto heb,
    kan ik in iedergeval vaker naar een meeting toe.

    ik heb ook gekeken naar een king, en een brandstof.
    maar dat de belt-cp reageert als een "baksteen" vind ik juist wel fijn voor de "beginnende" piloot,
    en voor de eerste heli is het nog betaalbaar ook,
    later ga ik voor de brandstof, maar dan moet ik eerst even kijken wat ik ga doen met de auto enzo,

    zijn er ook forum leden die in de gemeente oldebroek ofzo vliegen?,
    of in de buurt van wezep? ik hoor het graag,

    en bedankt voor de reactie Benno!. ik zal het in gedachten houden!.
    als het nou de heel andere kant op was van zwolle af was ik gekomen met de brommer:cool:

    m.v.g Jaapjan
     

Deel Deze Pagina