E-Sky Belt-CP

Houd het a.u.b. bij de heli, setup tips, fimpjes, etc.etc.etc.
Voor particuliere verkoop hebben we een apart gedeelte op het modelbouwforum, en vragen/voorstellen wat waar te kopen kan je beter per PB stellen.
Veel mensen zoeken naar technische info over een heli en vinden het erg storend dat er dit soort post tussendoor wordt geplaatst.
Houd rekening met elkaar a.u.b.

Alvast bedankt,
Eric

Ik gok dat je ESC te warm wordt en de beveiliging schiet.
Zou dit kunnen?
Ik heb dit gehad als ik meerdere Lipo's achterelkaar door vloog.
5 minuten pauze om de ESC te laten koelen en hij vliegt weer normaal een volle Lipo.
Groeten, Wilbert.

Mooi weer en dus weer gevlogen. Na 2 minuten kun je een ei koken op de ESC. Moet toch aan de accu liggen? Met de standaard accu niets aan de hand. Accu is een Hyperion G3 CX - 3S 2100mAh

Graag reactie
Groeten
Martin

Ik moet eerlijk zeggen dat ik zo geen idee heb waar dat verschil in zit.
Ik meen gelezen te hebben dat een brushless motor op bepaalde toeren erg inefficiënt kan zijn. Speel eens met je throttle curve en kijk of dat wat uit haalt.

Succes,

Wilbert.

Mijn vermoeden is dat je met de hyperion accu meer amp's trekt.
Die nieuwe accu's leveren meer dan de oude type's.
Kun je de stroom niet meten tussen de verschillende pakketten.

Heren
Vandaag weer dat probleem na 2 minuten vliegen, maar nu met de standaard accu
ESC bloedwarm, slaat denk ik af
Zou de ESC het probleem zijn, of kan het nog wat anders zijn
Groeten
Martin

Als dat inderdaad het probleem is wat is dan een goede vervanger ?
ik vind de ESC hier ook akelig warm worden en heb zo nu en dan vermogensverlies.

Aloha...........mijn toenmalige Esky Belt CP (2 stuks) vloog ik met een Brushless regelaar van het merk HiModel.
Kan ze kopen bij RCTechnics.
Ik gebruikte 40Mah regelaars van HiModel en daar kun je dan ook voor een paar knaken een Programeerkaart bij kopen.Werkt echt super makkelijk.
Deze Regelaars (allebei) gebruik ik tegenwoordig in mijn 2 stuks HM60B's en doe er al meerdere jaren mee.
Werken feilloos en worden nauwelijks warm met mijn set up.
Hoop dat hier wat aan hebt.
Vr Gr Erwin

Oja vergeten.............
Nog even mijn persoonlijke mening:
Indien je het geld er voor over hebt en de ruimte in je heli om de regelaar weg te werken..........ga dan voor een regelaar met een iets hogere Amperage dan dat eigenlijk zou moeten volgens de specs van de Lipo in combinatie met motor die er dan op zit.
Want dat geeft de regelaar tijdens belaste vluchtjes iets meer 'lucht'.
Wordt ie dan ook minder warm van, omdat ie de stromen dan beter aan kan.
Maar niet overdrijven hoor.
Hoeft geen 60A regelaar ofzo in een 450 size heli.
Maar ik zit er zelf altijd een dikke 10A boven.
Bij mij werkt het.
Vr GR Erwin

Ben in middels ook in het bezit van een Belt CP.

Nu lees ik dat sommige problemen hebben gehad met de ESC. Ik dus ook echter is de mijne zo heet geworden dat hij in brand is gevolgen na 1 minuut.

Inmiddels ben ik weer aan het vliegen geslagen. Nu heb ik net 1 accu leeg en heb het probleem dat hij steeds naar achter wil en naar links wil. Is dit een eigenlijkschap van de Belt CP of doe ik iets verkeerd?

Wat mij ook opviel is dat de accu toch redelijk kan schuiven. Nu wil ik daar iets tegen gaan doen, maar moet de accu nu helemaal in de houder zitten of juist wat naar voren uitsteken??

Dit is overgens mijn eerste ervaring met een CP heli. Hiervoor had ik een coaxiaale heli.

De positie van de accu is behoorlijk belangrijk..
Als je de heli kompleet met accu en canopee op de grond neer zet en dan de bladen zo draaien dat de paddels aan de linker en rechter kant zitten.
Dan de heli optillen aan de paddels stang. De heli mag niet naar voren of achteren kantelen. Dit uitbalanceren met de positie van de accu..
Verder is het belangrijk dat de swash plate vlak staat of iets voorover staat.

Succes
Benno

Okee ben eens aan het spelen geweest met de plek van de accu. lijkt al een stuk beter te gaan. Tevens ben ik nu buiten gaan vliegen waar ik veel meer ruimte heb en daar lijkt hij het nog beter te doen. swash plate staat bij mij standaard iets naar voren. Dus dat lijkt me ook goed.

Heb alleen helaas nog maar 1 accu dus echt lang vliegen zit er helaas nog niet in. 2de accu is in middels onder weg.

ik heb dus nu de standaard accu en lader. Nu lees ik veel dat je voorzichtig om moet gaan met die accu's en niet tegen overladen kunnen.

Met de standaard accu en lader gaat hij dan ook overladen? Of kan ik vanavond de stekker er in steken en dan morgen middag loskoppelen en gaan vliegen? of maak ik dan de accu stuk?

En als laatste ik heb ook nog een lader van mijn lama 5.1 liggen waar mee ik 3 cels lipo's kan laden. Kan ik die ook gebruiken en zo ja ook gewoon de stekker er in en morgen pas een loskoppelen?

Ja lipo laden is een appart hoofdstuk waar al heel veel over te lezen is.
Standaard is dat een lipo niet verder leeg mag dan 3 volt per cel en niet voller dan 4.2 volt per cel.
Verder mag je de meester lipo's niet sneller laden dan 1C is dus 1x de capaciteit van de accu (2200mah dus max met 2,2A laden)

In theorie zal elke lipo lader de accu nooit kunnen over laden en dus ja dan zou je hem kunnen laten laden gedurende de dag en nacht echter wil jij het risico nemen.
Je laat een ladertje van een paar euro een lipo van 2x zo veel euro's onbeheerd achter..
Hoeveel vertrouwen heb je in de techniek.
Op Youtube zijn hele mooie filmpjes te zien waar de techniek niet werkte..
Halve huizen zijn afgebrand..
En ga jij dan nog veilig naar bed??

Ik raad je aan a.s.a.p. een echte computer lader van ergens tussen de 50 en 100 euro te kopen.
Daarin zitten extra beveilgingen als overstroom en overtijd beveiligingen en kun je tevens op het schermpje de status van de lading en je accu aflezen.
Dus investeer je in meer accu's vergeet dan de lader niet.
De meeste goede laders laden je accu in 1 uur op en dan hoef je de zaak ook niet onbeeerd achter te laten..

Benno

Ziet er goed en compleet uit.
Ik zie wel redelijk wat onderdelen die specifiek zijn voor deze helikopter.
Ben je daardoor afhankelijk van deze leverancier of zijn er meer leveranciers die de Storm450 leveren?
Verder heeft aluminium head en tail veel voordelen. Nadeel is natuurlijk de kosten van vervangende onderdelen.
Persoonlijk zou ik denk ik eerder kiezen voor de KDS / Gulang heli omdat de onderdelen daarvan uitwisselbaar zijn met Allign en er veel leveranciers voor handen zijn.

Groeten, WIlbert

bedankt voor je reactie wilbert,

Ik heb even naar de KDS heli's gekeken maar die zijn volgens mij een stukje duurder en ik heb niet erg veel geld te besteden dus dat leek mij een mindere keuze.
daarom zat ik ook naar de Belt CP V2 te kijken die was lekker goedkoop.
Maar toen ik de storm voorbij zag komen vond ik dat ook wel een leuke helikopter.
En ik heb zelf nog 2 andere leveranciers gevonden, dus dat zit ook nog wel goed.(denk ik)
Maar ik vond de rotorkop van de Storm 450 leek wel veel op die van align lijken.(of heb ik het helemaal fout?:confused:)

Groetjes Joris

Het klopt dat de onderdelen van de kop van de Storm wel op Allign onderdelen lijken. Dit zegt echter niet zo veel.
Onderdelen moeten tot op de millimeter kloppen. En dat kun je op een afbeelding niet achterhalen.
De swash plate is anders als die van Allign. Wellicht wel te gebruiken op een Belt;)

Groeten, Wilbert.

net besteld,

Een belt CP met trainingset en een computer trainer. Alles bij elkaar 200,- incl. bezorgen en BTW. Leek me een goeie deal daar ik twijfelde over een Honey Bee king II (met een brushles motor maar 20,- euro goedkoper verder dezelfde set..).

Als ie binnen is laat ik wel meer van me horen daar ik het 'virus' al goed te pakken heb..

Groetjes Inny

p.s. nog mensen in de buurt van Den Bosch om mee in te vliegen?

Back