E-Sky Belt-CP

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Cornholio, 26 jan 2008.

  1. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Die zul je niet zo snel vinden.
    Er zijn wel genoeg gebruikers van de belt-cp geweest en op youtube kun je een aantal setup filmpjes vinden..
    Kijk ook effe bij de king2 van esky want de kop is daar nagenoeg gelijk van en daarmee dus ook de setup..

    Benno
     
  2. c.penders

    c.penders Guest

    uitballanseren door de akku naar achter te verplaatsen
     
  3. Koen Vloeberghs

    Koen Vloeberghs

    Lid geworden:
    12 mrt 2010
    Berichten:
    176
    Locatie:
    Perk, Belgie
    Hallo,
    Kheb hier al veel slechts gelezen over die "Esky-zooi" maar heb er sinds ik de Honeybee FP V2 en de Belt CP V2 begin maart kocht toch al veel plezier mee gehad. Voor mij vliegen die meer dan goed genoeg en heb er al heel wat lipo's mee gevlogen. Er is nog nooit iets vanzelf stukgegaan, daar zat ik meestal wel voor iets tussen ;)
    Maar dit weekend heb ik op de Belt carbonbladen gezet en op de honeybee de superblades xp, man wat een verschil!! Stond toch een stevig windje gisteren maar dat leek de honeybee niet meer te storen, gewoon lekker rondjes, achtjes, "fast"-forward, lijkt wel een andere heli nu die honeybee, had ik eerder moeten doen...
    Heb voor de moment meer plezier aan dat kleine ding dan aan de Belt. (omdat die net wat kwetsbaarder is en er wat voorzichtiger mee ben)
    Als beginner had ik geen betere koop kunnen doen dan deze 2, heb op korte tijd al heel wat vorderingen gemaakt en weet nu ook bijna de heli's in en uit mekaar te halen. In totaal heeft dit me met de aankoop erbij en alle crashes en 6lipo's misschien 400e gekost.
     
  4. bazz81

    bazz81

    Lid geworden:
    29 jun 2007
    Berichten:
    17
    beste,

    Ik heb totaal geen heli ervaring! en wilde een belt-cp v2 aanschaffen maar ik krijg het idee dat dat te hoog gegrepen is, wat is dan een leuk toestel om mee te beginnen alvorens met een belt-cp v2 te gaan starten? En waar kan ik een losse zender kopen om te oefenen op de pc?
     
  5. HBFP NL

    HBFP NL Guest

    Ik ben begonnen met een HBFP V2 en vind dat nog steeds een prima keuze.
    Bij de HBFP zat ook een kabeltje om tussen de zender en de pc te koppellen.

    Zoveel mensen zoveel tips denk ik.
     
  6. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    idd zoveel mensen zoveel ideeen wat het beste is..
    Betaal baar is in iedergeval een losse USB stick zender..
    Die koop je voor een 15 tot 20 euro en dan plug je die zo in je pc..
    Er is genoeg geschreven over gratis en illegale sim software..
    Even googelen..
    Ik zag de sim zender net nog bij de webshops te koop...
    bv v-nix , rchellevoet, 4rc.nl enz...
    Zoek maar op simulator voor RC van bv. esky...

    Benno
     
  7. HBFP NL

    HBFP NL Guest

    Plantjes gefeliciteerd! Je 1000ste bericht!!
    Btw ik zat laatst bij je op de sim/server :D


    Lid sinds: 12 augustus 2003
    Locatie: Steenwijk NL
    Leeftijd: 46
    Berichten: 1.000
     
  8. bazz81

    bazz81

    Lid geworden:
    29 jun 2007
    Berichten:
    17
    oke bedankt voor de tip! echter... mijn zoon heeft een volitation; is meer categorie speelgoed denk ik, maar is dat niet een beetje te vergelijken met een hbfp, is volgens mij ook een fixed pitch heli. Misschien zeg ik iets heel geks, maar heb het gevoel als ik met die volitation over weg kan, een hbfp misschien dan beetje zelfde moeilijkheidsgraad is.
     
  9. HBFP NL

    HBFP NL Guest

    Ik heb even snel gekeken naar de volitation.

    [​IMG]

    Als dit hem is kan ik je vertellen dat het een coaxiaal helicopter is. Dubbel rotor blad. Coaxial helicopters vliegen erg makkelijk en zijn snel onder de knie te krijgen.

    De HBFP V2 is een enkel rotor toestel en is heel anders vliegen en veel moeilijker. Ik ben wel 2 maanden bezig geweest om te leren hoveren. Terwijl ik met mijn 3 channel coax dat binnen 1 minuutje kon.

    [​IMG]

    Er zijn veel wegen naar leren vliegen. Meeste van mijn vrienden zijn begonnen met een FP zoals de HBFP en zijn later over gestapt naar een CP machine. Ik lees op dit forum ook hele positive berichten van mensen die gewoon met cp begonnen zijn. Vaak bij een club met les en begeleiding. Neem dat de meeste dan ook een redelijk formaat (500-600-700 klasse) heli hebben gekozen ivm stabiliteit. Over dat pad kan ik weinig vertellen.

    Ik vlieg nu een aantal maanden met de cpees en heb pas 1 crash gemaakt. Nieuwe dingen oefen ik met mijn HBFP of SIM.

    En ik vlieg nog heel graag met mijn Honey Bee.

    Mocht je een HBFP V2 gaan kopen, een setje superblades is echt aan te raden. Ze helpen enorm bij je leer curve en maken de HBFP stukken beter.

    Ga je direct voor CP dan wens ik je minstens net zoveel succes !

    Kleine HBFP Promo:
    7waEIePrJQs[/media] - HBFP V2 Fun

    Ik heb ook een Belt CP gehad trouwens, groot nadeel vond ik de afstands bediening (niet instelbaar en voor cp vliegen heb je toch wel instelbaarheid nodig). Vlieg nu met zogenaamde klonen (goedkoper en naar mijn idee beter).

    Succes!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. Koen Vloeberghs

    Koen Vloeberghs

    Lid geworden:
    12 mrt 2010
    Berichten:
    176
    Locatie:
    Perk, Belgie
    Heb me die superblades ook een tijdje geleden aangeschaft, wat een verschil seg, tis een hele andere heli met die bladen. Lekker strak, meer voorwaartse snelheid en langere vliegtijd per lipo... Zeker erbij bestellen!! Ik maak de flybar ook 1/3e korter...
     
  11. chrisdv

    chrisdv

    Lid geworden:
    15 jan 2010
    Berichten:
    1.807
    Locatie:
    zuidwest friesland
    Waar bestellen jullie die superblades?
    Ik heb m'n honey bee fp2 er ook nog steeds bij, is toch leuk om af en toe nog wat mee te vliegen.
     
  12. Lochii

    Lochii

    Lid geworden:
    14 apr 2009
    Berichten:
    1.564
    Locatie:
    Het land van Maas en Waal
    Rcvliegshop, had je via de grote G ook kunnen vinden he :p
     
  13. 2short

    2short Guest

    e-sky belt-cp vraag

    Hallo allemaal,
    Ik heb voor de kerst de Esky Belt-CP besteld maar ondervindt nu al problemen ermee. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Als het goed is zou de helicopter "vliegklaar" zijn aangeleverd. Ik heb de batterij opgeladen tot deze niet meer knipperde. Zodra ik contact wil maken met de batterij en de helicopter geeft de reciever heel even oranje licht zodra je het helemaal hebt aangekoppeld reageert hij totaal niet (de gyro knippert wel rood). Ik heb de hele gebruiksaanwijzing nagelopen en heb zelfs het bedrijf zelf gebeld ook hun konden mij niet verder helpen.

    Help wat moet ik doen???
    Alvast bedankt

    Groetjes, Sandra
     
  14. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Waarschijnlijk heb je ene 2,4Ghz setje er bij..
    Moet die misschien opnieuw gekoppeld worden..
    even de binding procedure opzoeken en uitvoeren..
    Staat wel beschreven in de gebruiks aanwijzing..
    anders morgen maar effe bellen met de leverancier..

    Benno

    O,Ja..
    RTF betekend meer dat alle onderdelen er bij zit en dat je na enige uren afstelling een vliegbare heli hebt.
    Als je zelf niet kunt vliegen dan stoppen en hulp zoeken..
    Doe je net zoals bijna iedereen en ga je vol verwachting door dan is de eerste schade binnen een uur te verwachten...
     
    Laatst bewerkt: 26 dec 2010
  15. Martin49

    Martin49

    Lid geworden:
    19 okt 2008
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Zoetermeer
    Heb je je gas wel helemaal naar je toe getrokken en de trimmer helemaal naar beneden.

    Hierbij de volledige procedure

    Groeten
    Martin

    Het opstarten van de helikopter
    Wil je gaan vliegen met je helikopter volg dan altijd onderstaande procedure:
    1. Zorg ervoor dat de accu van de helikopter geheel is opgeladen;
    2. Zorg ervoor dat de batterij van de zender voldoende is opgeladen. Je kunt dat zien aan de lampjes op je zender (van links naar rechts rood, geel en drie keer groen). Tenminste een groen lampje dient te branden. Stop direct met vliegen als alleen nog het rode lampje brand;
    3. Monteer de accu onder de helikopter, maar sluit hem nog niet aan;
    4. Controleer of de helikoper in balans is. Je doet dit door de helikoper op te tillen aan de flightbars, die dwars op de helikopter moeten staan. Het landingsgestel dient dan evenwijdig aan de grond te blijven. Is dat niet zo verschuif dan de accu;
    5. Zet de zender aan, en trek de antenne geheel uit of klap hem uit, afhankelijk van het type zender;
    6. Trek de throttle stick en de throttle trimmer, op de zender, geheel naar je toe;
    7. Sluit de accu onder de helikopter met behulp van de stekkertjes aan op de ontvanger. Pas op: de ontvanger (de 4in1) is niet beveiligd. Steek het stekkertje wat de accu met de ‘4in1’ verbindt altijd op de juiste wijze in elkaar. Doe je dat niet dan brand je ‘4in1’ door. Denk je dat dit niet kan? Na verloop van tijd, als je de stekkertjes vaak in en uit elkaar hebt getrokken, gaan ze slijten. Er ontstaat dan genoeg ruimte om deze fout te maken. Pas dus op: de ‘4in1’ is immers het meest kostbare onderdeel van je helikopter;
    8. Nadat je de accu behulp van de stekkertjes op de ESC hebt aangesloten gaat de helikopter zich kalibreren. Blijf van de helikopter af en kijk naar het lampje op de ontvanger. Pas als het lampje een groen licht toont wat niet knippert, is de helikopter klaar om te gaan vliegen. Niet eerder;
    9. Beweeg de aileron-/elevator-stick heen en weer en op en neer en controleer of de helikopter reageert (als het goed is de beweegt tuimelschijf);

    Stoppen met vliegen
    Op het moment dat de helikopter niet meer stijgt c.q. niet meer opstijgt of met z’n staart gaat slaan, is het gedaan met de accu en dien je te stoppen met vliegen. Stop je met vliegen volg dan altijd onderstaande procedure:
    1. Maak de accu onder de helikopter los van de ESC . Met andere woorden: trek het stekkertje los wat de accu aansluit op de ontvanger;
    2. Zet pas dan de zender af, en schuif de antenne geheel in of klap hem in, afhankelijk van het type zender.
    Houd altijd deze volgorde aan. Doe je het andersom dan kan de helikopter zijn eigen weg gaan, en jezelf of omstanders ernstige verwondingen toebrengen. Daarnaast kan de ontvanger kapot gaan.
     
  16. HanBolderink

    HanBolderink Guest

    Nederlandse handleiding

    Kan iemand mij helpen aan een Nederlandse handleiding van de E-Sky beld cp mijn Engels en Chinees is niet zo heel erg goed.
     
  17. Reivax72

    Reivax72

    Lid geworden:
    2 feb 2010
    Berichten:
    211
    Locatie:
    Hamont (Be)
    ik kan er U vanavond eentje in 4 talen (inclusief Nederlands!) mailen, stuur dan wel even jou mailadres via PB.
     
  18. Mikmaa

    Mikmaa

    Lid geworden:
    8 sep 2010
    Berichten:
    19
    Locatie:
    Delft
    Heeft iemand een idee waar je de maingear kan kopen zónder de oneway bearing en zonder autorotationgear? Waarom betalen voor iets dat je toch niet gebruikt....
    Heb zelf overal gekeken maar kan 'm niet vinden. Bearing blijft bijna altijd heel, vandaar.
    Alvast bedankt voor alle tips
     
  19. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Niet eenvoudig..
    een paar jaar geleden was hij wel voor de eerste Belt-cp V1 versie (die overigens hetzelfde is).
    Maar omdat bijna iedereen bij het vervangen van de oneway bearing die beschadigd is de verkoop er van gestopt..
    Op ebay kosten die gears maar een paar euro.. (12 euro voor 5 gears)
    Dus ik zou de moeite niet willen nemen..

    Benno
     
  20. Rickwolting

    Rickwolting

    Lid geworden:
    16 aug 2012
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Elim
    waar kan ik voordelig onderdelen voor de belt cp v2 bestellen?
     

Deel Deze Pagina