E-Sky Belt-CP

Ik heb 2 dagen geleden mijn Esky belt-cp gekocht, zag er goed uit! Hij was groter dan ik had verwacht. :D

Ik heb alles volgens de gebruiksaanwijzing gedaan, helikopter gestart, en:

Een grote rookpluim en een vlam uit de ESC. Weet iemand misschien hoe dat kan? Alles op mijn zender stond normaal en de idle up was uit. Ik heb trouwens de helikopter weer teruggestuurd.

Lees het draadje op RCGroups over de E-Smart eens na! Dat ding is gewoon levensgevaarlijk!

Een heli van dat formaat moet degelijk zijn en dus eigenlijk al per definitie niet van E-sky. Ze maken voor de prijs mooi spul, maar zowel de King als de Belt zijn natuurlijk geen vergelijking met bijvoorbeeld de SJM 400 en de T-Rex 450SE. Het verschil is dat de ongemakken van de King en Belt tot wat meer crashes leiden hooguit (De SJM vliegt evenveel beter als hij kost ;) ) en dat je er met goede electronica zelfs best aardige heli's van kunt maken.
Echter moet je eens voorstellen dat dit ding uit elkaar spat: diverse onderdelen op de Esmart hebben al bewezen dat ze niet sterk genoeg zijn om mee te vliegen. Dan mag jij die bladen wegkoppen. Mij tref je niet in de buurt van dat ding!

Overdrijven is ook een vak.
Heb er zelf ook een en het ding is zeer degelijk.
Het is geen T-Rex 450SE nee maar ja je betaald ook voor aluminium etc ipv kunstof. Er zijn altijd betere.

Al een paar mee zien vliegen op een club, zelfs 3D.
Had alleen andere zender+ ontvanger erop.

Evt later er een goede gyro op die mee kan naar een volgende heli en je hebt een goede heli voor de poen.

Meer een mening denk ik dan bewezen gevaarlijk.
Aangezien er juist erg veel positief nieuws van deze heli afkomt.

Verder ook bij johnhobby gekocht en goede service.

Ik heb 2 dagen geleden mijn Esky belt-cp gekocht, zag er goed uit! Hij was groter dan ik had verwacht. :D

Ik heb alles volgens de gebruiksaanwijzing gedaan, helikopter gestart, en:

Een grote rookpluim en een vlam uit de ESC. Weet iemand misschien hoe dat kan? Alles op mijn zender stond normaal en de idle up was uit. Ik heb trouwens de helikopter weer teruggestuurd.

Ik ben gaan speuren op het internet en kan het misschien te maken hebben met de aansluiting van de batterij naar de ESC? Die gaat namelijk erg zwaar.

T-plug gaat bij mij ook niet echt licht maar nooit problemen gehad met de esc.
Denk dat het dus iets anders moet zijn.
Heb ook iets aan de hand mijn hovering pitch knop doet het niet meer na dat ik de twee jumpers achter aan de batterij had verzet om te simmen. Heb zoals gewoonlijk terug gezet maar de heli krijgt alleen nog throttle en geen pitch meer.
Misschien nog iemand dit ooit voor gehad. Heb ondertussen dan maar toch een Graupner Mx 12 aangeschaft. Alleen wanneer ik met die zender instellen klaar zal zijn?? dat zien we nog wel. Alleszins niet makkelijk.
Iemand een idee waar ik mss een deftige nederlandse handleiding kan downloaden. Er zat alleen een duitse bij en het is nogal ingewikkelde materie om zomaar in het duits aan te beginnen.
En natuurlijk is het nu prachtig windstil weer, wat dacht je.

alleszins bedankt

robin

Na het internet flink te hebben afgespeurd en veel info te hebben verwerkt besloten via johnhobby een Belt CP aan te schaffen als eerste heli. Ik heb even getwijfeld om gelijk de carbon versie aan te schaffen maar ik heb geluisterd naar de ervaren vliegers. Ga eerst maar eens goed leren vliegen voordat je meer gaat uitgeven :thumbsup:. Heb dus ook een usb simulator erbij besteld en gelijk wat extra onderdelen die volgens de info snel kunnen sneuvelen (en natuurlijk een oefenkruis). Ik ben zeer benieuwd wanneer mijn heli met extra's binnen komt. Ik hou U op de hoogte! Het virus heeft nu dan echt toegeslagen!

Ik zou je willen feliciteren maar je moet er rekening mee houden dat onderdelen voor de Belt een drama aan het worden is.
Vooral als je begint met helivliegen is het belangrijk snel onderdelen te hebben zodat je het gevoel houdt.
Bij de Belt is het op het moment een enorm probleem en het ziet er ook niet naar uit dat dat snel beter wordt.
De importeur heeft weinig binnengekregen en er is een behoorlijke wachtlijst.

Dus denk even 2x na.
Ik zou voor een T-rex 450 gaan

GJ

Ik heb inderdaad zoiets begrepen ja. Maar dat neem ik dan maar voor lief :onweer:. Een complete TRex ligt op dit moment buiten het budget en dan is E-Sky toch een fijn alternatief.

Onderdelen zijn uit het buitenland nog zeker goed verkrijgbaar.
Gewoon wat meer feathering shafts, blades enz inslaan.

Nou, zelfs uit het buitenland komt niks meer want de fabriek heeft niet meer!

En een komplete T rex, met een headinghold gyro koop je voor 239 euro.
Trex met brushless motor, regelaar, servo's, headinghold gyro.

GJ

De fabriek heeft inderdaad een fikse produktie achterstand.
Maar vele internetshops in het buitenland hebben nog een fikse voorraad en ook in Nederland komen als het goed is binnenkort de eerste zendingen weer binnen.

Dat zou kunnen maar dan heb je alleen de heli. Daar komt dan nog een goede zender bij etc. Ik heb nu via johnhobby voor 200 euro (inclusief verzend kosten) een complete heli met zender, een flinke lijst aan reserve onderdelen, een usb simulator, een trainingskruis en lading specifiek gereedschap. Uiteraard is dan alles stock en is de zender niet het beste materiaal dat verkrijgbaar is maar voor een beginner lijkt dit me voldoende. Begrijp me niet verkeerd, de T-Rex 450 is een bijzonder mooie heli. Maar meer iets als volgende stap wat mij betreft! :proost:

Ja, er is vorige week een zending binnengekomen maar dat was te weinig om aan de vraag te voldoen.
Ze zijn nu volop de Trex 900 aan het produceren en dan ligt de productie van de Belt stil.

GJ

Het "leveringsprobleem" wat zich nu bij de belt voordoet heeft zich indertijd ook voor gedaan bij de kingII,maar dat is uiteindelijk toch ook opgelost.

gr

Wat ik begrepen heb heeft het te maken met het chinese nieuwjaar in combinatie met de produktie van de nieuwe 900 heli.

hoe lang is de levertijd van johnhobby eigenlijk?
ik heb de e sky belt cp carbon editie bestelt en ben benieuwd wanneer ie er zal zijn!!

Ik had die van mij op 5 mei besteld en volgens mij kwam hij op 17 mei binnen.
Je krijgt overigen een tracking nummer waarme je op kunt vragen waar hij is.
Tussen het moment dat men hem in Hong Kong naar Nederland verstuurt en dat de melding verschijnt dat hij in Nederland is zit wel lang. Maar als de melding komt dat hij in nederland is........

Groeten,

Wilbert

Back