E-sky Lama xtreme (update 1 oktober 2007)

hmmm alles staat recht hoor enkel nog enkel dat toilet effect :(

EDIT... heb de verlengde innerschaft terug eruit gehaald en de originele geplaatst, voila geen toilet effect mee :)

Even een youtube filmpje gemaakt :)

[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zie het probleem al.

Jou nieuwe xtreme binnenas is anders dan de originele binnenas.
Het punt waar de rotorkop zit en waar de flybar zit, zijn ook verder uit elkaar.
Je zult de balink die naar de flybar loopt moeten verlengen (uit elkaar draaien).
Je bovenste rotorbladen staan bij jou onder een andere hoek dan de onderste,
omdat de flybar horizontaal gaat staan tijdens het vliegen.

oplossing ballink opnieuw uitlijnen zodat de bladen van de beide rotors dezelfde positie weer krijgen.

Tip ik doe dit met 2 kleine waterpasjes die je bij de bouwmarkt kunt kopen.
1 klein waterpas voor het uitlijnen van draad.
1 klein waterpas voor neerleggen op een voorwerp.

De waterpas voor draad pak je vast en daar hang je de heli met je flybar aan op. (gaat perfect)
Nu hou je deze zo goed als waterpas.
Nu controleer je met een andere kleine waterpas de positie van de rotorblad houders.
Allebei moeten ze horizontaal staan.

Als je dit goed hebt vliegt de lama het mooist.

succes

Beste mensen,

Ik ben nieuw hier, en ben via Google op dit toppic gekomen. Erg leuk al deze ombouw heli's.

Ik heb zelf een lama v4 en ben ook het eea aan het bestellen, waaronder de xtreme rotor bladen.

Nu vroeg ik me alleen af, mijn heli maakt bochten links om (met voorwaardse beweging) heel snel en verliest dan iets hoogte, maar rechtsom trager (en minder spektaculair naar buiten hangend). Is dit normaal of hoort beide kanten gelijk te draaien?

Alvast dank voor jullie reacties.

PS
Heb wat onderdelen bij Pimp-my-helicopter besteld, heb het nog niet binnen, maar hebben leuke spullen.

hoi,

Ik weet niet wat je er besteld hebt, maar de prijzen zijn in engelse ponden.
en als ik er snel naar kijk betaal je daar "te" veel voor onderdelen die ergens anders goedkoper zijn.

b.v. motorjes voor de lama GBP 12.10 = 17.82 euro per stuk
Terwijl je ze kan kopen voor 16.00 dollar = 11.87 euro per stuk
(voor de prijs van 1 motortje in england kan je ze laten opsturen vanuit hongkong per vliegtuig en ben je nog goedkoper uit)

RonW zei:
Ik zie het probleem al.

Het punt waar de rotorkop zit en waar de flybar zit, zijn ook verder uit elkaar.
Je zult de balink die naar de flybar loopt moeten verlengen (uit elkaar draaien).

oplossing ballink opnieuw uitlijnen zodat de bladen van de beide rotors dezelfde positie weer krijgen.

De waterpas voor draad pak je vast en daar hang je de heli met je flybar aan op. (gaat perfect)
Nu controleer je met een andere kleine waterpas de positie van de rotorblad houders.

succes

Heb je dat gezien op mijn filmpje? want daar staat de originele as al terug op hoor?

Beste mede - piloten,

Even :offtopic:

Zoals ik in een eerder Lama Extreme draadje schreef heb ik ook de Lama V3 plus extreme kit besteld bij onze
Hong Kong vrienden van M.M..
Nu was dit op 10augustus.Tot op heden niets ontvangen, dus maar even gekeken op Shipment tracking.
Hier staat bij 15augustus: Pending customs inspection.
Het pakket is inmiddels in Nederland, maar betekent dit:Pending customs inspection nu dat de douane mijn pakket doorsneupt???
Ik hoop het niet want dan gaat het waarschijnlijk nog meer geld kosten.... :oops:

Iemand enig idee of is dit de normale procedure?

Alvast bedankt voor de reactie's!

mvg.

Erwin

Hoi,

Willekeurig kan de douane steekproeven houden, en er "pakketten uithalen voor inspectie.
Waarschijnlijk bij jou ook het geval.

Ingeval van pech zou je "invoer rechten" moeten betalen.
Het bedrag voor "internet aankopen" ligt belastingvrij rond de 20-25 euro ongeveer.

Heb je nou net een set/Heli gekocht voor b.v. 200 euro dan kan het je een paar tientjes extra kosten.

Ik heb het zelf nog niet aan de hand gehad, maar zo ongeveer ligt de situatie.

veel suc6.

dendirk zei:
RonW zei:
Ik zie het probleem al.

succes

Heb je dat gezien op mijn filmpje? want daar staat de originele as al terug op hoor?

Nee ik heb je foto's eens even goed bekeken.
Gewoon de alu binnenas terugplaatsen en de ballink hiervan afstellen.

Bollardpull zei:
Beste mede - piloten,

Even :offtopic:

Zoals ik in een eerder Lama Extreme draadje schreef heb ik ook de Lama V3 plus extreme kit besteld bij onze
Hong Kong vrienden van M.M..
Nu was dit op 10augustus.Tot op heden niets ontvangen, dus maar even gekeken op Shipment tracking.
Hier staat bij 15augustus: Pending customs inspection.
Het pakket is inmiddels in Nederland, maar betekent dit:Pending customs inspection nu dat de douane mijn pakket doorsneupt???
Ik hoop het niet want dan gaat het waarschijnlijk nog meer geld kosten.... :oops:

Iemand enig idee of is dit de normale procedure?

Alvast bedankt voor de reactie's!

mvg.

Erwin

ik heb dit ook al eens mee gemaakt.
In hongkong 3 lama's besteld met 3 extra lipo's.
Pakketje werd door de douane bekeken en daarna doorgestuurd met als extra kosten 18€.
Duurt wel bijna een week, maar ja,,,,,,,, geen probleem toch????
Dan nog is de heli veel goedkoper daar dan hier in nederland.
18€ gedeeld door 3 is maar 6€ euro per persoon.

Wat ik er zo van zie, maakt de douane er gewoon natte vingerwerk van.
Iemand die een dag later 2 lama's uit hongkong liet komen moest 22€ bij betalen.

Ik blijf gewoon uit hongkong bestellen,,,,,,, lekker goedkoop!

RonW zei:
dendirk zei:
RonW zei:
Ik zie het probleem al.

succes

Nee ik heb je foto's eens even goed bekeken.
Gewoon de alu binnenas terugplaatsen en de ballink hiervan afstellen.

Heeft die noorderbuur toch wel gelijk zeker, nu vliegt hij perfect en met de verlengde innerschaft lijkt hij nog stabieler BEDANKT

p.s. ik zet zodadelijk nog een youtube filmpje online dan kan je uw gouden raad ééns zelf bekijken :proost:

@ RonW, hier is het nieuwe filmpje

[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er goed uit. Maar uhm die special thanks to Ronw uhm en ik dan? :lol: :lol: :lol:
Geintje, mooi opgelost zo handig zo'n forum.

Henrivdl zei:
Ziet er goed uit. Maar uhm die special thanks to Ronw uhm en ik dan? :lol: :lol: :lol:

idd sorry zal het bij de volgende youtube rechtzetten

dendirk zei:
Henrivdl zei:

idd sorry zal het bij de volgende youtube rechtzetten

:lol: :lol: :lol: Maakt niet uit hoor haha mooi dat alles nu goed werkt. Kan je nou rustig rond vliegen en niet teveel crashen.

Geeft dat YT filmpje de "highlights" van de extreme kit weer? Ik vind er persoonlijk niet zoveel aan (allez, kwil niemand tegen de kop slaan of zo he).. Mij Jet-Ranger doet hetzelfde??

Back