E-sky Lama xtreme (update 1 oktober 2007)

tja best niet aankomen :) ik vrees dat al een beetje te laat is :) enfin we zien wel.

hopelijk vandaag mijn xtreme setje

@RonW,
Hoi,
Mooie foto 8) ik heb ook die set incl alu bladeholders, maar bij mij gaat nu het gedeelte "draaien" waar de bladeholder aanvast zit.
Die cental holder zit vast met schroefjes, maar nu zit er beweging in andere deel.

Lama staat op het punt om uit te sterven...........
Hamer ligt meestal dichterbij dan je denkt.........

voor de bezitter van een graupner of twister bell 47g: waarschijnlijk kan je deze ook upgraden/xtreme maken: www.bladecx2.com. op deze site staan upgrades voor de e-flite blade cx2, maar de onderdelen van de blade lijken erg veel op die van de 47g van graupner/twister/bmi.

mijn eerste set (bladhouders en rotorbladen) is onderweg.

WishMaster zei:
@RonW,
Hoi,
Mooie foto 8) ik heb ook die set incl alu bladeholders, maar bij mij gaat nu het gedeelte "draaien" waar de bladeholder aanvast zit.
Die cental holder zit vast met schroefjes, maar nu zit er beweging in andere deel.

Lama staat op het punt om uit te sterven...........
Hamer ligt meestal dichterbij dan je denkt.........

Niet met de hammer op gaan slaan!!!!!!!!!!
Dan wil ik wel enkele delen van je overnemen,,, hahahahaaaa :lol:

NET MEN XTREME SETJE ONTVANGEN ? TIPS , OM DE BOEL IN ELKAAR TE ZETTEN ?

Henrivdl zei:
Wat wil je allemaal weten ? Vraag maar raak.

bon , momenteel heb ik enkel de xtreme set.... onderstel staart koepel hoofdrotorbladen.

Ik verwacht nog een heleboel alu onderdelen batterij LED stabilisator stangetje enz.

Welke bladen zitten boven A of B ?

Alvast bedankt

ok bedankt , ik hoop dat ik hem op deze manier toch wel wat stabieler krijg dan uit de doos.

Ook heb ik al zitten prutsen aan de gain en aan dat andere schroefje kan je me misschien vertellen op welk uur de jouiwe staan? eventueel een fototje? :)

Hoi allemaal,

Wel eens een lama van heel dichtbij gezien

going-macro.jpg

zoals je ziet "draait" het deel waar mijn bladen opzitten ten opzichte van de as.
Dit omdat het twee losse delen zijn??(vind ik overig raar dat is vragen om problemen)
Ik denk dat er iets van een busje onder moet wat het "zakken" van het deel met de rotor bladen tegen gaat.
Dit resulteert nu in het "onbestuurbaar" maken van de lama.
Gas erop is al genoeg om het te laten verplaatsen.

Oud hollands spreekwoord:
De Hamer valt nooit ver van de Lama

WishMaster zei:
Hoi allemaal,

going-macro.jpg

zoals je ziet "draait" het deel waar mijn bladen opzitten ten opzichte van de as.
Dit is het probleem dat resulteert in het "onbestuurbaar" maken van de lama.

Deze rotorhouder moet wel zo op de as gemonteerd worden dat de schroevjes in de gaatjes van de hoofdas komen te zitten.
Heb je deze niet goed zitten, dan is de heli onbestuurbaar.
Optie; extra gaatjes boren zodat het onderste en bovenste gedeelte via de schroevjes in de gaatjes op hun plek wordt gehouden.

dendirk zei:
Ook heb ik al zitten prutsen aan de gain en aan dat andere schroefje kan je me misschien vertellen op welk uur de jouiwe staan? eventueel een fototje? :)

Zie pagina 7 van dit topic staan foto's ook van de 4-1 controller.

Hoi, vraagje.

Vlieg ook veel met men lama V3 in huis en heb eveens een extreme setje gekocht.
Nu heb ik eveneens de extreme motors besteld daar van de originele eentje stuk was.
Iemand enig idee welke de a en de b motor is, waar welke moet. Ik ben de handleiding al een tijdje kwijt,

Groetjes

Henrivdl zei:
dendirk zei:

Zie pagina 7 van dit topic staan foto's ook van de 4-1 controller.

Bedankt oh ja ik heb al een xtreme lipo besteld maar geen xtreme motoren, kan ik deze batterij gebruiken op de originele motoren of is dit af te raden ?

WishMaster zei:
Hoi allemaal,

going-macro.jpg

Dit omdat het twee losse delen zijn??(vind ik overig raar dat is vragen om problemen)
Ik denk dat er iets van een busje onder moet wat het "zakken" van het deel met de rotor bladen tegen gaat.
Dit resulteert nu in het "onbestuurbaar" maken van de lama.
Gas erop is al genoeg om het te laten verplaatsen.

Hoe komt het dat jij zoveel problemen ondervindt met je lama of heb je een andere versie?

Waar moeten de stikkerertjes van de xtreme rotorbladen zitten ? onder of bovenkant van de rotors en waar ergens zijkant midden?

Dank

Hoi,

Om van een kleine lama een groot verhaal te maken.

Ik heb:
Ikarus Lama SA-315B.
werkte leuk, bestelde toen extreme blades, nog steeds leuk,
Had tevens ook maar extreme skits, en canopy besteld staat leuk en gaat niet stuk.

Daar kwam probleem 1,
Skits passen niet op ikarus lama.
Dus Esky lama 3 middendeel besteld. ( probleem opgelost toch ?)
Kwam samen binnen met alu verlengde binnenas, extreme tail.

Bleek de binnenas net zo lang te zijn als die van de ikarus,
De alu parts zoals de swashplate, central holder etc paste ook niet qua gaatjes in de "ikarus" buitenas.

dus buitenas besteld, etc etc.

Dus nu heb ik:

Lama Extreme kit,
Canopy, skits, tail,Blades.
Alu Swashplate,blade-holders, central holding,verlengde binnenas.

Esky Servo's, middendeel, B-gear+as,stabilizer.

Het enige "ikarus" wat er nu nog op/in zit is de ontvanger,en de motoren.

Daarnaast heb ik nog een "complete" ikarus staan zonder motoren / ontvanger.

Ik denk dat de meeste wel snappen dat dit een "dure" ingreep is geweest,
en dat ik op zijn "meest voorzichtige manier uitgedrukt" het niet leuk vind.( andere woorden mogen niet van de moderators)

Da's een beetje het verhaal.

Men dempt het gas, als de lama gecrashed is.

@dendirk

Je kan gewoon de Xtreme lipo gebruiken i.c.m. de oude motoren.
Wat betreft de stickers van de rotorbladen. Als je het leuk vindt om ze erop te plakken, plak je ze erop maar het hoeft niet.

Amai , wat een goed resultaat!

Na het ombouwen van de Lama naar de Xtreme is de heli een totaal ander toestel geworden.

Nu vliegt hij perfect vooral te danken aan de Xtreme rotorbladen volgens mij.
nu is hij stabiel en zeer goed controleerbaar , ok ik zal nog wel wat de swashplate en nog wat betere afstellingen gemaakt hebben maar kom nu vliegt hij zoals ik verwacht had.

Onbegrijpelijk waarom ze hem zo niet uit de box leveren in elk geval met de goede en zeer sterke rotorbladen dan.

Ik hou jullie op de hoogte van verdere ontwikkelingen (of crashes) :lol:

Back