E-sky Lama xtreme (update 1 oktober 2007)

Nou Ronnie heb je je heli alweer geprobeert nadat je je nieuwe koolborstels erop hebt gezet ? Moet vast een stuk beter gaan.

Voor iedereen die van plan is de Xtreme motoren op zijn heli te gaan zetten, bestel direct een extra setje koolborstels mee.

Hoi,

hmm als ik tegen mijn vrouwtje roep dingen zoals:

Online Shop,
Helicopter,
Bestellen.

Of iets in die aard, denk ik dat ik moet gaan rennen.

Net weer een berg onderdelen besteld( 10 minuten geleden) om mijn extrem Lama weer leven in te blazen.

hmm oja en ff zaterdag nog een walkera R/C4# gekocht voor weinig stond op marktplaats.
( duurste onderdelen boven 10 euro zijn zender en ontvanger, rest kost nog geen 1 tot 6 euro max. per deel.)

Ik vind het wel een neuroot die R/C4 maar dat zal wennen worden.

Is ook een mooie oefen heli, is erg crash bestendig maar natuurlijk niet zo crash bestendig als de Xtreme. Als je daarmee kan vliegen, kan je ook overstappen op de grotere heli's. Heb zelf ook erg getwijfeld om zo'n heli te kopen voordat ik mijn 36 kocht. Maar heb het niet gedaan.

Henrivdl zei:
Nou Ronnie heb je je heli alweer geprobeert nadat je je nieuwe koolborstels erop hebt gezet ? Moet vast een stuk beter gaan.

Voor iedereen die van plan is de Xtreme motoren op zijn heli te gaan zetten, bestel direct een extra setje koolborstels mee.

De kracht en souplese is weer terug, maar moet wel de 4 in 1 controller iets bij stellen.
De heli draait iets linksom, maar dit gaat wel goed komen. :lol:

Nou kijk aan dat is mooi, moeten we dus wel even weer wat extra koolborstels mee bestellen. Ik zal die van mij ook even vervangen. En even kijken of ik mijn gecrashte lipo nog weer kan maken.

vanavond even snel de 4 in 1 controller bijstellen,,,,, dat ging dus mooi mis.

Maakte een mini crash zonder canopy van plus minus 20cm hoog.
Raakte de bank bij het hoveren
flybar sloeg tegen de 4 in 1 controller aan.
Je raad het al, de 4 in 1 controller is nu kapot.

Shit happens :cry: :cry: :cry: :hammer:

Filmpje van de full upgrade lama xtreme.
[video width=400 height=350:1a3b9d1a40]http://www.miracle-mart.com/video/xtreme-lama-1.wmv[/video:1a3b9d1a40]

Ooh dat is minder zeg, kan je helemaal niet meer vliegen. Wat ga je nu bestellen direct dan maar de 600 hahaha. Moeten we maar gauw even een bestelling doen dan bij onze vrienden. Ik ben ook nog wel wat nodig.
P.S. ik zie je filmpje niet ligt dat aan mij of zien er meer hem niet.

Hoi,

Heb even jullie thread gevolgd en heb dan ook maar zo een LAMA v3 gekocht en onmiddellijk de xtreme kit erbij.

Nu zoek ik nog die antenne tube waar kan ik die het beste aanschaffen?

Even een carson dealer zoeken, deze kunnen de antennetube vast wel leveren.
(carrson 4 kleuren antennetube in 1 verpakking)

Mooi vandaag weer een berg onderdelen binnen.

Oefenstel voor onder de Walkera R/C4
Nimh Batterij voor R/C 4
Batterij bak voor R/C 4

B-Gear en shaft for lama,
Lagers voor lama,
Flybar voor Lama,
Ball Links voor Lama,
Bearing colarset,

allemaal heel leuk en aardig,
Maar kom ik er @#$ achter dat ik nog mis:

2 kleine lagers, eentje in B tandwiel en eentje voor in colarset.
tevens passen de "blade" holders van de Ikarus ook weer eens niet,
Dus ook daar maar de aluminium versie van besteld.
en dan ook maar 2 Lama 3 Servo's dan is de hele ikarus "vervangen voor een Esky Lama Extreme"

Alleen denk ik dat de motoren van de ikarus "hoger" zijn.
swashplate hangt er maar net boven.(nog zonder servo's)

Maar spullen moeten vrijdag binnen komen dus......
Vrijdag avond moet hij compleet zijn.

Intussen maar even de keuken weer onveilig maken met de R/C 4

Tja, daar heb je wel gelijk in, zo langzamerhand.

Intussen zitten alle onderdelen die ik "dubbel" heb weer op de ikarus.
Dus heb ik op 2 motortjes na en een ontvanger 2 Lama's staan : lol :

@henri/ronW

Ben weer begonnen met m,n xtreme/controller.

Hoeveel x draai ik aan de proportional? (aantal slagen) met de schroevendraaier voor de juiste afstelling?
Volgens mij is de controller wel goed volgens mij , hij doet het of hij doet het niet denk ik zo. :roll:

bvd

Mijn ervaring is de gain helemaal tot de - draaien daarna een klein stukje terug +/- 2 mm.
Hoe meer gain hoe sneller en groter de uitslag van de servo's. :wink:

RonW zei:
Mijn ervaring is de gain helemaal tot de - draaien daarna een klein stukje terug +/- 2 mm.
Hoe meer gain hoe sneller en groter de uitslag van de servo's. :wink:

en de proportional dan ron?

Back