E-sky Lama xtreme (update 1 oktober 2007)

de proportional schroef is even zoeken maar zet deze eerst ongeveer in het midden.
Start nu de heli met een volle lipo en ga direct de lucht in.
grondeffect moet weg zijn.
Kijk nu wat hij doet, draait de neus rechts of linksom (van achter gezien, en trims op de zender in het midden)
Nu bijstellen zoals in mijn andere topic staat omschreven. (even uitprinten is net zo makelijk)

Let op dit komt zeer precies (nog geen kwart milimeter per keer)

sucses :wink:
 
Heeft er iemand nog Xtreme onderdelen te koop ? Op de website miracle-mart.com zijnde alu onderdelen allemaal SOLD OUT?

Dank
 
Beetje prijzig daar.

De alu rotorbladhouder kost daar 29,52€
Deze kost bij miracle-mart 19,50$,,, dit omgerekend naar euro's is 14,06€
DAT IS MINDER DAN DE HELFT!!!!!!!!!!

IK WACHT WEL EVEN ZODRA HET WEER OP VOORRAAD IS, DOE IK EEN BESTELLING.
 
Die originele rotorbladen zijn die van chocolade of zo ? die breken alsof het niets is. :)
 
is er iemand die een tutorialtje kan opzetten hoe de verschillende onderdelen te vervangen?

Maandag ontvang ik men xtreme setje dus wat uitleg kan nooit geen kwaad

Alvast bedankt
 
Hoi Allemaal,

Ik zou het ook wel grappig vinden een tutorial,
Ik heb de mijne nu Helemaal in extreme.
Plus alle onderdelen in aluminium.
Zal er ff een foto'tje van maken.

Ik ben nu alleen bezig met de klus om mijn swashplate goed te krijgen. :oops:
Hij wil alle kanten op behalve de goede.

hmm nou ja ..... (te) snel naar beneden dat snapt tie wel :P
 
Ja graag wat foto's en wat uitleg hoe je die xtreme in elkaar zet vooral dan de alu parts :lol:
 
Hoi,
Ik kan je alleen een tip geven omtrent de alu blade holders,
2 tussen stukjes als eerst vast zetten, schroefje even in de locktide dopen.
Plat neerleggen en kijken of ze echt rechtstaan op de blade holder,
Even laten drogen.
Daarna over de as schuiven en andere twee schroefjes indraaien.
Als je de eerste "recht" erop gezet hebt, kan deze niet foutgaan.
Ook deze schroefjes even indopen.

Swashplate, kan ik weinig overzeggen.
Over de as schuiven helemaal naar beneden. daarna de central holder erover heen.
Central holder vast schroeven in de gaatjes.

Swahplate aan central holder klikken. en dan zou hij klaar moeten zijn.


Alle trims in het midden.
Gas dicht
Zender aan, heli aan.
Swahplate zou nu volledig horizontaal moeten staan.
Zoniet aanpassen met de "stelarmpjes" van de servo stang.

Daar ben ik nu ook mee bezig, heli doet vreemde dingen.
Zwenkt te veel naar rechts en ook naar achteren.

Ik moet uitpuzzelen hoe ik daarvan af kom.

ik vind alleen veel spanning staan op de servolinks naar de swashplate.
Ik zal daar ook ff een foto van schieten :lol:

suc6 in iedergeval.
extreme01.jpg
 
Hoi,

vliegen is nog steeds hopeloos,
Hij is niet echt te besturen wil nog steeds hard naar rechts / rechts achter.
Tevens zag ik dat de "linken" tussen de swashplate en de central holder zo krom staan als een hoepel.
als ik ze dan weer recht zet is dat maar voor korte duur.
daar door "tilt" de central holder de swashplate op en krijg ik hem nooit mooi recht.

hmm

Iemand een oplossing??
 
Andere (sterkere) links plaatsen, lijkt nogal voor de hand liggend. Staal misschien ?

BTW, de zadel van die 250 (toen ik een tiener was, was dit mijn absolute nr1 motor) klopt echt wel niet hoor, kan dat veranderd worden of zit daar iets onder ?
 
@Wishmaster Ik zou trouwens je antenne wel anders maken als nu je rotorbladen een keer je tail raken grijpen ze je antenne en dan is je antenne stuk kan je een nieuwe 4-1 controller kopen. Zou zonde zijn.
 
@DanCooper ja moet ik even naar kijken, maar misschien gebeurt het wel met een reden.
Zadel is groot, o.a. omdat daar 2 servo's onderzittenen ook nog eens je ontvanger + onvt. batterij erondermoet.


@Hendrivdl, goed idee :oops: zal het zo ff veranderen.
 
hoi,

Hebben jullie al de alu onderdelen binnen??

Ik denk dat ik een klein probleem heb gevonden namelijk.
De Central holder bestaat uit 2 delen.
Link naar central holder op willekeurige website
Als je goed kijkt naar het bovenste onderdeel zie een gleufje aan de onderkant.
Daar passen weer schoefjes van het onderste deel,
Maar het onderste deel draait toch bij mij af en toe.
en trekt daarmee de shashplate volledig uit het lood,
Waardoor weer besturen een drama is en gedoemd tot enkele weg naar de grond.
 
Is er iemand die even de afstelling van zijn zender kan opgeven ? (gain en proportional) zo weet ik in welk buurt ik moet zijn om de afstelling te beginnen.

Alvast bedankt
 
Even een voorbeeld foto, dit praat wat makelijker
Swashplate2.JPG


Ik denk dat je nog een gaatje in je as erbij moet boren.
Zodat beide delen van de central holder vast kunnen worden gezet op de as.
De centralholder bestaat uit 2 delen, deze delen moeten wel in lijn blijven staan.
Als deze centralholder ook maar iets verdraait komt er spanning op de linkjes en zal de swashplate van positie veranderen.
Vliegen is dan onmogelijk :|
 
dendirk zei:
Is er iemand die even de afstelling van zijn zender kan opgeven ? (gain en proportional) zo weet ik in welk buurt ik moet zijn om de afstelling te beginnen.

Alvast bedankt

Gain en proportional zitten niet op de zender.

Deze zitten op de 4 in 1 controler in de heli.
Aan de gain kun je het beste niet aan komen.
De proportional moet je alleen afstellen als de heli gaat roteren, zie dit in een ander topic van mij. (gyro lama afstellen)
Een basis afstelling is er niet voor te geven, dit word in de fabriek al gedaan.

succes :wink:
 
Back
Top