Hallo daar,
Ik ben nieuw bij dit forum, maar ik wil ronw en alle andere alvast heel erg bedanken voor de info die ik uit dit forum heb gehaald.
Ik vlieg een lama v4, die ik na enige tijd verstoffen weer eens te voorschijn haal om hem extreme te maken. Heb inmiddels de alu extended innershaft(+8mm) de extreme blades, xtreme lipo en de xtreme motors. volgende maand de canpoy en misschien nog wat andere dingen.
Vind de alu innershaft wel wat merkwaardig moet ik zeggen, hij vloog er eerst helemaal niet goed mee, kwam niet van de grond(spinnen als een gek, motors enz wel goed aangesloten, met stock innershaft vloog die wel, maar ik wil geen bladestrikes!) toen ineens na hermonteren deed die het wel goed, alleen wat blade tracking, wat ik nog niet verholpen kreeg. Toen merkte ik speling tussen de innershaft en de main shaft, onderaan bij ht tandwiel zat hij wat los. Weer vastgemaakt en nu spint die weer als een gek..:s lijkt me niet dat er speling op moet staan ofwel?
nou nu weer verder prielen, maar nogmaals bedankt met de info waarmee ik al aardig op weg ben geholpen

!
p.s., ik ga geen foto's maken want hij is alleen van "binnen" wat extreme, verder gewoon een standaard canopy nog, dat hebben jullie genoeg gezien dacht ik zo
Update: de shaft trilde heel erg, en het leek alsof er speling op zat, maar deze was niet zichtbaar. Maar ik heb zojuist de boosdoener (vermoedelijk) gevonden: Een schroefje te weinig aan de onderkant bij de tandwiel(voor in de "fix collar for gear", nummer 49 is de 'roundscrew' die erbij hoort.
Weet iemand hier de maat van? misschien dat een hobbywinkel deze schroefjes op voorraad heeft. anders maar even de lama shops in nederland afshoppen(onderdelen komen vanuit miracle mart, maar om nu 2 schroefjes vanuit hongkong te laten verschepen das ook weer zo wat haha!)
nou hopen dat dat de enige boosdoener is, dan trillen de schroefjes trouwens snel los, had het gevoel dat ik ze gewoon goed vast(vast = vast) heb gezet..
nog een update: Het schroefje toch nog kunnen vinden(geloof me, dan moet je geluk hebben om zo'n schroefje op een blauw tapijt terug te vinden) en nu draait die niet meer. maar het gaat nog niet helemaal lekker, de as zat zonder speling vast maar na in mijn hand vol gas te geven, krijgt die weer speling..oftewel hij wilt niet goed vast zitten...iemand tips? Naar mijn idee zit de vlakke kant van de as richting het gaatje in de tandwiel, waar de fix collar op komt. dat lijkt mij correct?..
ik ga nog maar even door, tips zijn altijd welkom!