E2K bouwdraadje

@Emanuel. Wat betreft governor vs. Limiter. Ik geloof in meten vs. mening. Ik denk dat je gelijk heb met die governor, in de zin dat die ruimte nodig heeft om te regelen. Dat is natuurlijk ook op een andere manier te compenseren. Ik zit dan te denken aan een prop met grotere spoed. De stroom opname zal dan wat toenemen, maar dat lijkt me niet zo'n probleem. Nu is het operationele gebruik ca 40A stel dat wordt 50A, dan heb je aan een 2200mAh pack nog steeds voldoende voor een race. Na een race heb ik altijd nog ruim 50% restcapaciteit. Je kunt het ook in meer cellen zoeken, maar dat lijkt me minder gewenst.
Ondertussen is mijn Unilog2 gearriveerd en die bouw ik in in mijn Slipher in aanbouw met snelheidsmeting zodat ik appels met appels kan gaan vergelijken om met iets gefundeerds te komen.
Nu zijn het allemaal meningen naast elkaar. Daar wil ik graag vanaf. Ik wil feiten over wat werkt en niet werkt zodat we een goede reglementswijziging kunnen doorvoeren.

Peet
 
Nog sneller

Met een 8x8 prop gaat zo,n E2Ktje ook best leuk.
Even geprobeerd om de dogfighters met 1000W-plus bij te houden op mijn club. Helaas was 8x8 nog niet genoeg, maar 8x10 bestaat volgens mij ook :D

Dan kun je met een governor weer terug in toeren tot ca 40A.

Maar eerlijkgezegd lijkt mij het huidige systeem niet zo,n probleem.
Iedereen moet gewoon een A-spec pakje kopen. Daar lijkt me weinig mis mee.

Tjarko
 
hallo,
ik zou ook graag een E2K bouwen alleen is er ergens een frees kitje te krijgen met alle losse parts? En met welke setup vliegen jullie?

Sten
 
Om ff in te haken om de discussie over motor vermogen en regeling.
Zo ver als ik het begrijp willen jullie hiermee bereiken dat iedereen precies het zelfde vermogen heeft en je hiermee dus de kosten van accu's lager kan houden. en het spelletje eerlijker maken.

Echter denk ik dat het met de huidige motor/prop regel al behoorlijk eerlijk is.
mijn idee is dat de winst/verlies in tijd in het vliegtuig marginaal is ten op zichtte van een stuurfout. En je kan altijd wel blijven zoeken in de regels maar de allerbelangrijkste regel is en blijft de ongeschreven regel dat we met elkaar een leuke dag willen hebben en een leuk spelletje spelen.

afgelopen keer heb ik mee gedaan met spullen die ik nog over had en dat vind ik heel prettig omdat het erg goedkoop is. als je met verplichte regelaars en meet apparatuur wil gaan werken worden de kosten snel hoger als het prijs verschil van een accutje.
 
@ruud01: ik begrijp je punt. Punt is echter ook dat Tjarko er aan het begin van het seizoen in geslaagd was om iedereen ruim buitenlangs in te halen. Dat ging echt heel hard. Lag dat nu aan accu's of manier van bouwen. Tjarko had vooraf gewezen op gaten in het regelement en bewees zijn gelijk.
Enige beperkende maatregelen hoeven niet duurder te zijn dan elk seizoen 3 nieuwe accu's kopen zoals het voorstel van Emanuel. Ik ga na de vakantie eens op mijn gemak meten en experimenteren.
 
Hoi Emanuel,

Heb net weer een E2k kistje klaar (Slipher) en ook een unilog datalogger. Dus het meten kan weer beginnen. Eerst nog even invliegen.
 
Het is wel de bedoeling om ermee te gaan racen, dus dan is er eigenlijk nog maar één goedgekeurde motor te koop? Linke situatie. Weet iemand of die SK3 op de nominatie staat om goedgekeurd te worden?
 
Hoi Emanuel,

Ik geloof dat ik nu 4 van die NTM motoren "versleten" heb. 3 van de 4 door crashes aan hun einde gekomen en van eentje waren op een gegeven moment de lagers echt op. En zelfs die heb ik nog weten te vervangen. Ik ben van mening dat het een heel goed motortje is. De as is inderdaad een zwak punt, maar voor E2K doet dat er niet toe omdat we de motor achterste voren monteren en de as niet gebruiken voor montage van de prop, maar je hebt die propmeenemer nodig (moet je apart mee bestellen). Sterker nog: het is aan te raden om die as eraf te dremelen omdat je anders je accupakket niet ver genoeg voorin krijgt i.v.m. je zwaartepunt. Voor het geld hoef je het niet te laten, desnoods 2 bestellen, ik heb er ook altijd een paar op de plank voor het geval dat...

Ga je al mee racen op de Peel met E2K?
Ik sla E2K even over op de Peel denk ik, bij gebrek aan vliegklaar een kistje :(

greetz, Peet
 
NTM voor E2K

Hoi emanuel,

ik heb 2 kistjes, beide met de NTM motortjes.
Tot dusver OK, gaat hard, en ze zijn koud als ik weer op de grond sta.
Ik heb zelfs tijdens een race een touch and go gemaakt, prop stuk, kist bodem geknikt, maar motortje gaat nog steeds goed. Misschien klinken de lagers niet ideaal, maar op de snelheid niets af te dingen :)

Leuk dat je ook E2K gaat vliegen!

Heb je nog van die E2K stickers? Ik zou graag 3 van die dunne willen, in zwart... Ennu is het mogelijk het vliegtuigje van E2k vleugelomtrek te voorzien... Ik kreeg er opmerkingen over van een bijdehante F3D piloot:(


Tjarko
 
Ik heb net de freesset binnen gekregen, dus vliegen op de Peel denk ik niet dat er in zit. Ik kom wel weer EF-1 vliegen.

Tjarko, ik zal even een paar logo's snijden voor je. Ik zal eens kijken of ik er een E2K kistje op kan zetten idd..
 
Aan banden leggen?
Dan zou ik Q500 moeten gaan vliegen, daar zitten wielen en banden op:)

Of bedoel je het verbannen van GFK rompjes en vleugels?
De net gepubliceerde duitse GNUMPF reglementen doen precies dat, nadat iemand in mallen gebouwde vleugels had gebruikt dit seizoen.


Op het duitse forum, Reglement 2015


Lijkt me goed om te bespreken, evt op de peel over 2weken.

Maar ik zal je vast waarschuwen, ik vind het ook heel leuk om balsa exact in vorm te schuren:cool:

Tjarko
 
Hoi Emanuel,
Fijn die stickers, want met een beetje pech kan ik 3 stuks GVK E2Ktjes op marktplaats zetten:cry::cry::cry::cry::(:(:(
En heel veel balsa schuren deze winter..
Maar wel met mooie stickers er op;)
Tjarko
 
Hoi Peet,
Zoals je weet kan je 'jouw' == mijn reserve kist prima lenen. De Spektrum ontvanger zit er nog in dus je kan eigenlijk meteen beginnen.
Je bent er zelfs tweede mee geworden in Engeland ;);););)

Dus er is geen reden om niet met E2K mee te doen !!!

:bye:
 
Back
Top