E2K bouwdraadje

Mooi afgeslankt rompje!
Ziet er fraai uit, bijna zonde om dat gat in de grond te maken vind je ook niet?
Moet die accu niet wat verder naar voren? Bij mij ligt ie helemaal voorin.
 
Mooi kistje hoor!

Bij mij ligt de accu ondertussen ook helemaal voorin.
Echt lekker strak vliegt zo'n E2K niet vind ik, althans mijn bakseltje ;)
Maar het gaat al wel wat beter zo.


Tjarko
 
Echt lekker strak vliegt zo'n E2K niet vind ik, althans mijn bakseltje ;)
Maar het gaat al wel wat beter zo.

Tjarko

Nee, het is geen club 20 en wil nog wel eens wat nerveus reageren. Dat vind ik dan ook wel gelijk weer leuk aan deze kistjes, je moet echt blijven sturen
 
Vraagje van een newby: welke servo's voor hoogteroer en ailerons zijn in de praktijk 'bewezen'

ben een 'e2k' achtig ding aan het bouwen, wil voorkomen dat ik onder- of over powered ben met de servo's

Thx
Winfried
 
Ik heb hobby king TGY-306G
3 stuks, 1 op de v staart, enkel hoogte, en elke flapperon eentje.
Deze zijn sterk genoeg om m2 draadeind te strippen als je er een verkeerde QuickLink op zet.

Ik denk dat elke servo van rond de 20 -25 gram wel ok is. Kleiner werkt vast ook wel, maar we moeten toch de 1 kg vullen :D

Tjarko
 
Het zijn een van de duurdere van HK, full-metal case, ball bearing, coreless motor etc..
Bevalt tot nog toe heel goed.

Tjarko
 
Hier zijn overigens arf e2ktjes te koop:

Pylon Line kits and airframes

wp1ed47337_06.png
 
De neus lijkt wel erg kort, mogelijk hebben ze de zelfde foto gebruikt als C2000.

Het verschil in C2000 en E2K is de lengte van de neus, i.v.m. het zwaartepunt.
 
Een romp lengte incl motor van zo'n 90 cm lijkt me niet verkeerd voor E2K, dus zelfde als de spanwijdte !
Ik vloog vanmiddag met m'n (relatief lange) E2K en daarna Avionic F5D... Als ik nog een nieuwe E2K romp(mal) ga maken wordt hij nog langer. De Avionic vliegt echt zo ongelofelijk veel strakker.

En er zit maar 1 aileron op het kitje. Heeft hier er iemand (goede) ervaring mee?
Lijkt me heerlijk simpel bouwen ;)

Tjarko

PS bedankt voor de mooie foto's van de wedstrijd in Kaatsheuvel.
 
Tjarko, hou je er rekening mee dat er volgend jaar wel eens een dicht getimmerd regelement zou kunnen zijn voor E2K waarin een aantal specifieke aanpassingen van jou wellicht niet meer toegestaan zijn. Wat je liet zien in Kaatsheuvel was wel spectaculair te noemen, maar de vraag is of we die kant op moeten/willen. We hebben nu net een leuke groei gemaakt wat betreft deelnemers. Het zou jammer zijn als mensen nu weer afhaken omdat het een technologie race wordt.
Persoonlijk vind ik de karakteristieken van het conventionele E2k model wel ok. Ja hij vliegt een beetje wiebelig, maar dat stelt eisen aan de piloot. Daar lijkt mij niets mis mee.
 
Ik kan me haast niet voorstellen dat Tjarko enkel door z'n glasvezel rompje zo veel harder ging dan de rest. Ook een glasvezel vleugel met dezelfde dikte en profiel zou niet harder mogen gaan. Ik vermoed dat Tjarko de rest ook goed voor elkaar heeft. Voorverwarmde goede accu's en hij gebruikt de aillerons ook om de kist de bocht rond te sturen. Ik denk dat een houtbouw E2K net zo hard zal lopen. Ik ben ook geen voorstander van een wedloop aan kistjes in zo'n eenvoudige klasse, maar we hebben buiten F3D geen alternatief voor mensen die juist daar de uitdaging zoeken.
 
Daarom moeten ook alle aspecten meegenomen worden in het reglement. Het is overigens ook niet zo dat men in de f3d klasse maar doen kan wat men wil, ook daar gelden regels. Maar goed in de loop van dit jaar gaan Tjarko, Wubbo en ondergetekende voorstellen maken voor het reglement voor volgend jaar. Mijn opmerking was meer om te voorkomen dat iedereen zich nu al in een wedloop gaat storten.
Ik heb de mallen van Tjarko's rompje nu thuis liggen. In eerste instantie was ik enthousiast en wilde ik het gaan bouwen. Een dag na de race in Kaatsheuvel dacht ik er al anders over. Ik ga het niet doen omdat ik eerst gedegen naar het reglement wil kijken. Het is wel Tjarko zijn verdienste dat hij heeft laten zien wat mogelijk is en waar de gaten zitten in het huidige reglement. Dat stemt tot nadenken. ...

Peet
 
Back
Top