Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik ben toch nog niet helemaal mee met deze klasse. Ik verwacht dat je heel hoog kan starten met die 15 seconden. Zelfs een kist van een kilo krijg je hoog genoeg om in "vrije vlucht" 2 minuten te vliegen. Als ik daarna mag sturen om te landen ?????Ik snap t maar probeer altijd mensen enthousiast te maken voor mijn vrije vlucht virus waar ik mee besmet ben.
2 minuten is inderdaad wat weinig met 15 seconden motorloop. Dit moet je gedurende 5 vluchten voor elkaar boksen. Daarna word er in de avond in rustigere lucht een fly-off gehouden en gaat elke ronde de motorloop met 5 seconden omlaag. Eventueel kan er ook gekozen worden om dan de vluchtduur te verlengen en dat word later op de dag wel moeilijker, aangezien de thermiek wel weg is.
Actief sturen, of dat mag geen idee... Word nooit gedaan aangezien elk onderdeel van de kist zijn eigen functie heeft en actief sturen geeft vaak veel extra gewicht mee. Zou ook niet weten waar de ruimte vandaan te halen voor de electronica. Wat nu veel gebeurd is de zogenaamde RC DT. Dan krijgt het systeem een pulse om de DT in te zetten. Bijvoorbeeld als er iets mis gaat tijdens de vlucht o.i.d.
Bij de E-36 is de dt een servo die een armpje los gooit waarna het stabilo opklapt. Zoals op de 2e foto te zien is in deze post: http://www.modelbouwforum.nl/threads/e36.237169/page-2#post-3668453
Bernard
Hier zeggen ze "wer kann lesen ist im Vorteil "Ik zou het echt een plus vinden als de doelstellingen helderder waren voor deze klasse. Ik zou graag controle hebben voor de landing, en zolang dat het wedstrijd doel niet raakt, waarom niet?
Het is verder vrije vlucht, dus zoiets als "controle voor de landing" bestaat hier niet. Het model vliegt en niet jij .....Specifikatie: Geprojecteerde spanwijdte max. 91cm. (36 inch, vandaar de naam!). Min. gewicht 120 gram. Motor vlucht. Geen restrictie voor de electro motor of propeller. Batterij 2 cel Lipo. Motor run 15 sec. max. Vliegtijd max 120 sec.
Vrije vlucht is duidelijk onbekend terrein voor jou heb ik zo het idee. Het gemiddelde vrije vlucht model is namenlijk niet fragieler als een F3K.De normale vrije vlucht modellen zijn toch al fragiel.
Hier zeggen ze "wer kann lesen ist im Vorteil "
In de eerste bijdrage van dit topic staat toch echt heel duidelijk:
Het is verder vrije vlucht, dus zoiets als "controle voor de landing" bestaat hier niet. Het model vliegt en niet jij .....
Vrije vlucht is duidelijk onbekend terrein voor jou heb ik zo het idee. Het gemiddelde vrije vlucht model is namenlijk niet fragieler als een F3K.