Easystar niet standaard adviseren aan beginners

Discussie in 'Beginners' gestart door Henri Zikken, 5 apr 2011.

  1. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    Gezien dat hij met de mentor vliegt, toch iets groter, en dat hij die saai vind, gecombineerd met het feit dat jij aan een shockflyer loopt te denken, zou ik zeggen.. pak de Acromaster met kleine uitslagen, of de Parkmaster.

    De parkmaster is in feite een iets grotere shockflyer, maar dan uit elapor, dus duurzamer dan een depron model.

    De Acromaster is net een maatje groter en iets stabieler in de lucht, en met kleine uitslagen vliegt die ook heel goed voor iemand die niet gelijk het onderste uit de kan wil qua 3D.
     
  2. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.071

    De bewuste persoon kent zijn eigen beperkingen, en die staan dan ook in mijn vorige post. Snelheid is niet weggelegd voor hem, dan volgt alles te snel op elkaar en dat gaat mis. Een Zagi is soms al te veel, ondanks dat heeft hij er al op hoogte mee gevlogen, net zoals met een swift, en die was te wendbaar. Het moet dus een goede optie zijn daar net tussen in.

    Ik dacht aan een shockie omdat die niet veel kost (ik heb nog een 15 tal platen 6 mm depron op voorraad) en snel te repareren of nieuw te maken. Zo een EPP model lijkt ook wel iets, kan rustig eens stuiteren en gaat niet snel kapot.

    [​IMG]

    Een acromaster of parkmaster vallen af vanwege de redelijk hoge aanschafkosten.
     
  3. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    Het nadeel van depron is dat het toch wel snel kapot gaat als het een keer ongelukkig terecht komt, vandaar dat ik de acro- of parkmaster aanraadde.

    Als die afvallen, wat denk je van de Robbe Pogo, bijvoorbeeld? Is EPP, ook een shockflyer-achtige, en vliegt goed.

    [​IMG]
     
  4. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    En vergeet niet de nieuwe AcroFlyer90

    Geheel uit EPP

    En van een rustige trainer tot 3D is alles mogelijk .

    Mvg Johan
     
  5. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.071
    Die pogo en meer uit die serie heb ik al gehad en heeft die persoon al mee gevlogen, is net iets te klein en daardoor te snel en kriebelig, ook met kleine uitslagen.

    Die acroflyer90 is misschien een optie
     
  6. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Je kan hem altijd even testen als we mekaar ergens tegen komen op een meeting .

    Mvg Johan
     
  7. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    Als de pogo te snel was, had je het zwaartepunt ws. te voorlijk, aangezien dat ding nagenoeg stilstaand te vliegen is.. heerlijk gezapig.

    Maar goed, als die afvalt, dat ding van Johan is net zoiets, dus ook prima. Robbe heeft in de pogo-serie ook nog een grotere.

    Het principe is in elk geval dat als je aan een depron shocky denkt, ik eerder een EPP shocky zou pakken voor dit doel, zoals bv. de Acroflyer 90.
     
  8. R!

    R!

    Lid geworden:
    14 sep 2007
    Berichten:
    999
    Locatie:
    Maastricht
    Of denk aan de SuperZoom Theo. Heb ik ook gehad, is een prima kistje dat veel weg kan steken. Of kleine uitslagen zeer stabiel, grote een 3D-er. Dus ruimte voor te leren.
     
  9. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Of je neemt gewoon een EZ ;)
     
  10. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    Je zou ook de vraagstelling eens kunnen lezen, Burp. Theo geeft aan dat hij dus al vliegt met een EZ en een Mentor, maar dat te saai begint te worden..
     
  11. Super Lex

    Super Lex

    Lid geworden:
    12 nov 2009
    Berichten:
    162
    Locatie:
    Utrecht
    Hi Henri,

    Ik ben jouw leerling, wordt binnenkort inderdaad tijd voor een volgende les! Nog bedankt voor de eerste, veel van geleerd ;).

    Mijn EZ* heb ik vergrote elevator, rudder, grote ailerons en een behoorlijk sterke BL motor erop gezet (bijna vertical, +/- 60km/h). Nu heb ik ook maar de vleugel afgeknipt, kijken of ie dan eindelijk misschien eens wat gaat doen.

    Vliegen met de EZ* zal mij denk ik nooit vervelen, maar als trainer geef ik je gelijk; hij landt zichzelf en is te tam, ook met ailerons en grote staartflappen. Je kunt er trouwens wel prima BBQ's mee van oplaaiende wind voorzien.

    Die calmato had ik stiekum al een paar keer wild-gevlogen en daarbij was starten en landen inderdaad STUKKEN moeilijker dan met de EZ*. Dat landen en starten leer ik dus graag met een "echte" trainer en onder jouw begeleiding. Ook is een trainer bij een crash meestal einde feest, ik denk dat dat ook iets is wat je als beginner moet leren.

    Daarnaast vind ik het ook een goed idee dat iedereen die wil leren vliegen eerst eens met realflight op de computer gaat trainen (misschien goed voor een vereninging om standaard als lesmateriaal in huis te hebben?). Dat heeft mij ook al heel wat helicopter crashes gescheeld.

    groet,
    Alex
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2011
  12. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.071
    Waarom heb je die roeren vergroot? Ik heb die nog altijd origineel, alleen rolroeren in de vleugel en die hebben de breedte (3 cm) van een lineaal die men op de lagere school gebruikt, alleen de lengte is groter met 48 cm.
    Met het originele richtingsroer lukt het al om een rol te maken mits de uitslag groot genoeg is................

    Schijnbaar doen jullie toch iets verkeerd met het aansturen van die roeren. Hoogte roer staat bij volle uitslag al bijna haaks, net zoals het richtingsroer. Als je dat ook hebt en dan nog denkt dat hij niet stuurt moet je heel even gas geven zodat de roeren weer aangestraald worden door de propwind, je zal dan direct merken dat hij perfect reageerd.
     
  13. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    Mijn EZ is ook gewoon standaard aangestuurt, en ik kan er zelfs een rol mee maken. (zonder aillerons)
     
  14. Super Lex

    Super Lex

    Lid geworden:
    12 nov 2009
    Berichten:
    162
    Locatie:
    Utrecht
    De roeren zijn nu ook wel behoorlijk groot, maar dat geeft me nog meer actie op de vierkante meter. Daarom heb ik ze dus ook groter gemaakt. De EZ* vliegt nu redelijk aggresief, precies wat ik wilde.
     
  15. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    En dat maakt de EZ nou zo leuk. Simpel aan te passen, ook na het beginstadium. Verveeld nooit ;)
     
  16. Super Lex

    Super Lex

    Lid geworden:
    12 nov 2009
    Berichten:
    162
    Locatie:
    Utrecht
    Inderdaad, plus dat ik hem ook voor FPV heb gebruikt, en nu weer heb teruggebouwd naar normaal (no problemo). Tijdens dat FPV vliegen ben ik erachter gekomen dat je 1. de ailerons niet omgekeerd moet aansluiten. 2. De video zender niet vlakbij de ontvanger moet zitten. Dit heeft in twee crashes geresulteerd, rompbreuk en breuk staartstuk. Een balsa vliegtuig had ik in de kliko gedaan. Allebei binnen 20 min gerepareerd (tandenstokers en CA secondenlijm) en hoppa, vliegen maar weer. nog een voordeel van de EZ* dus. Daarnaast laat ik nu natuurlijk de talloze slechte neuslandingen en enkele slechte handstarts weg, die bij een neusprop tot kapotte motor of propellor hadden geleid.
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2011
  17. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Kortom, de EZ is in veel gevallen een ideale beginnerskist. Na bekendheid met de besturing is met een paar simpele ingrepen de kist geschikt om verder mee te groeien.
     
  18. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Behalve om opstijgen en doorstarten te leren ;)
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2011
  19. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Zal je er toch mee moeten leren . :D

    Met of zonder wielen is eigenlijk geen groot verschil.;)

    Mvg Johan
     
  20. sanka

    sanka

    Lid geworden:
    22 aug 2005
    Berichten:
    1.297
    Locatie:
    Veghel
    Hoezo, je kunt gewoon touch en go's maken...

    Doorstarten is volgens de regels ook netjes op ooghoogte langs komen vliegen. Dus werkt ook met een easy....
     

Deel Deze Pagina