EDF Modellen - Kan het echt niet langer dan 5 minuten?

Sven ,

op onze club mogen we geen piste aanleggen. We zitten op militair terrein.
Ik had er schrik voor dat de kleine wieltjes het op gras niet zouden halen, maar ik was zelf uiterst verbaasd dat het eigenlijk gewoon goed ging ! Dus... Gewoon op gras no problem.

Groetjes,

Davy
 
als het goed is heb ik over 2 weken een nieuw edf model (amx jet is dood).
Een f18 tiger. Deze zou op 2200 mah bijna 9 minuten moeten halen....

De eurofighter overigens, vlieg ik nu op 4s, en vol gas heeft dan geen zin, iig niet constant.
Ik vlieg mijn rondjes op 75%, en aanduiken vol gas. Heb de laatste vlucht 6 minuten gehaald! (ipv 4 minuten WOT)
 
9 minuten, op wat voor manier?
Als een natte dweil rondjes cirkelen of gewoon een beetje normaal jetten? ;)
 
wot :) (naja, een hele ruime 8 minuten voor de regelaar af gaat knijpen).
mijn amx deed dat trouwens ook hoor.... (en die f18 zou vergelijkbare snelheden moeten halen)

en die eurofighter gaat op 75% throttle ook nog te hard om op de foto te krijgen hoor :P hahahhaahh Zul je op het veld wel zien ;)

De nieuwe f18 gaan we eens goed timen als die er is
 
Laatst bewerkt:
we zullen et eens goed timen :) maar zoals ik al zei, dat doet de robbe amx jet (of de j-power amxjet) ook op 2200 mah ;)
 
Een propeller in een gleufje vind ik eigenlijk een beetje kansloos. ;)
Dan moet je aan de profiel modellen en dat vind ik lelijke dingen.
Enkel voor het geluid hoeft voor mij nietmeer,
omdat ik al enkele pusher modellen heb die niet bepaald "het stille elektro vliegen" eer aan doen. :p
(Brandstof piloten die roepen dat je elektro kist lawaai maakt, heerlijk! :thumbsup:)

De lol van jet modellen vind ik juist "je ziet niks zitten, en toch gaat het vooruit".
 
Je mag er ook een EDF in zetten hoor. Ik heb nog een EDF 64 liggen met een 24grams 3000 kV motortje er aan. Die moet ik misschien hier maar eens in zetten.
Dat is trouwens ook nog een truuk die je kan toepassen om je efficientie omhoog te krijgen: gebruik een grotere EDF, maar zet daar een lager kV motor in. dan heb je wel een grotere prop/fan, zonder dat daar gelijk 500 Watt verstookt wordt. Je pitch speed is wel iets lager, maar volgens mij is dat bij EDF nou niet zo'n probleem...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je mag er ook een EDF in zetten hoor. Ik heb nog een EDF 64 liggen met een 24grams 3000 kV motortje er aan. Die moet ik misschien hier maar eens in zetten.
Dat is trouwens ook nog een truuk die je kan toepassen om je efficientie omhoog te krijgen: gebruik een grotere EDF, maar zet daar een lager kV motor in. dan heb je wel een grotere prop/fan, zonder dat daar gelijk 500 Watt verstookt wordt. Je pitch speed is wel iets lager, maar volgens mij is dat bij EDF nou niet zo'n probleem...

De B2, of de horten, of zelfs de F-117, allemaal vind ik het prachtige jet modellen,
en vanwege hun enorme vleugel oppervlak zou je toch denken dat er wel wat te halen valt met EDF.
Ik heb ook het idee dat de grotere jets het vaak beter doen met hun accu tijd, wat dus ook weer aansluit op je verhaal.
Ik wou dat hobbyking hun nagels eens in de kisten van banana hobby zou zetten.
Grote kisten voor een chinees prijsje, dat zou de hemel zijn. ;)
 
Ik val een beetje laat in deze thread, maar ik wil toch even kwijt wat mij tot nu toe steeds heeft tegen gehouden.

In ieder geval niet de korte vliegtijd. 5-6 minuten vind ik niet erg, het lange laden van een uur of langer beviel me nooit zo.

Ik heb zonet dit bericht geplaats, wellicht dat het nu toch interessant gaat worden: turnigy-nano-tech-batterijen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had ze ook gezien idd. Langer hoger voltage = langer vliegen met EDF.
Pieter begon ook al te snuffelen voor zijn jetjes. ;)
 
De lader is het limiet tegenwoordig ;) Ik zat al laatst te rekenen hoe groot de accu moet zijn om de stroom voorziening op de club plat te krijgen...... niet eens zo heel groot ;) 10C laden met bv 12s 6000 mAH....... da's een hoop vermogen.
 
Uit een huishoud stopcontact kun je veilig 3500 watt brullen.
Dat betekend dat je zon 12s pakket met ongeveer 70A kan gieren.
In theorie dus in iets meer dan 5 minuten vol te stampen.
Maarja, vind eens zon absurde lader. ;)

Ikzelf maak me niet druk om de laad tijden.
Met mijn 4 poorts lader en accutjes van "slechts" 2000 ~ 4000mAh 3s is het net zo makkelijk om gewoon 4 packs te kopen.
Zo duur zijn ze iig niet meer tegenwoordig.

Ik vraag me alleen af of accus met zulk soort hoge C waardes ook een langere vlucht duur kunnen bewerkstelligen.
Dan wordt het opeens toch weer interessant om zon kleine jet te kopen.
 
Ik denk niet dat er veel clubs zijn die dat vermogen goed kunnen leveren laat staan aan meerdere mensen tegelijk. Aggegraten maar dan :)
 
Back
Top