Edge 540 T van engel : Bigscale brushless

Mag ik vragen waar je deze Axi gehaald hebt en wat je voor de Axi plus de regelaar kwijt was? Is het gasverloop ook een beetje lineair?

Axi komt bij jan bakker vandaan, koste me 240 euro. Regelaar heb ik geruild met aldert (aalie) maar kost ook ongeveer 240 (beetje zoeken scheelt geld :). Vermogen is lineair, ik had bij 1/2 gas 45A en volgas tegen de 90. Het blijft anders met electro.......

Ah ok, maar dan is dit dus toch niet echt een supergoedkope setup ofzo. Wel betaalbaar vergeleken bij de alternatieven voor F3A, maar niet schokkend veel goedkoper. Jammer dat de HXT motor niet de belofte waarmaakte.. of nou ja, dat deed hij wel, hij bleek achteraf dus toch aan de specs te voldoen ;)

Ik had het er recent nog over met Hans Meij.. 10s kokam of flightpower heb je nu 'al' voor rond de 300 euro.. dat maakt electro steeds interessanter, ook voor grote toestellen..

10s zippy voor 150 ;)

HXT had eerder 260kv dan 200 die hun opgaven, wel een krachtige motor maar iets minder rendement....... opzich niet eens gek op 10 cellen :)

Ik heb 3 van die KDA motoren in gebruik (niet alleen bij mezelf) 1 is al door te warm lopen afgevoerd, de andere 2 doen het perfekt, ALLEEEN !!!!!

Ze worden dus redelijk warm en dan willen de magneten nog eens loskomen. Eens dit opgelost werken ze perfekt. We zijn enkel nog een goede oplossing voor koeling aan het zoeken. Zoals jij de axi hebt gemonteerd moet ik dus niet proberen.

Misschien toch ook maar naar AXI gaan.

Gisteren nieuwe prop getest :) Mejzlik 24x10 caron. Draait super, veel stiller. Draait 6000 toeren met half lege accu's :) 12kg trekkracht...... wat een power. Climbout is nu erg goed, verticale performance is nu zoals gewenst. Vervangt nu een goede 50er...... niet met reso maar er tussen in ergens. Niet gek :)

Moest wel een noodlanding maken ver weg, motor stekker los :( effe tapen maar.

24x10 ??? wow

hoeveel amps trek je dan nog ?

zonet gezien dat Hobbycity ook axi gaat verkopen.

Moest wel een noodlanding maken ver weg, motor stekker los :( effe tapen maar.
Kan je wat achtergrondinfo hierover geven. Mijn stekers zijn ook niet 'gezekerd'. Tot nu toe geen last gehad van loswerken van de stekers, maar wil er wel zeker van zijn of ik ook geen aanvullende maatregelen moet nemen.

Motor stroom nog niet gemeten maar ik gok rond de 105A, is echt op de grens nu ;) Temparaturen waren goed dus lijkt me geen probleem.

Kabels van de motor waren getwist waardoor er mischien wat trekkracht op de stekkers kwam. Ik zal ze nu met kripmkous zekeren zodat ze niet meer los kunnen gaan. Kan ik gelijk de motor ophanging eens goed nakijken na 15 vluchten. Axi raad een radiaal mount ook af bij grote props en 3D....... ik vlieg alleen nog acro dus die lagers moeten nog maar even niet zeuren ;)

en ik heb net een 5330 in België gekocht.

jammer. Zeker aan die prijzen.

Ik heb een paar vraagjes.
Motor stroom nog niet gemeten maar ik gok rond de 105A, is echt op de grens nu ;) Temparaturen waren goed dus lijkt me geen probleem.
Ondertussen al gemeten?

En warom niet 5X 9900 servo's en direct op 2s? weegt kwa servos het zelfde en je hebt geen regulator nodig dus je bent lichter uit met krachtigere servos.

Nee, nog niet gemeten..... was eerst bezig met extra koeling, dat zit er nu in.

En die servo's, tja, prijs :) Regulator heb ik niet, 2x A123 direct werkt ook op de 9500. Scheelde 60 euro...... het zou eerst een low budget kist worden maar dat is het al lang niet meer.

Er zijn afgelopen dinsdag ook mooie inflight foto's gemaakt, daar wacht ik nog op. Zodra ik ze heb staan ze hier ;)

Ik zit ook te kijken naar nieuwe accu's. 2 x 6S Polyquest 5000 XP 25C packs. Even sparen nog, ik had me voorgenomen voorlopig niets te kopen maar je weet hoe dat gaat...... De 4500 XP is even duur en even zwaar alleen 30C ipv 25..... dus die 5000 zijn handiger ;) Alleen met die Polyquests gaat de stroom nog verder omhoog..... dat wordt leuk maar ook gevaarlijk. Stromen richting de 120A weer...... wel bruut vermogen :) nu al 12kg trekkracht, dan nog meer. Daarom ook maar extra koeling ;)

Laatst bewerkt:
Ja, ik heb morgen of vanmiddag een setje Polyquest 3700 XP binnen :) 4x 3s dus die kunnen als 12s ook wel even in de edge getest ;) 150A trekken ze er piek uit..... 70A continu moeten ze ook kunnen dus in de edge zal het goed belast worden maar niet te.

Foto's zijn er ook :) Even uploaden.....
[EDIT] Foto's zijn wel erg klein.... ik wacht even tot ik een grotere versie heb ;)
[EDIT] Grote versie :)

stitswerd%20001.preview.jpg

stitswerd%20004.preview.jpg

stitswerd%20005.preview.jpg

stitswerd%20008.preview.jpg

Laatst bewerkt:
Net even met een nieuwe set Zippy R 4800 mAh 25C getest...... ik had meer verwacht. Stroom meten gaat niet goed door de verloopjes met 4mm dus maar even toeren gemeten. Doet 6300 toeren. Met Zippy H 5000 mAh 20C van +/- 50 vluchten (niet alleen de edge) oud deed hij 6210. Beide packs waren net geladen. De spanning blijft dus wel iets beter maar de packs zijn ook nog nieuw. Ze kunnen het iets beter gaan doen of wat minder...... dinsdag maar eens goed afbeulen en kijken hoe ze het houden. Anders toch maar polyquest..... i need a sponsor... ;)

Back