Ik was vandaag op tijd thuis want wou gaan vliegen, leek nog redelijk weer te gaan worden. Was net aan het inpakken toen de bel ging

TNT met een pakketje, de AR9100

Kwam nog 35 euro belasting edg bij maar goed, hij was er en nog steeds goedkoper dan hier in nl
De ontvanger snel uit de verpakking gehaald en 4mm goud contacten eraan gezet. Zitten best aardige voedings snoeren aan nog

3 receiver erbij met verschillende lengtes

Super, kan ik de receivers mooi verdelen over de kist
Op het veld aangekomen de boel inelkaar gezet en een afstands test gedaan. Damn, wat een bereik

De calmato kwam maar tot 1/3 en de logo10 haalde het ook niet. Toen met motor op 1/2 gas nog eens, zelfde resultaat

50m met gereduceerd bereik geen enkel probleem. Kist nogmaals gechecked en naar het startpunt getaxied. 1/2 gas en hij was zo los

Vloog weer goed, geen trim nodig maar al snel reageerde hij gek op hoogte. Hiet helemaal zuiver en super gevoelig. Wou ook met de neus omhoog.... zou deze kist dan toch achter veel zwaarder zijn? Motor was al ruim 100g meer.... kan toch haast niet. Maar geland en moest wat drukken om de neus omlaag te krijgen.... gek. Kap eraf en de accu's lagen los onder de vleugel buis

oops.... moet nog maar iets achter denk ik
2e vlucht een stuk klitteband achter de accu's langs zodat deze muurvast zaten. Vloog veel beter

Vermogen met de axi is iets minder dan met de hxt motor maar dat hoopte ik al, 5kw is wat veel

Gaat nog steeds goed verticaal maar je moet iets meer gas blijven geven. Snelheid komt er goed in. Geluid is met de menz prop ook wat zwaarder

5 min gevlogen zonder problemen. Accu's moeten nog geladen maar ik verwacht iets van 2000 mAh eruit te hebben gevlogen. Motor was steenkoud en ook aan de accu's kon je niet voelen dat hij gevlogen had

Dat was met de hxt wel anders. Rendement is dus uitstekend. Volgende keer het vermogen eens meten, had ik nu geen zin in
Later nog een 2.7m klemm op electro ingevlogen

Vloog perfect. geslaagde avond
Hier de foto's van de AR9100 ingebouwd:
De ontvanger hier wordt nog verplaats, met buis erin weinig ontvangst. Wordt achter de rudder servo geplaatst maar.
Closeup van de ontvanger
Hier is ook het klitteband achter de accu's langs goed te zien.
Ontvanger achterin de romp. Mooi systeem.....