Vanavond eventjes een ander water opgezocht.
Moet wel zeggen, de kofferbak was goed vol.
Aan één kant Leentje en toebehoren en aan de andere kant mijn hengelspullen.
Met dat laatste zal ik jullie maar niet gaan vervelen.
Eenmaal aangekomen op locatie de boel uitgeladen en naast de auto gezet.
Daarna de bak in het water gezet en rustig aan volgegooid met stenen.
Net zoveel dat ze mooi op diepte lag en een goede laadverdeling had.
Daarna was het de beurt aan Leentje.
Aangezien ik op dit gebied wereldvreemd ben, heb ik in het kader van de zeven zekeringen ( Murphy ligt immers altijd op de loer..... ) de bak vastgehaakt met een musketonhaakje.
Daarna heb ik twee lijnen via Leentjes achterwerk... eh achterdek langs de zijkant naar voren gebracht en die aan de voorzijde van de bak vastgezet en na gespannen met eh.... Tiewraps.
Dit zorgde voor een stijf geheel.
Kruislings voorlangs ging even niet ivm de musketonhaken.
Maar van verschuiven was geen sprake.
Dat ging hardstikke mooi.
Had thuis al het eea geprobeerd namelijk.
Na de laatste controles en functietesten werd het tijd om een stukje te gaan varen.
Eerst nog eventjes vastgehouden om te voelen als ze de boel wel voor of achteruit kon krijgen.
Dat voelde mijn inziens goed aan.
Daarna vertrouwde ik haar om alleen op pad te gaan.
Uiteraard nog wel wat onwennig.
Ze was aanzienlijk langzamer en ook voor het bochtenwerk had ze zeker de ruimte nodig.
Maar naarmate ik wat meer vertrouwen kreeg kon ik wat meer uitproberen.
Qua remweg heb ik niets te klagen, ik weet niet wat normaal is maar een volledige stop binnen twee a drie scheepslengtes vind ik niet slecht.
De ballast bestaande uit stenen had ik meegenomen om thuis na te wegen.
Dit bleek naderhand 11,8 Kg te zijn.
De bak zelf weegt 5,9 Kg en Leentje 6,7
Hm 24,4 Kg pfffff
Dat is toch wel een beste baal cement.
Hier nog een korte teaser.
Er komt nog een andere.