Een boot voor beginners van deze zeilsport

ik wil liever toch iets groters hebben jullie goede ervaringen met boten?/
Ik heb net ook de GRAUPNER Trueblue zeilboot gezien is deze goed / beter dan de hurrican van BeiLi?

Ook ik kan je de Micro Magic aanraden.
Ik heb er met veel plezier aangebouwd en er mee gezeild.
De zeileigenschappen zijn heel goed heb ik ervaren.
Het leuke is dat er een grote gemeenschap is in nederland. Je kan veel hulp verwachten (online) op het micro magic forum en er zijn geregeld wedstrijden.

http://www.micromagic.nl/

De boot oogt niet flitsend maar vaart uitstekend! Ook als er wat meer wind staat.

ik heb deze ook gezien, iemand bekend mee??

Stijn, de meeste mensen hier zijn modelbouwers, en die kopen meestal geen "Ready To..." modellen. Maar misschien dat er toch een paar zijn die deze kennen, ik niet.
Overigens ben je wel grensverleggend bezig, deze kost twee maal je oorspronkelijke budget!!!

Hallo Stijn,

Heb je de Sirius van robbe ook bekeken?
www.rczeilen.nl

De TrueBlue is de 'opvolger' van de Saphir, die Graupner uit het programma heeft gehaald, qua zeileigenschappen haalt de TrueBlue het niet bij de Saphir.
De Saphir is onder de naam Venus (van Monteleone) nog gewoon verkrijgbaar.

Groeten, Jan.

Ik denk dat ik dan maar ga voor de hurricane van Beili
Hallo Stijn,

Er zijn je al mensen voorgegaan die behalve de romp niets meer origineel hebben:
RC Groups - View Single Post - Water in the Hull

Lees je alsjeblieft goed in voor je zo'n Chinees gebakje koopt...

De ballastbulb van de Hurricane is bijvoorbeeld bijna een kilo(!) te licht, bij meer dan windkracht drie ligt de boot plat en valt er niks meer te sturen.

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
ay sorry alle maal na dit weet ik wel beter maar wat zijn de grootste maten voor de micro magic of en andere soort gelijke race boot, na dit heb ik niet echt veel vertrouwen meer.

@Stijnool: ga lekker zelf een zeilbootje bouwen. Twee servo's erin, een voor roer en een voor de zeilen/ het zeil. Dan ontdek je wat modelzeilen inhoudt, kun je heerlijk finetunen voor low-budget. Zo'n 'Chinees' (niet oneerbiedig bedoeld :-)) geeft je geen voldoening. Begin 'ns met iets relatief eenvoudigs zoals de Footy (zie posts Wim) of een Optimist. Of begin nog kleiner...

http://kottenparkmodelbouwclub.woelmuis.nl/zelf-bouwen/boot.html

...is nog dicht bij jou in de buurt ook! En volgens mij een gezellige club, hoor!

ik heb gelezen van de micro magic classic en race wat is het verschil. ik denk dat ik dan een micro magic ga maken/kopen. Is er verschil in lengte?
Weet iemand goede modelbouwzaken in de buurt van enschede.

mijn besluit staad vast micro magic word het.

Stijn, de meeste mensen hier zijn modelbouwers, en die kopen meestal geen "Ready To..." modellen. Maar misschien dat er toch een paar zijn die deze kennen, ik niet.
Overigens ben je wel grensverleggend bezig, deze kost twee maal je oorspronkelijke budget!!!

Er is een grote diversiteit aan modelbouwers.

Ook een Micromagic kan gebouwd worden als je deze koopt als kit.
Jammer dat de classic, de goedkopere versie niet meer in de handel is. Nu ja ik zie deze niet meer als kit aangeboden worden.

MM haal ik bij rczeilen.nl niet alleen omdat hij bij mij om de hoek is, maar ook omdat zij de MM vereniging sponseren. Hebben veel op voorraad en verzenden ook.

Dat zwarte scheepje die je verlinkt had, VOR boot, is mooi voor in de kamer, zeilen doet je geen plezier.
Van de eerder door jouw gewilde chinees was het wel te verwachten, 1,3 kg ballast, waar je IOM 2,5 kg vaart, en verder vergelijkbaar in dimensie's....

Laatst bewerkt:
Ik kan natuurlijk een lijstje maken waar ik op zou letten, maar ik draai het eens om.

Waar denk je dat je op zou moeten letten bij een gebruikte boot, wat zal belangrijk kunnen zijn. Stel dat lijsje maar eens op, dan komen er evt. nog wel toevoegingen van andere Forumlezers.

Kijk ik hoef geen nieuwe (gebruikte) MM te kopen en misschien heb ik andere voorstellingen.
Net als vaardigheden evt gebreken op te lossen etc.

Dus maak je lijstje en denk er iets verder over na. (Dit in het verlengde van Jan, Read young padawan, read... ).

Back