Een boot voor beginners van deze zeilsport

welke versie raden jullie aan de carbon of de gewone race

Is ook aan jouw Stijnool,
Carbon-imitat is wat stijver en daardoor wat zwaarder, wanneer je hem bouwt moet je netter werken dan bij de witte boot.
De meeste zeilen met een witte, een paar met de carbon en een enkeling met een mengeling van onderdelen ;-)
Voor wedstrijden hoeft het niet perse een verschil te maken,
het feit dat je meestal de witte vooraan ziet eindigen is gewoon omdat er goede zeilers achter de knuppel staan en er veel meer van rond zeilen.

Voor een eerste MM zelf te bouwen zou ik je de witte boot aanraden ivm makkelijker te bouwen (je kunt de boot altijd nog verven).

Suc6

Stijnool, wat je moet weten is of je genoeg geld hebt.

Je lijstje klinkt wel aardig, had er even bij gezet wat je eraan had willen zien of gedacht zou hebben
Servo werkend , zeilen acceptabel etc.

De boten onder Vraag en Aanbod zijn gebruikt,
kunnen goed onderhouden zijn en tiptop,
maar kan ook tig jaar geleden eens in het grevelingen meer gezeild hebben en toen hop zo op zolder, dus rijp voor de sloop....
Nieuw, ja dan is alles wel nieuw, moet je hem alleen wel in elkaar zetten.
Is dit moeilijk, ik vind van niet, maar er zijn er ook die er anders over denken.
Ik kan jouw vaardigheden niet inschatten.

Kijk, vragen is niet verkeerd, begrijp ook goed dat je onzeker bent,
maar JIJ moet de beslissing nemen, niet ik (of andere lezers)
Een ieder kijkt vanuit zijn eigen perspectief.

Dus als je de mijne wilt weten wat IK zou doen betr. MM, dan bouw ik hem zelf.
Nogmaals dat is vanuit mijn situatie en die is anders dan de jouwe.
( ik heb geen krantewijkje en weet dat ik een MM in elkaar krijg zonder problemen).

Suc6

Laatst bewerkt:
Ik wil me aansluiten bij de bovenstaande schrijver.

Het is handig, stijnol om te weten:

Wat wil ik voor een boot? Wil ik veel bouwen/veranderen? Of een complete boot of een kit? Of helemaal vanaf de tekening, beginnen?
Wat kan ik? Denk aan geld, tijd en ook aan vaardigheden en materiaal?

Ik hoop niet dat ik jouw enthouisasme hiermee doet afnemen.

Laatst bewerkt:
De Carbon versie van de MM is niets anders dan een "gepimpte" boot met carbon-look folie er overheen. Is dus exact dezelfde MM, alleen met iets meer "blingbling".
Persoonlijk vind ik het spuuglelijk, maar goed, wie ben ik?

Als je geduld hebt, kan je alles mooi bouwen.
Weet je van jezelf dat je dat niet hebt, raad ik je aan om een 2e hands MM te kopen. Neem dan wel iemand mee die verstand van zaken heeft!

De MM is op zich een prima boot. Ja, ze is niet groot, maar ze zeilt bij bijna elke wind. Ik heb er veel plezier mee. Ondanks dat ik twee grotere schepen heb (een Smaragd van 12 kilo en een Seawind) zeil ik regelmatig met de MM.
Waarom? Omdat ze makkelijk mee te nemen is en zeer goed zeilt.
Bij de Seawind moet je elke keer de mast optuigen, bij de Smaragd moet dat ook en sjouw je je ook nog eens een breuk omdat deze dame nogal zwaar is.

De RMM bouwdoos bevat alle onderdelen die nodig zijn om de boot te kunnen zeilen met uitzondering van servo's, zender/ontvanger en accu's/batterijen en lijm.
(logischerwijs, misschien ten overvloede, ook geen gereedschap).

De setaanbiedingen bij rczeilen zijn compleet, buiten het gereedschap zit daar alles bij wat je nodig hebt.
Verders staat er bij de sets beschreven wat er allemaal in zit.
Mocht je vragen hebben over zo'n set, dan bel je ze gewoon even, ze bijten niet...

Hallo

Bedankt voor jullie antwoordeen vind zelf de carbon look (spuug) lelijk( ik kan hem zelf ook wel zwart spuiten:p) Maar zitten de zeilen en de mast ed. alle maal er bij in? want dan ga ik alleen de bouwdoos kopen en hem stapje bij beetje aan passen.

Groeten Stijnool

De RMM bouwdoos bevat alle onderdelen die nodig zijn om de boot te kunnen zeilen met uitzondering van servo's, zender/ontvanger en accu's/batterijen en lijm.
(logischerwijs, misschien ten overvloede, ook geen gereedschap).

Stijnool, wat is er niet duidelijk aan deze tekst, is het het wordt "alle"
of zijn het de woorden "met uitzondering van" ?
wil je een inventarislijst van onderdelen of moet ik de boot voor je bouwen sorry hoor,
maar "wer lesen kann ist klar im vorteil" (wie lezen kan is in het voordeel)

De setaanbiedingen bij rczeilen zijn compleet, buiten het gereedschap zit daar alles bij wat je nodig hebt.
Verders staat er bij de sets beschreven wat er allemaal in zit.
Mocht je vragen hebben over zo'n set, dan bel je ze gewoon even, ze bijten niet...

Dus helemaal compleet om het water op te gaan inclusief dus de electronica, accu´s en lijm.

Hoi Stijnool,

Zoals ahcling al zegt "de medewerkers van winkels bijten niet."
Als je ze op belt en je stelt de vragen waar je nog geen antwoordt op hebt aan hun ben je zo klaar.

Groeten,
Nick

He stijnol,

Ik heb een blog bij gehouden van het bouwen en varen met een MicroMagic.
Wie weet heb je er iets aan.

http://rc-zeilen.blogspot.com/

Kijk, als je wilt, dan vooral op de eerste(=oudste) blazdijde van de blog. Link daarvan is onderaan de openingspagina...."oudere berichten."
Het is wel zo dat mijn boot een Classic Micro Magic is. Er zijn wel wat verschillen met de Race Micro Magic; niet veel. Maar je krijgt dan een idee hoe het bouwen en varen gaat.

Wat je ook doet; veel plezier er mee.

Laatst bewerkt:
Met wat stabilit en seconde lijm bouw je een rMM wel in elkaar,
Stabilit is 2 component en vult mooi op (ok bruinig).
Enige nadeel is dat je beperkt tijd hebt het te verwerken wanneer je de delen gemengd hebt, maar lijmt ABS wel goed.

En ja er zijn diverse alternatieven en mogelijkheden om de rMM in elkaar te lijmen.
Kijk en zoek op de MM-site en in het forum.
Daar staat ook een bouwbeschrijving in de downloads of links.

Dus moet je eerst even wat lezen en zoeken.

Nee, ik ga verder niet in op de alternatieven.

Hallo

Hallo ik heb gelezen van zenders met 2,4 ghz ofzo moeten daar ook kristallen in en is het te combineren met alle servo's en zijn er speciale stuurservo's.

Groeten Stijnool

Hallo,
Ik heb gelezen van zenders met 2,4 ghz ofzo moeten daar ook kristallen in (1)en is het te combineren met alle servo's (2) en zijn er speciale stuurservo's.(3)
Groeten Stijnool

Hallo Stijn,

Google is your friend, evenals de zoekfunctie op dit forum.

1) nee.
2) ja.
3) nee.

Groeten, Jan.

ik heb ook gelezen dat je he roer in van plaats met touw ( standaart ) ook met een stang kunt doen inverband met het uitrekken van het touw. Iemand die dit ook heeft gedaan?

stijnool ,dit gaat niet goed komen ,geef je 1 tip koop een zeilklare boot nieuw of 2e hands , en ga dit eerst eens uitproberen en ga daarna hiervan uit om een model te gaan maken ,scheelt een hoop ellende frustraties , kunje zelf bekijken of dit iets voor je gaat worden , en scheelt ook een heleboel forum reacties (doen of niet doen),

sucses rexonamen

Back